مشخص اولویت های دولت وحدت ملی لیبی

به گزارش کشتی کروز، نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی مهم ترین برنامه های این دولت را گسترش حاکمیت ملی بر سراسر کشور، تامین امنیت مرزی و بیرون راندن مزدوران بیگانه از لیبی برشمرد.

مشخص اولویت های دولت وحدت ملی لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط - لیبیا، نخست وزیر دولت وحدت ملی با بیان اینکه 12 هدف در اولویت برنامه کاری این دولت مشخص شده است، گفت: گسترش حاکمیت ملی بر سراسر کشور، تامین امنیت مرزی و بیرون راندن مزدوران بیگانه از تمام مناطق از مهم ترین این برنامه هاست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالحمید دیبیه توضیح داد: با اجرایی شدن این اهداف طی دوره انتقالی بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلسی در دسامبر 2021 فراهم خواهد شد.

نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی درباره سایر اهداف و برنامه های دولتش گفت: افزایش امنیت و آرامش در سراسر کشور، حمایت از اموال و دارایی های مردم و دولت، خاتمه دادن به درگیری های مسلحانه، حاکمیت قانون، تضمین حمایت از تولیدات داخلی و صادرات نفت و گاز و ایجاد وحدت رویه در نهادها و موسسات اجرایی دولت از دیگر اولویت های این دولت است.

دیبیه ، بهبودی خدمات عمومی، شرایط مالی، چابک سازی نهادها و موسسات دولتی، کاهش هزینه های دولت، ایجاد فرصت برای نهادهای محلی و شهرداری ها جهت انجام وظایف و ماموریت های خود از جمله برنامه های دولت خویش برشمرد.

نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی تا 19 مارس امسال میلادی فرصت دارد تا برای وزیران کابینه اش از مجلس این کشور رای اعتماد بگیرد.

عبدالحمید دیبیه گفته است، درصورتی که اعضای مجلس لیبی به حد نصاب قانونی برسد آماده است که اعضای هیئت دولتش را به مجلس معرفی کند.

در همین حال، نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی با شرکت در یک نشست مطبوعاتی درباره روابط آینده دولتش با ترکیه گفت: آنکارا شریک مالی لیبی است و ما از این شراکت حمایت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری الروسیا الیوم ، دیبیه در ارتباط به قراردادهاییکه ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی امضاء نموده است، گفت: این قرار دادها و توافقنامه ها در راستای منافع ملی لیبی است.

نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی توضیح داد: روابط با ترکیه براساس احترام متقابل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1691

به "مشخص اولویت های دولت وحدت ملی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص اولویت های دولت وحدت ملی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید