برگزاری مجمع بین المللی مالی سن پترزبورگ با حضور ایران؛ امروز

به گزارش کشتی کروز، خبرگزاری خبرنگاران- مجمع بین المللی مالی سالانه سن پترزبورگ با موضوع تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا با حضور ده ها مقام مالی و سیاسی از سراسر دنیا از 12 تا 15 خرداد ماه برگزار می گردد.

برگزاری مجمع بین المللی مالی سن پترزبورگ با حضور ایران؛ امروز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک مالی ایران و روسیه به همراه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در این رویداد مهم مالی شرکت خواهند کرد.

دمیتری بیریچفسکی مدیر دپارتمان همکاری مالی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه گفت: از میان میهمانان اصلی، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و سباستین کورتس صدراعظم اتریش در جلسه عمومی به صورت آنلاین سخنرانی خواهند کرد.

بیریچفسکی گفت: انتظار می رود تعدادی مهمان برجسته نظیر معاون رئیس جمهور ونزوئلا، هفت معاون نخست وزیر (جمهوری آذربایجان، قطر، مقدونیه شمالی، اسلواکی، اسلوونی، سومالی و ترکمنستان) و پنج وزیر خارجه کشور های بحرین، مجارستان، مغولستان، نیجریه و اسلواکی در این رویداد عظیم حضور یابند.

همچنین روسا و معاونان مجلس های چندین کشور، بیش از 20 وزیر صنعت و نمایندگان سازمان های بین المللی در مجمع مالی بین المللی سن پترزبورگ (SPIEF) شرکت خواهند کرد. دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، در این مجمع بصورت آنلاین صحبت خواهد نمود.

در مجموع، این رویداد حدود 5 هزار نفر را با در نظر دریافت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت مقررات مربوط به همه گیری کرونا گردهم خواهد آمد. سال گذشته این همایش عظیم مالی به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

هر سال یک هیات مالی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این مجمع مالی حضور دارد و سال جاری رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این همایش حاضر می شود.

اردکانیان علاوه بر ملاقات با همتای روس خود با بعضی از مقامات روسیه و دیگر کشور ها نیز ملاقات خواهد داشت.

همایش بین المللی مالی سن پترزبورگ عظیمترین همایش مالی روسیه است که در سال های اخیر تا 15 هزار نفر در آن شرکت نموده اند. در چارچوب این همایش، ده ها قرارداد و موافقت نامه همکاری به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار امضا شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1882

به "برگزاری مجمع بین المللی مالی سن پترزبورگ با حضور ایران؛ امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مجمع بین المللی مالی سن پترزبورگ با حضور ایران؛ امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید