تور هند ارزان: راهنمای سفر به جیپور

به گزارش کشتی کروز، راهنمای مسافرتی جیپور

جیپور، بزرگ ترین شهر و مرکز استان راجستان هند، با قلعه ها و قصرهای جذابش به زیبایی هر چه تمام تر گذشته پادشاهی و باشکوه خود را به تصویر کشیده است. معماری زیبا، فرهنگ غنی، پارچه ها و جواهرات درخشان توریستان داخلی و خارجی زیادی را به جیپور می کشاند. شهری که به شهر رنگ ها و فستیوال ها معروف است باید هم هر ساله این تعداد جمعیت به خود ببینید اگر می خواهید شما هم توریست این شهر شوید قبل از سفر به هند، خبرنگاران را با راهنمای سفر به جیپور همراهی کنید.

تور هند ارزان: راهنمای سفر به جیپور

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

موقعیت جغرافیایی

جیپور در شمال غربی هند واقع شده است و مرکز استان راجستان است. در سال 2011 شهر 3.1 میلیون نفر جمعیت داشت ودهمین شهر پرجمعیت هند بود. جیپور که به شهر صورتی معروف است در 26 کیلومتری دهلی نو واقع شده است و دروازه ای به سمت دیگرشهرهای توریستی استان راجستان مثل جوداپور، جیسلمیر، اودی پوراست.

مختصری از تاریخ

نام این شهر ازموسش مهاراجه جای سینگ دوم گرفته شده، کسی که بعد از مرگ پدرش در 11 سالگی به قدرت رسید و در سال 1727 جیپور را تاسیس کرد. جای سینگ بعد از مشورت با معماران بسیار برای طراحی شهر، ساخت آن را در سال 1726 آغاز کرد و 4 سالی زمان برد تا خیابان های اصلی و قصرها درست گردد. شهر به 9 بخش مختلف تقسیم شد، 2 بخش شامل ساختمان های دولتی و قصرها بود و از 7 قسمت بعدی استفاده عمومی می شد. در هنگام پادشاهی ساوای رام سینگ شهر به افتخارورود شاهزاده ولز به رنگ صورتی رنگ آمیزی شد بعدها خیابان های زیادی در همین رنگ باقی ماندند و به شهر برای همواره ظاهری صورتی دادند. در قرن 19 جمعیت شهر ناگهان رشد زیادی کرد و به 190 هزار نفر رسید.

اطلاعات کلی

زبان: هندی و راجستانی

واحد پول: روپیه

برق: 220 ولت و 50 هرتز

فرودگاه: فرودگاه بین المللی جیپورکه در 13 کیلومتری جیپور واقع شده است.

شماره های اضطراری: پلیس:100، اتش نشانی: 101، آمبولانس :102، در اینکشور شماره 112برای موارد اضطراری است.

اختلاف ساعت با تهران: 2 ساعت جلوتر

آب و هوا

آب و هوای جیپپور از نوع نیمه خشک است؛ تابستان از فروردین آغاز می گردد و تا تیر طول می کشد. ماه های مرداد و شهریور فصل بارندگی های موسمی است وهر سال در این شهر 650 ملی لیتر باران می بارد. در زمستان دمای هوا بین 5 تا 15 درجه سانتی گراد است و خبری از رطوبت نیست اما صبح ها و شب ها مه غلیظی شهر را فرا می گیرد. جیپورتابستان های به شدت گرم وزمستان های سردی دارد .

برترین زمان سفر

برترین زمان سفر به این شهر اکتبر تا مارس (مهر تا اسفند) است.

هزینه های سفر به صورت کلی

یک روپیه هند حدود50 تومان است.

هزینه اقامت:

یک شب ماندن در اتاق هتل های 3 ستاره جیپور یا هتل های مقرون به صرفه: 300 تا 500 روپیه

بیشتر هاستل ها فقط برای آقایان هستند و برای یک شب ماندن باید 100 روپیه بدهید.

ماندن در هتل های لوکس: 1000 تا 2500 روپیه

هزینه خورد و خوراک:

غذا در رستوران مقرون به صرفه: 150 روپیه

غذا برای دو نفر در رستوران میانه: 500 روپیه

غذا در رستوران مک دونالد: 200 روپیه

آب بطری: 13 روپیه

شیر یک لیتری: 42 روپیه

یک نان: 23 روپیه

یک کیلو سیب : 100 روپیه

یک کیلو پرتقال: 40 روپیه

هزینه حمل و نقل:

بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی: 20 روپیه

تاکسی: هزینه ورودی تاکسی 50 روپیه و هر یک کیلومتر 10 روپیه به آن اضافه می گردد.

شکم گردی در مقصد

دال باتهی چورما (Dal Bathi Churma): نمی گردد به جیپور رفت و این غذای خوشمزه را امتحان نکرد. این غذا ترکیبی از سه غذای مختلف است و از محبوب ترین غذاهای این شهر است که حتما در جشن های عروسی آورده می گردد.

Ghevar:از غذاهای شیرین که به طور سنتی در جشنواره تیج تهیه می گردد. این شیرینی از روغن، آرد و شربت شکر درست می گردد و انواع مختلفی دارد.

Pyaz Ki Kachori: این غذا برای اولین بار در شهر جوداپور درست و بعد به صبحانه ای محبوب در کل راجستان تبدیل شد. این اسنک خوشمزه را با نوعی ترشی پر ادویه می خورند.

Gatte ki Sabzi:از غذاهای اصیل راجستان که پای مواد لازم آن آرد نخودچی است. این غذا دامپلینگ های آرد نخودچی است که با سس تند خورده می گردد.

جاذبه های مهم گردشگری

قلعه آمبر (Amer Castle): قلعه آمبر که از سنگ ماسه های قرمز و مرمر درست شده در 11 کیلومتری جیپور بر روی تپه ها واقع شده است و از جاذبه های مهم این شهر است. این قلعه با دروازه ها و مسیرهای سنگفرش زیبایش مشرف به دریاچه مائوتا است، دریاچه ای که منبع اصلی تامین آب این قلعه بود.

قصر سیتی پالاس (City Palace): این قصر که در گذشته محل حکومت ماهاراجا بود از دو قصر چندرا محل و مبارک محل و دیگر ساختمان ها تشکیل شده است. این قصر در شمال شرقی مرکز شهر قرار گرفته و محوطه ها و باغ های زیادی دارد. امروز قصر چندرا محل به موزه تبدیل شده است.

عبادتگاه گالتاجی (Galtaji): اینجا محل عبادتی باستانی است که در 10 کیلومتری جیپور واقع شده است. این عبادتگاه از چندین عبادتگاه مختلف تشکیل شده که در شکاف های باریک تپه های اطراف جیپور ساخته شده اند. این عبادتگاه چشمه های آب زیادی دارد که همین باعث معروفیتش شده و خیلی ها برای شنا در آن ها به اینجا می آیند.

جانتار مانتار (Jantar Mantar): در کنار قصر سیتی پالاس است و از رصدخانه های نجوم دیدنی دنیاست که چیزی در حدود 300 سال پیش ساخته شده و در آن چندین سازه مربوط به علم نجوم واقع شده است که برای دیدن خسوف و کسوف، زمان سنجی و رصد ستاره ها و … کاربرد داشتند.

هوا محل (hawa Mahal): این قصر جایی بود که زنان خانواده سلطنتی از پنجره های آن بدون اینکه دیده شوند فستیوال ها و جشن های مختلف را دیدن می کردند. هوا محل در سال 1799 ساخته شده و 953 پنجره مختلف دارد.

فستیوال ها

جیپور شهر فستیوال های شاد و مهیج است که تعدادی از آن ها را در زیر معرفی می کنیم:

فستیوال فیل ها: این فستیوال یک روز قبل از جشنواره رنگ ها برگزار می گردد و مردم با جشن و شادی به استقبال بهار می فرایند و پیروزی خوبی بر بدی را جشن می گیرند.

فستیوال تیج: این فستیوال در فصل بارندگی های موسمی جولای و آگوست برگزار می گردد و در آن دختران و زنان جوان لباس های سبز می پوشند، آواز می خوانند و آغاز بارندگی های موسم را جشن می گیرند.

فستیوال بادبادک: این فستیوال در 14 ژانویه هر سال برگزار می گردد و در هنگام شب بادباک ها با چراغ هایی، آسمان را روشن می نمایند.

بایدها و نبایدها

  • برترین راه برای گشت و گذار در شهر کرایه تاکسی است شهر بزرگ است و امکانات حمل و نقل عمومی میانهی دارد.
  • حتما از بازار رنگارنگ این شهر دیدن کنید.
  • فقط در مکان های مجاز عکسبرداری کنید و اگر خواستید از کسی عکس بگیرید حتما از او اجازه بگیرید.
منبع: الی گشت
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2235

به "تور هند ارزان: راهنمای سفر به جیپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: راهنمای سفر به جیپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید