پمپئو: آماده مذاکره با ایران در هر زمان هستیم اما ... ، فشار حداکثری ادامه دارد

به گزارش کشتی کروز، وزیر خارجه آمریکا که به زودی به ریاض سفر می کند، گفت که آمریکا آماده است در هر زمانی با ایران مذاکره کند اما این کشور باید رفتارش را به طور اساسی تغییر دهد.

پمپئو: آماده مذاکره با ایران در هر زمان هستیم اما ... ، فشار حداکثری ادامه دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن آماده مذاکره با ایران در هر زمانی است اما تهران باید در رفتارش تغییرات اساسی ایجاد کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پمپئو که از آفریقا در حال عزیمت به عربستان سعودی است و در صدد است با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور عربی دیدار و گفت وگو کند، شرح داد که واشنگتن آمادگی دارد در هر زمانی با ایران وارد گفت وگو شود اما تهران باید اساساً رفتار خود را تغییر دهد.

پامپئو در جمع خبرنگاران در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی قبل از عزیمت به عربستان سعودی گفت: ما (برای گفت وگو با ایران) عجله ای نداریم، فشار حداکثری ادامه دارد. فقط کمپین فشار اقتصادی نیست...(بلکه) انزوا از طریق دیپلماسی نیز هست.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه در اظهاراتی مداخله جویانه به بازداشت اتباع آمریکایی و اروپایی که به اتهامات مختلف از جمله جاسوسی دستگیر شده اند، گفت: اقدام ایران در بازداشت (اتباع) آمریکایی و اروپایی غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

وزیر خارجه آمریکا قرار است از 19 فوریه تا 21 فوریه (30 بهمن تا دوم اسفندماه) به عربستان سعودی سفر کرده و با مقامات این کشور در خصوص طیفی از مسائل منطقه غرب آسیا گفت وگو کند.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که پمپئو در ریاض با رهبران سعودی در خصوص مسائل منطقه و دوجانبه از جمله ایران، یمن و حقوق بشر گفت وگو خواهد کرد.

این دیپلمات آمریکایی در حالی از آمادگی واشنگتن برای مذاکره با ایران سخن به میان آورده است که پیش از این در سفر دوره ای خود به آفریقا از دیدار برخی سیاستمداران دموکرات از جمله سناتور کریس مورفی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ابراز نگرانی کرده بود.

وی با لحنی غیرمحترمانه و غیردیپلماتیک علیه ظریف و ایران، مدعی شد: این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که یک آمریکایی را در بیست وهفتم دسامبر به قتل رساند. این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که بزرگترین حامی دولتی تروریسم و بزرگترین حامی تفکر ضد یهودی در جهان است.

پامپئو همچنین هفته گذشته (22 بهمن ماه) در پیامی در توئیتر به اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره ظفر واکنش نشان داد و نوشت: رژیم ایران از پرتاب ماهواره برای توسعه بیشتر توانایی های موشک بالستیک خود استفاده می کند که به این کشور اجازه می دهد تا دشمنان خود را تهدید کرده و ثبات منطقه ای را نیز تهدید کند. و همچنین در ادامه این پیام مدعی شد که نباید به ایران اجازه داده شود تا به توسعه و آزمایش موشک های بالستیک بپردازد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر به اتیوپی، به آلمان، سنگال و آنگولا سفر کرده و با مقام های این کشورها دیدار و گفت وگو داشته است و بعد از عربستان قصد سفر به عمان را دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 956

به "پمپئو: آماده مذاکره با ایران در هر زمان هستیم اما ... ، فشار حداکثری ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: آماده مذاکره با ایران در هر زمان هستیم اما ... ، فشار حداکثری ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید