چین: مسائل کنونی برجام ناشی از خروج آمریکاست

به گزارش کشتی کروز، نماینده چین در سازمان های بین المللی گفت خروج آمریکا از توافق هسته ای و راه اندازی کمپین فشار حداکثری علیه ایران دلیل مسائل به وجود آمده است.

چین: مسائل کنونی برجام ناشی از خروج آمریکاست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ، وانگ گون نماینده چین در سازمان های بین المللی خروج آمریکا از برجام را منشا مسائل فعلی پیرامون این توافق توصیف کرد.

او در انتها نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز چهارشنبه در شهر وین پایتخت اتریش برگزار گردید، در جمع خبرنگاران به این نکته اشاره نمود که کشور های حاضر در توافق هسته ای در کوشش برای حفظ توافق هسته ای با ایران هستند.

وانگ گون گفت: مسائلی که در حال حاضر ما با آن روبرو هستیم تا حدود زیادی مربوط به خروج آمریکا از برجام و به راه انداختن کمپین فشار حداکثری علیه ایران است.

او اضافه نمود: راه حلی که کشور های حاضر به دنبال آن هستند یک فرمول ویژه گام به گام بر اساس اقدامات متقابل است که از یک طرف می تواند به ایران یاری کند تا از مزایای مالی حاصل از برجام بهره مند گردد و از سوی دیگر تضمین می نماید که تمامی طرف ها باید فرایند اجرای کامل برجام را از سر بگیرند.

نماینده چین در سازمان های بین المللی تاکید نمود که راه اندازی مکانیسم حل اختلاف برجام دستور کار نشست امروز وین نبوده و طرف های شرکت کننده توافق کردند بر روی مواردی متمرکز شوند که عملا قابل ارائه است و می تواند فرایند را به جلو راهنمایی کند و به چندجانبه گرایی در برجام یاری کند.

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه ایران، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و هلگا اشمید به نمایندگی از اتحادیه اروپا که پیش از ظهر امروز به وقت اتریش در هتل کوبورگ وین شروع شده بود پس از یک ساعت و نیم به کار خود انتها داد.

این پانزدهمین نشست عادی و دوره ای کمیسیون مشترک برجام بود که بطور معمول هر سه ماه در سطح معاونین وزرا و مدیران سیاسی برگزار می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 948

به "چین: مسائل کنونی برجام ناشی از خروج آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مسائل کنونی برجام ناشی از خروج آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید