خبرنگاران تیم انتقال بایدن- هریس فعالیت خود را با تماس با رهبران اروپایی شروع کرد

به گزارش کشتی کروز، تهران- خبرنگاران- تیم انتقال بایدن- هریس سه شنبه شب تماس هایی با رهبران آلمان، فرانسه، انگلیس و ایرلند برقرار کرد و از آنان بابت حمایت از پیروزی در انتخابات 2020 قدردانی کرد.

خبرنگاران تیم انتقال بایدن- هریس فعالیت خود را با تماس با رهبران اروپایی شروع کرد

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، براساس وب سایت انتقال هریس- بایدن، نامزد دموکرات ها و پیروز در انتخابات 2020 آمریکا در تماس تلفنی با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت وگو کرد.

بایدن در تماس با مکرون از ارسال پیغام تبریک پاریس به وی تشکر و در خصوص تقویت روابط میان فرانسه و آمریکا اظهار امیدواری کرد.

وی در ادامه به تقویت روابط ترانس آتلانتیک به وسیله ناتو و اتحادیه اروپا تاکید نمود.

رییس جمهوری منتخب آمریکا همچنین درمورد طیف وسیعی از منافع مشترک میان دو کشور از جمله مبارزه با بیماری کووید 19 و امنیت بهداشت دنیای به گفت و گو پرداخت.

بایدن همچنین در گفت و گو با ماکرون آمادگی خود را برای همکاری در زمینه چالش های دنیای از جمله امنیت و توسعه در آفریقا، درگیری ها در اوکراین و سوریه و برنامه هسته ای ایران ابراز کرد.

رییس جمهوری منتخب آمریکا همچنین در تماس تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با ابراز تشکر از وی به دلیل ارسال تبریک پیروزی در انتخابات، رهبری وی را ستود.

بایدن در این تماس تلفنی بر تقویت روابط بین ایالات متحده و آلمان و تحریک روابط بین آتلانتیک از جمله به وسیله ناتو و اتحادیه اروپا تاکید نمود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا علاقه خود را برای همکاری نزدیک با صدراعظم آلمان در خصوص منافع و چالش های مشترک از جمله مبارزه با بیماری کووید 19 و رسیدگی به بحران آب و هوا و کوشش برای بهبود اقتصاد دنیای پایدار ابراز داشت.

در تماس بایدن با نخست وزیر انگلیس نیز بوریس جانسون در ابتدای این مکالمه پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تبریک گفت. دو طرف سپس درباره روابط نزدیک و طولانی دو کشور گفت وگو و بر لزوم توسعه همکاری ها در حوزه مسائل تجاری و امنیتی در سال های پیش رو تاکید نمودند.

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری منتخب امریکا در ادامه اعلام کردند که بی صبرانه منتظر آغاز همکاری های نزدیک در زمینه اولویت های مشترک، از تغییرات آب وهوایی تا ترویج دمکراسی و مبارزه با همه گیری ویروس کرونا هستند.

جانسون همچنین از بایدن برای شرکت در نشست تغییرات آب وهوایی که قرار است سال آینده در گلاسکو برگزار گردد دعوت به عمل آورد.

جو بایدن شنبه شب با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس گیر ابتدا با هم حزبی های خود به رقابت برخاست و پایان در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با شماری از رهبران دنیا تلفنی گفت وگو کرد. انگلیس با توجه به برخورداری از آنچه رابطه ویژه با آمریکا می نامد، انتظار داشت که در صدر فهرست تماس های تلفنی رئیس جمهوری منتخب این کشور باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1491

به "خبرنگاران تیم انتقال بایدن- هریس فعالیت خود را با تماس با رهبران اروپایی شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تیم انتقال بایدن- هریس فعالیت خود را با تماس با رهبران اروپایی شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید