شیوع کرونا استرالیا را مجبور به اعلام شرایط اضطراری کرد

به گزارش کشتی کروز، فارس نوشت: با افزایش شیوع بیماری کرونا در جنوب آسیا و اقیانوسیه، دولت استرالیا شرایط اضطراری گفت و مالزی نیز درخصوص موج سونامی شیوع کرونا هشدار داد.

شیوع کرونا استرالیا را مجبور به اعلام شرایط اضطراری کرد

در پی افزایش شیوع جهانی بیماری کووید-19، دولت استرالیا شرایط اضطراری ملی گفت و شماری دیگر از کشورهای جنوب آسیا پروازهای خارجی خود را لغو کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه با اعلام شرایط اضطراری امنیت زیستی انسانی در این کشور از مردم خواست تمامی سفرهای خارجی خود را لغو کنند.

وی اضافه کرد شرایط اضطراری در این کشور ممکن است تا 6 ماه تمدید شود و همچنان که به مبارزه با ویروس کرونا ادامه می دهیم، تغییر در شیوه زندگی ادامه خواهد داشت. نحوه زندگی در استرالیا و اقصی نقاط جهان در حال تغییر است.

موریسون گفت تجمعات بیش از 100 نفر در این کشور ممنوع می شود اما خدمات ضروری همچون مدارس، حمل ونقل عمومی و مراکز خرید به کار خود ادامه می دهند.

تا کنون بیش از 500 مورد ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا ثبت شده است و 6 نفر نیز در این کشور جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت نیوزیلند نیز گفت 8 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده است که همگی به تازگی از سفر خارجی بازگشته اند. با این حساب شمار کل مبتلایان این کشور به 20 نفر افزایش یافت.

در تایوان نیز با افزایش شمار ابتلا به ویروس کرونا با منشأ خارجی، از روز چهارشنبه تمام سفرهای خارجی لغو شدند. با این حال این محدودیت شامل حال دیپلمات ها و کارگران خارجی نمی شود.

سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان در این زمینه گفت: فرقی نمی کند تایوانی باشید یا مسافر خارجی در تایوان. درخصوص مواجهه با این ویروس، همگی سوار بر یک کشتی هستیم.

وزارت بهداشت تایوان نیز گفت هر فردی که وارد مرزهای این کشور شود به مدت 14 روز وارد قرنطینه خواهد شد. او شمار مبتلایان در این کشور را 77 نفر بیان کرد و گفت تایوان در زمینه کنترل بیماری و تولید واکسن، در حال همکاری با آمریکا است.

از سوی دیگر، مرکز کنترل بیماری ها در تایلند نیز روز چهارشنبه شمار مبتلایان را 212 نفر گفت که نسبت به روز گذشته 35 مورد افزایش داشته است.

وزارت بهداشت مالزی نیز روز چهارشنبه هشدار داد در صورت ادامه یافتن عدم توجه کافی به این بیماری، موج سوم شیوع آن در این کشور از سونامی بدتر خواهد بود. او از مردم خواست به نسبت به محدودیت های دو هفته ای اعلام شده از سوی دولت عمل کنند.

تا کنون 673 مورد ابتلا به ویروس کرونا در مالزی گزارش شده است و 2 بیمار نیز جان خود را از دست داده اند.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می شود.

ویروس کووید19، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می شود و همین امر کنترل آن را سخت کرده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها شروع می شود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1052

به "شیوع کرونا استرالیا را مجبور به اعلام شرایط اضطراری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا استرالیا را مجبور به اعلام شرایط اضطراری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید