کانادا هم به جنگ تجاری علیه آمریکا پیوست ، اعمال تعرفه بر 13 میلیارد دلار از کالا های وارداتی آمریکا

به گزارش کشتی کروز، کانادا در اقدامی تلافی جویانه علیه جنگ تجاری واشنگتن، کالا های وارداتی آمریکا به ارزش حدود 13 میلیارد دلار را شامل تعرفه کرد.

کانادا هم به جنگ تجاری علیه آمریکا پیوست ، اعمال تعرفه بر 13 میلیارد دلار از کالا های وارداتی آمریکا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، کریستیا فریلند وزیر امور خارجه کانادا بیان کرد که اوتاوا از روز یکشنبه تعرفه های تلافی جویانه بر بعضی کالا های وارداتی از آمریکا اعمال می نماید.

این تعرفه ها که در واکنش به اعمال تعرفه های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم از سوی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعمال می گردد، شامل بعضی محصولات صادراتی آمریکا به کانادا به ارزش 12.6 میلیارد دلار می گردد.

فریلند با اعلام اینکه در هفته جاری 6 مرتبه با نماینده تجاری کاخ سفید مصاحبه نموده، اعمال تعرفه ها از سوی واشنگتن را نامعقول و مضر توصیف کرد.

ترامپ در فروردین ماه تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب 25 و 10 درصد بیان کرد، اما پس از آنکه با انتقاد شدید از سوی کشور های طرف تجاری با آمریکا روبرو شد، کانادا و اتحادیه اروپا را از این تعرفه ها معاف کرد.

با این وجود، سه ماه پس از اعلام اولیه تعرفه های جدید، کاخ سفید بیان کرد که کانادا و اتحادیه اروپا مجددا مشمول این تعرفه ها می شوند؛ اقدامی که موجی از اقدامات تلافی جویانه از سوی کشور های هدف را به دنبال داشت.

وزیر خارجه کانادا اعمال این تعرفه علیه کشورش را سیاستی حمایت گرایانه و مغایر با قوانین سازمان تجارت جهانی دانست.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 599

به "کانادا هم به جنگ تجاری علیه آمریکا پیوست ، اعمال تعرفه بر 13 میلیارد دلار از کالا های وارداتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا هم به جنگ تجاری علیه آمریکا پیوست ، اعمال تعرفه بر 13 میلیارد دلار از کالا های وارداتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید