سفر پمپئو به آلمان درباره ایران، چین و روسیه

به گزارش کشتی کروز، ایرنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا میخواهد در سفری به آلمان، با مقامات این کشور درباره ایران، چین و روسیه به گفت وگو بپردازد.

سفر پمپئو به آلمان درباره ایران، چین و روسیه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

بنابر اعلام دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو از 15 تا 17 آبان ماه به آلمان سفر کند تا ضمن شرکت در یادبود سی امین سالگرد سقوط دیوار برلین، با مقامات عالی رتبه این کشور در خصوص مناسبات دوجانبه گفتگو کند.

وی ابتدا با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان دیدار خواهد نمود تا بر اساس آنچه که گفته شده است در خصوص اهمیت مشارکت دوطرف در ترانس آتلانتیک و احتیاج به تقویت تعامل در مواجهه با تهدیدهای رو به رشد از سوی روسیه ، چین و ایران صحبت کند.

وزیر خارجه آمریکا با سفر به برلین، با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ، وزیر دفاع و معاون صدراعظم و وزیر دارایی این کشور دیدار می نماید تا در خصوص زمینه های همکاری و نگرانی متقابل صحبت کند.

گفته می گردد پمپئو در برلین درباره ضرورت ادامه دفاع از ملل و مردمان آزاد سخنرانی خواهد نمود.

سفر پمپئو به آلمان در شرایطی انجام خواهد شد که دیوار اعتماد آلمان به کاخ سفید ترامپ هم رو به فروپاشی است به گونه ای که برخلاف واشنگتن، آنگلا مرکل در سفری به هند و دیدار با نارندا مودی نخست وزیر این کشور بر حمایت از برجام تاکید نمود.

در بیانیه مشترک هند و آلمان آمده است: مسائل مربوط به برجام باید به صورت صلح آمیز و به وسیله مذاکره سیاسی حل گردد. مسائل مهم مربوط به برجام باید به صورت صلح آمیز و به وسیله مذاکره و اقدامات اعتماد سازی و همچنین کوشش برای کاهش تنش های موجود حل و فصل شوند.

پیش از خروج آمریکا از برجام هم، آنگلا مرکل در سفری به واشنگتن و دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، کوشش کرد مانع از اجرایی شدن این تصمیم گردد اما دولت ترامپ بر اساس اصل انکار دستاوردهای اوباما و به امید دستیابی به توافقی بهتر، روز هجدهم اردیبهشت ماه 1397 به طور رسمی از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شد.

از آن پس، آلمان در همگرایی با انگلیس و فرانسه کوشید مانع از گسستن این توافق بین المللی گردد اما با توجه به ناکارآمدی ابزارهای اروپا برای تحقق تعهداتش تحت برجام، جمهوری اسلامی ایران را برآن داشت تا به سمت کاهش اجرای تعهدات و محدودیت های در نظر گرفته شده در این برنامه، حرکت کند.

64231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 612

به "سفر پمپئو به آلمان درباره ایران، چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر پمپئو به آلمان درباره ایران، چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید