کشور ایران در غرب آسیا بعنوان پل ارتباطی سه قاره محسوب می گردد

به گزارش کشتی کروز، رئیس انجمن لجستیک ایران درباره اهمیت صندلی کشور گفت:کشور ایران در غرب آسیا بعنوان پل ارتباطی سه قاره محسوب می گردد.

کشور ایران در غرب آسیا بعنوان پل ارتباطی سه قاره محسوب می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه خوارزمی، هفتمین کنفرانس بین المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین در دانشگاه خوارزمی روز های سوم و چهارم دیماه به صورت مجازی برگزار گردید.

در این کنفرانس حسین عیسایی، رئیس انجمن لجستیک ایران گفت: اگر بخواهیم ابعاد و گستره فعالیت های حوزه لجستیک را تعریف کنیم از احتیاج و مدیریت تقاضا شروع می گردد و به مدیریت تأمین و تأمین کنندگان و عرضه کالا ختم می گردد.

وی اضافه کرد: هر علمی یک موضوعی دارد در حوزه لجستیک و زنجیره تأمین موضوع علم لجستیک کالا و خدمات است. عرصه لجستیک از فرد شروع می گردد و تا سطح بین المللی و منطقه ای مورد توجه قرار می گیرد.

عیسایی در مورد اهمیت موقعیت ایران بعنوان یک منطقه لجستیکی به مواردی مانند، صندلی کشور در قلب منطقه غرب آسیا که بعنوان بعنوان پل ارتباطی سه قاره محسوب می گردد، قرارگیری در راستا کریدور های تجاری مهم عبوری از منطقه ،مرز های گسترده آبی و دسترسی به دریای آزاد (دریای عمان) ، ایجاد دسترسی بازار های آسیای میانه به منطقه خلیج فارس و به صرفه ترین و کوتاه ترین کریدور برای ترانزیت هوایی از منطقه اشاره نمود.

عیسایی در مورد لجستیک بستر توسعه صنعت وتجارت، ایجاد دسترسی مناسب به بازار ها برای کالا های داخلی و صادراتی، کاهش هزینه تمام شده محصولات و خدمات، افزایش بهره وری و کارآمدی شبکه فراوری و تجارت کشور لجستیک به عنوان موتور پیشران اقتصاد مقاومتی درآمدزایی و اشتغالزایی برای کشور به واسطه ایجاد کسب و کار های جدید لجستیکی، ساماندهی زنجیره عرضه، تقاضا و توزیع کالا و خدمات و حذف دلال بازی و واسطه ها و لجستیک بعنوان یک صنعت توسعه یافته مطالبی عنوان کردند.

وی در مورد مسائل و چالش ها و مدیریت لجستیک و زنجیره تأمین در کشوراضافه کرد: احتیاج به رویکرد کلان و سیستمی به این حوزه و جزیره ای و نامنسجم بودن اقدامات در حوزه لجستیک، احتیاج به افزایش یکپارچگی و بهره وری شبکه های حمل و نقل و توزیع کالای کشور و بهینه سازی و ساماندهی آنها، سنتی بودن سیستم لجستیک در اغلب بانک های کشور و اثرات هزینه ای آن در فعالیت های بنگاه، احتیاج به نهادینه شدن فرهنگ لجستیکی در کشور و به کارگیری علم آن در بنگاه های کشور، به کارگیری فناوری های نوین لجستیک و زنجیره تامین با توجه به اثرات غیرقابل انکار آن ها در ایجاد بهره وری و کارایی، احتیاج به تربیت نیرو های متخصص در حوزه لجستیک و زنجیره تامین از مشاغل اجرایی تا سطوح ارشد مدیریتی اشاره نمودند.

وی یادآور شد: لجستیک خوب شاید به تنهایی نتواند باعث موفقیت سازمان گردد، اما لجستیک به تنهایی باعث ورشکستگی سازمان خواهد شد.

در ادامه این مراسم میرزازاده، دبیر علمی کنفرانس گفت: مدیریت زنجیره تامین حوزه ای میان رشته است و رشته های مختلفی از جمله مهندسی صنایع، مدیریت، اقتصاد، کامپیوتر و ... از جمله مخاطبین این حوزه می باشند.

وی اضافه کرد: بیش از 37 کشور در زمینه ارائه مقاله، سخنرانان کلیدی، عضویت در کمیته علمی مشارکت داشتند که از تمامی آن ها تشکر می نمایم. کمیته علمی از 24 کشور مختلف تشکیل شده است. داوری مقالات بسیار سختگیرانه بود و ارائه مقالات در کنفرانس رصد می گردد.

میرزازاده گفت: انتخاب رساله برتر دکتری حوزه مدیریت زنجیره تامین برای اولین بار در سطح کشور در این کنفرانس انجام می گردد همچنین پنج سخنران کلیدی از برجسته ترین و شناخته شده ترین افراد این حوزه از جمله رئیس فدراسیون بین المللی انجمن های تحقیق در عملیات، رئیس بخش کشور های در حال توسعه فدراسیون بین المللی انجمن های تحقیق در عملیات و... به عنوان میهمان ویژه این کنفرانس هستندو بیش از 420 مقاله از کشور های مختلف از جمله ایران، استرالیا، نیوزیلند، انگلستان، مالزی، امریکا، هند، عراق، ترکیه، اتیوپی، سریلانکا، الجزایر، مراکش، صربستان، بوسنی و هرزگوین و ... دریافت شده است و نشست تخصصی با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی با عنوان مدیریت زنجیره تأمین در شرایط کووید 19 برگزار خواهد شد. این نشست با پشتیبانی علمی مجله بین المللی:International Journal of Supply and Operation Researchبرگزار می گردد؛ و علاوه بر رقابت انتخاب رساله برتر دکتری، دو مسابقه دیگر نیز در حوزه مدیریت زنجیره تامین برگزار می گردد همچنین مسابقه دفاع 3 دقیقه ای و انتخاب کتاب برگزیده از دیگر مواردی است که در این کنفرانس اجرا می گردد و مقالات برگزیده توسط ناشر بین المللی اشپرینگر چاپ می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1588

به "کشور ایران در غرب آسیا بعنوان پل ارتباطی سه قاره محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور ایران در غرب آسیا بعنوان پل ارتباطی سه قاره محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید