بهترین مصالح برای از بین بردن آلودگی های صوتی در ساختمان

به گزارش کشتی کروز، پشم سنگ و سایرعایق های معدنی درگذشته فقط به عنوان یک مصالح کاربردی در صنعت شناخته می شدند ولی امروزه با گسترش شهرنشینی و هم چنین افزایش زندگی ماشینی و ایجاد آلودگی صوتی که یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از افراد با آن سر و کله می زنند، به یکی از مصالح جدایی ناپذیر در صنعت ساختمان تبدیل شده اند.

بهترین مصالح برای از بین بردن آلودگی های صوتی در ساختمان

جهت دریافت خدمات زمان بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام ساختمانچی، ازاین رو استفاده از عایق صوتی ساختمان از جمله نکاتی است که ساختمان سازان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند. در جهت عایق بندی صوتی ساختمان، از مصالح مختلفی استفاده می گردد. از پشم سنگ به عنوان یک متریال قدیمی گرفته تا عایق الاستومری به عنوان یک محصول نوین و جدید، برای عایق بندی صوتی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین مصالحی که می توان در جهت عایق کاری صوتی مورد استفاده قرار داد، می پردازیم.

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، پشم سنگ ازجمله متریالهایی است که از دیرباز به عنوان عایق صوتی در ساختمان سازی از آن استفاده می گردد و می توان آن را نمونه ای از بهترین انواع متریال برای عایق کاری صوتی در نظر گرفت. استفاده از پشم سنگ مزایای زیادی به همراه دارد که از جمله می توان به مقاومت آن در برابر آتش و عدم اشتعال پذیری، مقاومت حرارتی بالا و غیره اشاره نمود. عایق پشم سنگ انواع مختلفی دارد که از جمله می توان به عنوان عایق پشم سنگ لحافی، پتویی، لوله ای، تخته ای و فله ای اشاره نمود. هریک از این نمونه های پشم سنگ کاربردهای متفاوتی داشته و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال پشم سنگ تخته ای نمونه ای از پرکاربردترین انواع پشم سنگ بوده که از آن می توان در صنایع مختلف ازجمله ساختمان سازی به منظور عایق کاری صوتی دیوارها و کف استفاده کرد.

امروزه با پیشرفت علم، نسل جدیدی از عایق های صوتی و حرارتی به بازار عرضه شده و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. عایق الاستومری نمونه ای از عایق های صوتی است که در ساختار آن از مواد سلول بسته و انعطاف پذیر پروپیلن و اتیلن استفاده شده است. این عایق ها به عنوان جایگزین مناسبی برای عایق های سنتی شناخته می شوند. از ویژگی ها و مزایای استفاده از عایق های الاستومری می توان به سازگاری آن ها با محیط زیست اشاره نمود. در ساخت این عایق از هیچ گونه ماده سمی استفاده نشده است از این رو هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. از دیگر ویژگی های این گونه عایق ها می توان به وزن سبک، انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر آتش، قابلیت رنگ پذیری، مقاوم در برابر رشد قارچ و باکتری و مقاومت بالا در برابر فشار اشاره نمود. عایق های الاستومری که از آن ها به منظور عایق بندی صوتی ساختمان استفاده می گردد، دارای دو نوع صاف و شانه تخم مرغی می باشند. عایق های صوتی الاستومری در برابر شکست و جذب صدا عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.

کارتن پلاست از دیگر متریالهایی است که امروزه در صنایع مختلف ازجمله صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می گردد. این محصول کاربردهای فراوانی داشته و از لحاظ اجرا استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه می باشد. ازجمله مزایای استفاده از این متریال در ساختمان سازی می توان به اجرای آسان، عدم جذب رطوبت، وزن سبک و غیره اشاره نمود. وزن سبک این محصول سبب می گردد بار اضافه ای بر ساختمان وارد نگردد. یکی از مهم ترین موارد استفاده از این محصول در صنعت ساختمان سازی، خاصیت عایق صوتی بودن این محصول می باشد. به کارگیری این محصول در ساختمان سازی می تواند از عبور صدا تا اندازه زیادی جلوگیری به عمل آورد؛ بنابراین اگر به دنبال محصولی مقرون به صرفه در جهت عایق بندی ساختمان هستید، می توانید از کارتن پلاست به این منظور استفاده نمایید. این محصول از قابلیت استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی نیز برخوردار بوده و در برابر فشار نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 917

به "بهترین مصالح برای از بین بردن آلودگی های صوتی در ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مصالح برای از بین بردن آلودگی های صوتی در ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید