تاکید مجلس شورای اسلامی بر تقویت همکاری در قاره آفریقا خبرنگاران

به گزارش کشتی کروز، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری ها در قاره مهم آفریقا تاکید دارد.

تاکید مجلس شورای اسلامی بر تقویت همکاری در قاره آفریقا خبرنگاران

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کریستوفر ماپانگا سفیر زیمبابوه در تهران با حسین امیرعبداللهیان ملاقات و مصاحبه کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در ابتدای این ملاقات، گفت: تحریم های یکجانبه و ضد حقوق بشری کاخ سفید و بعضی کشور های اروپایی به ابزاری تروریستی علیه ملت ها از جمله جمهوری زیمبابوه تبدیل شده است.

وی اضافه نمود: رایزنی و مصاحبه های موثر بین دولت ها و مجالس دو کشور می تواند گام مشترک و مهمی برای حرکت در راستا شکستن تحریم ها باشد.

امیرعبداللهیان در ادامه بر اهمیت نقش دیپلماسی پارلمانی در ارتقاء مناسبات محبت آمیز فیمابین تاکید نمود و اضافه نمود: مجلس شورای اسلامی بر تقویت و تحکیم همکاری ها در قاره مهم آفریقا تاکید دارد.

وی با انتقاد از رفتار نظام سلطه در فقیر نگهداشتن و استثمار آفریقا و سرقت منابع غنی این قاره ثروتمند، بر آمادگی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی از جمله در حوزه های مالی، بهداشت و درمان و همچنین مصاحبهی گروه های دوستی پارلمانی دوکشور تاکید نمود.

دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت زیمبابوه برای قربانیان ویروس کرونا از جمله فوت وزیر خارجه این کشور در اثر ابتلا به کرونا، توضیح داد: ما از انتقال تجارب کادر درمان و پزشکان ایران برای یاری به دولت زیمبابوه استقبال می کنیم.

سفیر زیمبابوه نیز در این ملاقات با اشاره پیشرفت های عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصه های علم، فناوری، دفاعی و توسعه پایدار توضیح داد: با توجه به نقش و صندلی مجالس دو کشور در عرصه قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دولت، تقویت و تحکیم روابط پارلمانی فیمابین برای کشور متبوعش بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه نمود: در این راستا تمایل داریم مصاحبه وتبادل نظر میان مقامات پارلمانی دو کشور را در شرایط کنونی متاثر از همه گیری کرونا بصورت نشست مجازی برگزار کنیم.

ماپانگا در سرانجام گفت: سفارت جمهوری زیمبابوه برای تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و گسترش بیش از پیش تعاملات فیمابین در دستور کار ما است.

تعاملات پارلمانی نقش مهمی در توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی دارد

لازم به ذکر است، دراگان تودوروویچ، سفیر صربستان در تهران نیز با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین­ الملل ملاقات کرد.

امیرعبداللهیان در این ملاقات به مناسبات محبت آمیز و رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان اشاره نمود و اضافه نمود: توسعه ارتباطات دو کشور در عرصه های مختلف بویژه در عرصه پارلمانی، نقش مؤثری در افزایش سطح تعاملات و یاری به برطرف موانع توسعه همکاری های فیمابین دارد.

سفیر صربستان در تهران نیز در این ملاقات بر ضرورت افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور تاکید نمود و اضافه نمود: تعاملات پارلمانی و ارتباط نمایندگان بخش های مختلف مجالس دو کشور از جمله کمیسیون ها و گروه های دوستی - پارلمانی، نقش مهمی در توسعه مناسبات دوجانبه و پیشبرد همکاری های منطقه ای و بین المللی دارد.

لزوم همکاری در بخش های بهداشتی و درمانی دو کشور از جمله فراوری مشترک واکسن برای مهار همه گیری کرونا از دیگر موارد مطرح شده در این ملاقات بود.

همچنین دو طرف بر لزوم افزایش رایزنی های سیاسی و پارلمانی تهران - بلگراد جهت حمایت از مواضع یکدیگر در مجامع جهانی و مقابله با تحریم های ظالمانه ضد دو کشور تاکید نمودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1681

به "تاکید مجلس شورای اسلامی بر تقویت همکاری در قاره آفریقا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مجلس شورای اسلامی بر تقویت همکاری در قاره آفریقا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید