طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت

به گزارش کشتی کروز، کوکی بادام زمینی از جمله شیرینی های محبوب در کافه ها است که در خانه هم به راحتی قابل تهیه است. با استفاده از تنها سه ماده اصلی می توانید این کوکی بسیار خوشمزه و لذیذ را تهیه کنید و آن را به عنوان یک میان وعده در ساعات مختلف روز نوش جان کنید و به یاری آن از اشتهای کاذبتان جلوگیری کنید.

طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت

ضمناً به دلیل این که در تهیه این کوکی از هیچ گونه آردی استفاده نمی گردد، یک شیرینی مناسب برای رژیم بدون گلوتن است که کالری بسیار کمی هم دارد. اگر از دوست داران طعم و مزه کره بادام زمینی هستید پیشنهاد می کنیم که از کره بادام زمینی با تکه های درشت بادام زمینی بهره ببرید تا در زمان خوردن این کوکی تکه های بادام زمینی را اصطلاحا زیر دندان حس کنید و نهایت لذت را از خوردن آن ببرید.

مواد لازم برای تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت

  • کره بادام زمینی 200 گرم
  • پودر قند 175 گرم
  • نمک یک چهارم قاشق چای خوری
  • تخم مرغ بزرگ یک عدد

طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت

مرحله اول

برای تهیه یک کوکی بادام زمینی خوشمزه ابتدا باید فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم گردد. دو سینی بزرگ مناسب فر را بردارید و کاغذ روغنی مخصوص پخت را به میزان کف سینی ها ببرید. کاغذ روغنی را در کف هر دو سینی پهن کنید.

مرحله دوم

یک کاسه بزرگ بردارید و 200 گرم کره بادام زمینی را داخل آن بریزید. سپس 175 گرم پودر قند را الک کنید. پودر قند الک شده را به کاسه اضافه کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید. حالا یک چهارم قاشق چای خوری نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک عدد تخم مرغ بزرگ را داخل کاسه بشکنید. همه مواد را با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیری یک دست دربیاید. همانطور که می بینید این دستور پخت به دلیل نداشتن آرد بسیار مناسب افرادی است که مصرف گلوتن برای آنها مضر است.

مرحله سوم

پس از این که مخلوط کوکی بافت نرم و خمیری گرفت، توپ هایی به میزان گردو با دست درست کنید. توپ های خمیری را درون سینی ها قرار دهید. دقت کنید که بین توپ ها حداقل دو سانتی متر فاصله باشد تا پس از پخت و افزایش حجم کوکی ها به هم نچسبند. کوکی ها را با پشت چنگال به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا کمی پخش شوند.

مرحله چهارم

سینی را داخل فر قرار دهید. پس از گذشت 12 دقیقه و زمانی که کناره های کوکی ها طلایی تر از مرکز آن شد، سینی را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک گردد. پس از حدود 10 دقیقه کوکی های پخته شده را با احتیاط از سینی خارج کنید و روی قفسه سیمی مناسب قرار دهید تا کاملا خنک شوند. کوکی ها را پس از خنک شدن داخل ظرف مورد نظرتان بچینید و نوش جان کنید.

چند نکته

  • شما می توانید کوکی ها را پس از انجام دادن مرحله سوم داخل یخچال قرار دهید تا سفت شوند. سپس آن ها را داخل یک ظرف در بسته قرار دهید و به مدت دو ماه در فریزر نگهداری کنید. برای پخت کوکی های فریز شده باید آن ها را حدود دو تا سه دقیقه بیشتر داخل فر قرار دهید.
  • بعلاوه می توانید کوکی های پخته شده را تا سه روز در یک ظرف شیشه ای در بسته نگهداری کنید.
  • در صورتی که از کره بادام زمینی شکر دار استفاده می کنید، میزان پودر قند را نصف کنید.
  • اگر در پی دسرهای دیگری با استفاده از بادام زمینی هستید ما به شما کیک براونی بادام زمینی را پیشنهاد می کنیم.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2373

به "طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید