بی رغبتی شرکت های کرمانی برای حضور در بازار افغانستان بررسی شود

به گزارش کشتی کروز، رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی افغانستان گفت: در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای افزایش تجارت بین کرمان و افغانستان از سوی دو طرف اجرا شده اما شرکت های کرمانی علاقه کمی به حضور در بازار افغانستان دارند.

بی رغبتی شرکت های کرمانی برای حضور در بازار افغانستان بررسی شود

عبدالمتین قلندری، در نشست اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان شعبه کرمان که با حضور بازرگانان کرمانی و افغانستانی برگزار گشت، افزود: سال هاست که بازار مصرفی افغانستان در دسترس ایرانی ها بوده اما سهم کرمان و بازرگانان آن از این بازار بسیار کم بوده که باید دلایل این موضوع بررسی شود.

او اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین اتاق غزنی و اتاق کرمان خواستار افزایش تجارت بین دو استان بودیم که البته در فرایند مذاکرات این حوزه نسبت به سال های قبل رشد داشته ایم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های صادراتی و وارداتی، در عمل مسائلی ایجاد شده است.

او ادامه داد: به پشتوانه تلاش ها و برگزاری نشست ها و همایش های متعدد در کرمان، در حال حاضر بسیاری از مسائل تجارت ایران و افغانستان به ویژه در مسائل گمرکی، تعرفه های صادراتی، سرمایه گذاری ها، دریافت ویزا و صرافی ها حل شده و سایر موارد نیز در حال پیگیری است.

قلندری شرح داد: فرصت های بسیاری در کرمان وجود دارد که ایجاب می کند افغانستان در دو حوزه محصولات کشاورزی و محصولات معدنی به ویژه فولاد، بهتر و مؤثرتر از این فرصت ها استفاده کند.

رئیس اتاق تجارت و صنایع غزنی افغانستان گفت: تشکیل اتاق مشترک بازرگانی بین ایران و افغانستان از نیازهای ضروری است که در تهران راه اندازی شده اما در کشور افغانستان هنوز راه اندازی نشده که می توان برای جبران این کمبود، شرکت مشترکی را تشکیل و کنندگانی از تمامی بخش ها در آن حضور داشته باشند.

او از هیات کنندگان اتاق کرمان و بازرگانان این استان دعوت کرد: در قالب هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ها و بررسی بازارهای مختلف، به افغانستان سفر کنند و اتاق های بازرگانی افغانستان به گرمی پذیرا و راهنمای این هیات خواهند بود.

در ادامه این نشست رئیس هیات اجرایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان شعبه کرمان، گفت: با تشکیل این شعبه در کرمان انتظار می رود تجارت کرمان و افغانستان افزایش یابد و فرایند گذشته، تغییرات خوب و مثبتی را داشته باشد.

سیدمحمدرضا موسوی ترابی افزود: افزایش تجارت بین دو طرف مستلزم همکاری جدی فعالان اقتصادی کرمان و افغانستان است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1353

به "بی رغبتی شرکت های کرمانی برای حضور در بازار افغانستان بررسی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی رغبتی شرکت های کرمانی برای حضور در بازار افغانستان بررسی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید