داعش تهدیدی علیه سنگاپور به شمار می رود

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران: معاون نخست وزیر سنگاپور امروز سه شنبه تاکید نمود که گروه داعش تهدیدی علیه این کشور است.

داعش تهدیدی علیه سنگاپور به شمار می رود

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بیزینس استاندارد، تئو چی هین معاون نخست وزیر و وزیر کشور سنگاپور توضیح داد که ما در شرایط کنونی اطلاعاتی در اختیار نداریم که نشان دهد تهدیدی مستقیم از سوی داعش متوجه ماست. البته ارزیابی ما این است که گسترش داعش به فراتر از مرزهای سوریه و عراق تهدیدی علیه سنگاپور به شمار می رود.

بر اساس این گزارش پیش از این بعضی رسانه های خبری اعلام نموده بودند که بعضی اتباع سنگاپوری برای داعش می جنگند و یک گروه شبه نظامی را در همراهی با داعش تشکیل داده اند.

وزیر کشور سنگاپور اضافه نمود: اگر این گروه شبه نظامی در جنوب شرق آسیا گسترش یابد یک تهدید تروریستی مثل شبکه تروریستی جماعت اسلامی برای کل منطقه خواهد بود ، این گروه نیز قصد داشته تا با استفاده از خشونت و ترور فعالیت خود را در جنوب شرق آسیا گسترش دهد.

معاون نخست وزیر سنگاپور در ادامه به شهروندان این کشور در مورد حمایت از گروه های شبه نظامی مثل داعش هشدار داد و گفت: هر شهروند سنگاپوری که از سازمان های خشن مثل داعش حمایت و یا به آن یاری کند یا به آن ملحق گردد نشان خواهد داد که تمایل خطرناکی برای حمایت از استفاده از خشونت دارد. چنین شخصی یک تهدید واقعی برای امنیت ملی سنگاپور است و مطابق با قوانین ما با او برخورد خواهد شد.

وی همچنین اطمینان داد که سرویس های امنیتی سنگاپور به دقت و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارند و هرگونه تهدید ناشی از جنگجویان خارجی را دفع خواهند کرد.

وزیر خارجه سنگاپور نیز در این باره تاکید نمود که این وضعیت احتیاج به همبستگی و اتحاد بین المللی دارد و نیروی نظامی به تنهایی موجب کاهش تعداد خارجی هایی که قصد پیوستن به گروه های تروریستی را دارند نخواهد شد. این مشکل ریشه در گستردگی ایدئولوژی افراط گرایان دارد.

داعش که بخش های زیادی از اراضی سوریه و عراق را تصرف نموده در ژوئن 2014 در اراضی تصرف شده خلافت اسلامی اعلام نموده است. در ماه اوت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور حملات هوایی محدود به مواضع داعش در شمال و غرب عراق را صادر نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 364

به "داعش تهدیدی علیه سنگاپور به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش تهدیدی علیه سنگاپور به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید