راهنمای سفر به آگرا هند ، شهر جادویی معماری و هنر! (تور هند)

به گزارش کشتی کروز، به هند، سرزمین عجایب خوش آمدید! سرزمین دوگانگی، سرزمین زاغه های فقیرانه و کاخ های مجلل، سرزمینی با 330 میلیون خدا!! کشوری با قوانین عجیب، خواستگاه رنگ و جشن و طعم ها! سرزمین ازدواج های پرماجرا و هرچیزی که شبیه آن را ندیده و نخواهید دید! اگر از زندگی یکنواخت خسته شده اید، چمدانتان را ببندید و با مجله گردشگری خبرنگاران سفری چند دقیقه ای به هند داشته باشید! این سفر گشتی است در آگرا هند، شهر تاج محل و تاجِ سر هندوستان! با راهنمای سفر به آگرا هند، قبل از تجربه سفر واقعی، این شهر را مثل کف دست بشناسید.

راهنمای سفر به آگرا هند ، شهر جادویی معماری و هنر! (تور هند)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آشنایی با شهر آگرا | دوست داشتنی ترین شهر هندوستان

هند همانند کشورهای دیگر، به چند ویژگی شاخص معروفیت دارد، حتما شما هم هند را با تاج محل می شناسید و یا با فیلم های بالیوودی، تا حدودی با فرهنگ مردم این کشور آشنا هستید. جالب است بدانید که مردم هند، در صدر جدول سرانه مطالعه جهان قرار دارند، بله این مردمان عجیب و غریب، با تنوع فرهنگی و دینی، کتاب خوان ترین مردمان جهان هستند!

در میان این کشور پهناور و پرجمعیت، تنها چند شهر گردشگری مشهورتر و شناخته شده هستند. سفر به هندوستان، ترکیبی از تماشا شهرهایی مثل آگرا، دهلی، مومبای (بمبئی) و جیپور خواهد بود، مگر این که جزو جهانگردان خاص باشید و چند استان بیشتر در هند ببینید و یا در این کشور اقامت کنید!

اما اگر حتی شانس تماشا یکی از این شهرها را به دست بیاورید، برد بزرگی نموده اید، هند متفاوت تر از هر کشوری در جهان است، درک این ادعا هم فقط با تجربه سفر به هند ممکن است. پس خیلی نگران دیگر شهرهای این شبه قاره نباشید، چون در همین آگرا به میزان کافی شگفت زده خواهید شد.

آگرا کجاست؟

آگرا که به آب و هوای گرمسیری و باران های موسمی معروفیت دارد، یکی از محبوب ترین شهرهای هند است که در شمال استان اوتارپرادش قرار گرفته است. این شهر، با 5 میلیون نفر جمعیت نقش مهمی در اقتصاد هند دارد و علت آن هم حضور گردشگران است. بله صنعت گردشگری، منبع اول عایدی مردم شهر آگراست.

اطلاعات ضروری سفر به آگرا

سفر به هند، بدون داشتن اطلاعات ضروری و پیش پا افتاده، می تواند با چالش هایی همراه باشد. بد نیست در مدت زمانی که منتظر ویزای هند و یا رسیدن زمان پروازتان هستید، کمی با این شبه قاره آشنا باشید و با آشنایی با شهر آگرا شروع کنید. مهمترین نکته برای سفر به هند، داشتن اطلاعات از دین مردم است.

هند به دموکراسی فرهنگی و ادیان معروفیت دارد. تقریبا هر دین و فرقه ای که فکرش را بکنید در این کشور پیروانی دارد. فقط باید حواستان باشد که به خدایان متعدد هندی ها توهین نکنید و به یاد داشته باشید که حق تقدم همیشه با گاوها است!

نکته دیگر این که خوشبختانه هندی ها به انگلیسی تسلط خوبی دارند، چون مدت زمان زیادی مستعمره انگلیس بوده اند. البته اگر ترکیب لهجه هندی با کلمات انگلیسی، چیز خیلی جالبی نیست ولی به هرحال، کار راه بینداز است. بعلاوه اگر در گوشه و کنار هند، زبان فارسی شنیدید، تعجب نکنید، در سالیان دور، زبان فارسی نزدیک به 400 سال زبان رسمی هند و بعدها هم (تا قبل از استعمار انگلیس) زبان دوم مردم این کشور بوده است! در ادامه اطلاعات ضروری برای سفر به آگرا را ببینید.

راهنمای سفر به آگرا و صدور ویزای هند

اگر صف های طولانی سفارت برای دریافت ویزای بعضی کشورها را دیده باشید، می دانید که فرایند گرفتن ویزا خیلی هم راحت نیست و تازه، تضمینی نیست که کشور مورد نظر، به شما ویزا بدهد. اما خوشبختانه این کشور دوست و همسایه، سختگیری خاصی جهت صدور ویزا برای ایرانیان ندارد.

ویزای هند برای ایرانیان به صورت انفرادی یا در قالب تور گروهی و به صورت لیبل (برچسب در پاسپورت متقاضی) صادر می گردد. یادتان باشد که حداقل 10 روز زودتر برای گرفتن ویزا هند اقدام کنید، چون فرایند صدور ویزا 7 روز کاری زمان احتیاج دارد.

پیشنهاد می کنیم برای گرفتن ویزا هند، با کارشناسان صدور ویزا خبرنگاران در تماس باشید تا به طور دقیق تری از قوانین و مقررات، مدارک مورد احتیاج، هزینه و مدت زمان دریافت ویزا هند (گردشگری، کاری و تحصیلی) آگاه شوید.

آب و هوای آگرا هند

مهمترین نکته در راهنمای سفر به آگرا هند، آشنایی با این شهر و آب و هوای آن است. کشور هند در طول سال، 3 فصل را تجربه می نماید. فصل باران های شدید و موسمی که از تیر ماه شروع شده و تا شهریور ادامه دارد. در این ایام، رطوبت بسیار بالاست و اگر در این ایام گذرتان به هند خورد، خودتان را برای تماشا باران های شدید و رگبار، رعد و برق و بادهای شدید آماده کنید.

برترین زمان سفر به آگرا

زمستان اما از اوایل مهر ماه از راه می رسد و تا فروردین، مهمان این شبه قاره است. زمستان های هند، با روزهای معتدل و شب های سرد همراه می گردد. فروردین تا خرداد هم فصل خشک همراه با گرد و غبار غیر قابل تحمل خواهد بود. پیشنهاد می گردد از سفر به آگرا در این فصل خودداری کنید، مگر این که دلتان بخواهد خاک خورده هندوستان شوید!

برای سفر به آگرا و سفر به هند فصل زمستان را انتخاب کنید، ژانویه تا دسامبر (دی تا آذر ماه) هوای هند معتدل است. پس ترکیب این هوای دلپذیر با جاذبه های گردشگری آگرا را از دست ندهید. به غیر از آب و هوا، از آنجایی که هند فستیوال ها و جشنواره های زیادی دارد، باید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که یک یا دو فستیوال هندی را هم ببینید.

به یاد داشته باشید، که هند سرزمینی پهناور است که آب و هوا و اقلیم هر استان آن با دیگری تفاوت دارد. این که بگوییم برترین زمان سفر به آگرا هند چه زمانی است، بستگی به خود شما هم دارد. دوست دارید فصل مانسون و بارش های موسمی را ببینید یا آب و هوای معتدل را ترجیح می دهید؟

خرید بلیط هواپیما آگرا

اگرچه آگرا فرودگاه مسافربری دارد، اما عموما تورهای مسافرتی، سفر خود را از دهلی یا بمبئی شروع می نمایند. برای همین منظور باید خودتان را برای یک سفر هوایی حدود 4 ساعته آماده کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر پرواز شما به صورت مستقیم از تهران به دهلی باشد، پروازی حدودا 4 ساعته خواهید داشت.

اما اگر پرواز کانکشن یا اتصالی داشته باشید، این مدت زمان بیشتر خواهد بود. به این علت که ایرلاین ابتدا یک توقف در کشور خود دارد (مثلا فلای دبی در دبی توقف و بعد به سمت دهلی پرواز می نماید). قیمت بلیط هواپیما هند به مقصد دهلی در بازه های زمانی مختلف فرق دارد که می توانید همیشه برترین قیمت بلیط را در خبرنگاران ببینید.

بعد از رسیدن به دهلی و بازدید از جاذبه های این کلان شهر، می توانید به صورت زمینی به آگرا بروید. فاصله دهلی تا آگرا با خودرو (بدون توقف) بین 4 تا 5 ساعت زمانبر است. در این مدت می توانید از زیبایی های مسیر و طبیعت هند لذت ببرید.

راهنمای سفر به آگرا و رزرو برترین هتل ها

اگر نگاهی به مطلب جاذبه های گردشگری آگرا هند بیندازید، متوجه می شوید که تماشا این همه زیبایی، با یک روز میسر نیست، باید دست کم 3 روز در این شهر اقامت داشته باشید. اما نگران هزینه های رزرو هتل در این شهر نباشید، زیرا تنوع هتل و اقامتگاه در این شهر گردشگری، دست شما را برای انتخاب کاملا باز می گذارد.

با هر بودجه و سلیقه ای می توانید یک هتل مناسب برای خود پیدا کنید. اما به هرحال، ما برترین هتل های آگرا را به شما معرفی می کنیم. این هتل ها از نظر قیمت، امکانات و البته نظر مسافران نسبت به دیگر هتل های آگرا اولویت بالاتری دارند.

1- کلارک شیراز آگرا | هتلی با 5 ستاره با امکانات لوکس

تجربه سفر به آگرا هند با اقامت در هتلی لوکس مثل Hotel Clarks Shiraz تکمیل می گردد. این هتل از مجلل ترین و بزرگترین هتل های آگرا است، مراقب باشید که گم نشوید! محوطه اطراف این هتل با فضایی سبز، درختان گرمسیری و استخرهای متعدد طراحی شده و یک مجموعه اقامتی کامل در اختیار مسافران قرار می دهد.

پارک، کافی نت، فروشگاه، استخر، سالن بدنسازی، کافه و رستوران های متعددی در فضای این هتل وجود دارد تا کمترین احتیاج برای خروج از هتل را داشته باشید. فضاها با نقاشی های مینیاتوری هندی تزئین شده اند و در عین حال خدمات لوکس و مدرن، یک تجربه متفاوت در محلی کاملا هندی برای شما به یادگار می گذارد. هتل کلارک شیراز آگرا دسترسی خیلی خوبی به تاج محل دارد و به همین علت انتخاب اول مسافرانی است که به این شهر سفر می نمایند. این هتل را با برترین قیمت از خبرنگاران رزرو کنید.

2- اوتکارش ویلاس | از برترین هتل های 4 ستاره آگرا

هتل Utkarsh Villas یکی از برترین های آگرا است، هتلی لوکس با خدماتی عالی (در حد 5 ستاره) که قیمت مناسب تری دارد. اگر مایلید تا یک هتل خوب ولی کمی ارزان تر رزرو کنید، این هتل را به شما پیشنهاد می کنیم. دسترسی اوتکارش ویلاس به جاذبه های آگرا، از جمله تاج محل خیلی خوب است.

این هتل امکانات خوب و کاملی در اختیار مسافران و مهمانان قرار می دهد و هزینه رزرو هر اتاق و سوئیت با دیگری فرق دارد. به همین علت پیشنهاد می گردد قیمت های لحظه ای رزرو این هتل را در خبرنگاران چک کنید. بعلاوه برای رزرو هتل با هزینه های کمتر هم، هتل 3 ستاره استرلینگ پیشنهاد خوبی است.

در آگرا سیم کارت بگیرید!

اگر قصد اقامت طولانی در هند و آگرا دارید، شاید احتیاج به خرید سیم کارت هند داشته باشید. البته اگر سفر شما کوتاه است، می توانید ارتباطات خود را محدود به مکالمات اینترنتی کنید. البته اگر مطمئن هستید که هتل انتخابی شما اینترنت رایگان ارائه می دهد. اما ضروری است بدانید که هند 2 دسته سیم کارت دارد:

  • سیم کارت هند با پرداخت بعد از استفاده
  • سیم کارت هند با پیش پرداخت

نوع اول همان سیم کارت های دائمی است که بعد از گذشت یک ماه از استفاده، باید هزینه های استفاده از تماس، اینترنت یا پیغام کوتاه آن را پرداخت کنید. درست مشابه سیم کارت های دائمی در ایران. این سیم کارت در تمامی شهرهای هند قابل استفاده است.

نوع دوم سیم کارت های موقت و اعتباری هستند که برای گردشگر ها گزینه مناسب تری است. این سیم کارت ها هزینه کمتری هم دارند و اگر قصد اقامت طولانی در هند ندارید، لزومی به داشتن سیم کارت دائمی ندارید. البته توجه داشته باشید که فعالسازی سیم کارت هند برای گردشگران فرایند زمانبری دارد و ممکن است تا 3 روز هم طول بکشد.

اپراتورهای ودافون، ژیو، ایرتل و آیدیا از اپراتورهای معتبر سیم کارت هند هستند. برای خرید سیم کارت در هند باید یک قطعه عکس پاسپورت، ویزای هند، پاسپورت و آدرس محل اقامت خود را به اداره صادرنماینده سیم کارت ببرید و بعد از انجام مراحل خرید، حدود 15 ساعت منتظر باشید تا سیم کارت شما فعال گردد.

برای استفاده از اینترنت در آگرا هم 2 موضوع را در نظر داشته باشید؛ اول این که استفاده از اینترنت در همه شهرهای هند مقدور نیست و بستگی به آنتن دهی اپراتور سیم کارت شما دارد. نکته بعدی این که بیشتر کافه ها، رستوران ها و هتل ها اینترنت وای فای دارند که می توانید از آنها بهره ببرید. بعلاوه برای استفاده از اینترنت همراه، سیم کارت ترابوگ برای گردشگران مناسب تر بوده و امکان اتصال به اینترنت 4G را فراهم می نماید.

حمل و نقل عمومی در آگرا

برای جابه جایی در بین شهرهای هند و یا رفتن به جاهای تماشای آگرا می توانید از قطار، اتوبوس، مترو، تاکسی و ریکشا (سه چرخ های معروف هندی) بهره ببرید. البته برای سفر بین شهرهای مختلف هند برترین گزینه هواپیما است، شاید دوست نداشته باشید برای جابه جایی بین 2 شهر، زمانی طولانی در جاده باشید!

تاکسی ها در هند قیمت بالایی دارند، اما در عوض متروی پیشرفته این کشور، گزینه بسیار ارزان ای است. قطار هم، البته اگر شانس رزرو کردن آن را داشته باشید (چراکه خیلی سریع پر شوند)، گزینه خوبی برای جابجایی در این کشور به شمار می رود. در نهایت برترین انتخاب برای جابجایی در داخل شهر ریکشاست که هم قیمت مناسبی دارد و هم به تعداد زیاد و در تمام شهرها پیدا می گردد.

هزینه بازدید از تماشای های آگرا

آگرا و طعم خوش غذاهای هندی!

غذاهای هندی، با ادویه های تند و خاص، طعمی است که برای همیشه در فکر شما خواهد ماند. هند تنوع غذایی بالایی دارد، غذاهایی که حتی اگر خیلی با ذائقه شما جور نباشد، باید در سفر به هند تجربه کنید. روغن جوش، مرغ کاری، بنجاری گوشت از معروف ترین غذاهای هندی هستند، اما فقط اینها نیست.

در آگرا هر زمان که بخواهید می توانید در یک رستوران لوکس و یا غذافروشی های خیابانی، یک غذای عالی میل کنید. البته توصیه می کنیم یک فضای بهداشتی را برای صرف غذا انتخاب کنید، با توجه به جمعیت زیاد هند و البته ادویه های خاص، در صورت بهداشتی نبودن رستوران، ممکن است دچار مشکل معده شوید. برترین رستوران های آگرا عبارتند از:

  • رستوران داساپراکاش
  • رستوران شانکار جی
  • رستوران اسفاهان
  • رستوران شانکارا وگیس و غیره.

اگر با تور آگرا سفر نموده باشید، حتما از قبل برترین رستوران های آگرا برای صرف وعده های غذایی برای شما انتخاب و پیش بینی شده اند. هر رستورانی که انتخاب کردید، تجربه چیکن تندوری یا مرغ کره ای هندی را از دست ندهید! طعمی که هرگز فراموش نخواهید کرد.

مراکز خرید آگرا | سرشار از رنگ و طرح

یکی از برترین تجربه های سفر که در راهنمای سفر به آگرا هند نباید ساده از کنار آن گذشت، ماجراجویی در جهانی رنگ و طرح مراکز خرید هند است. در آگرا هم می توانید از مراکز خرید لوکس خرید کنید، هم از بازارچه های سنتی. در مراکز خرید هند، چانه زنی به روش ایرانی ها کاملا مجاز است! البته غیر از برندها.

راجا کیماندی، مهمترین بازار و مرکز خرید شهر آگرا هند است. این بازار خود یکی از جاهای تماشای آگرا به شمار می رود که از پوشاک گرفته تا غذا در آن یافت می گردد. به ویژه این بازار فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با مردم و فرهنگ هندی است. برای سوغاتی هند نیز می توانید از همین بازار خرید خود را انجام دهید.

مهمترین سوغاتی هند ادویه است که البته از مهمترین کالاهای صادراتی هندوستان هم محسوب می گردد. به غیر از ادویه، ساری برای زنان و توربان برای مردان هم گزینه های خوبی هستند. در آگرا مراکز خرید دیگری هم وجود دارد که عبارتند از:

  • مرکز خرید آشوک کازموز
  • مرکز خرید اوماکس ودینگ
  • مرکز خرید تی دی آی
  • مرکز خرید پسیفیک تاج محل
  • بازار سادار و غیره.

مهمترین فستیوال های آگرا

هند جهانیی از جشن ها و فستیوال ها است، در راهنمای سفر به آگرا هند و برنامه ریزی سفر، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید. تاج ماهوتساو یکی از مهمترین فستیوال های هند است که 18 تا 27 فوریه (29 بهمن تا 8 اسفند) هر سال برگزار می گردد. فستیوالی که با به نمایش گذاشتن و فروش صنایع دستی هندی، به یکی از مهمترین رویدادهای این کشور تبدیل شده است.

رام بارات یکی دیگر از رویدادهای جالب هندی محسوب می گردد که یادمان ازدواج راما و سیتا (دوتا از اسطوره های هند) است. جشنواره ای که با پایکوبی، رنگ و شادی همراه است و گوشه گوشه شهر برای آن تزئین می گردد. این جشنواره معمولا در ماه های مهر یا آبان برگزار می گردد. دیگر جشنواره ها و فستیوال های مهم آگرا هند شامل لاتمار هولی، باتشوار ملا و غیره می گردد.

راهنمای سفر به آگرا مقصدی شیرین و فلفلی!

این یک راهنمای سفر به آگرا هند بود، سفری به کشور عجایب و شگفتی ها، سفری رویایی و به یادماندنی، شیرین اما همراه با طعم تند غذاهای سنتی. کمتر کسی پیدا می گردد که آرزروی سفر به هند را نداشته باشد، اگر شما هم عاشق ماجراجویی در این شبه قاره هستید، سری به پس میزانای خود بزنید و یک تجربه ناب به خود هدیه دهید. خبرنگاران با برترین قیمت رزرو هتل و یا خرید بلیط هواپیما به مقصد شهرهای هند همراه شما است.

آیا تا به حال به هند سفر نموده اید؟ از تجربه های خود برای ما بنویسید.

سوالات متداول درباره سفر به آگرا

چند روز برای سفر به هند کافی است؟

هند سرزمین پهناوری است و برای سفر به آن و تماشا مهمترین جاذبه های تماشای، باید حداقل 8 روز در این کشور اقامت کنید. به خصوص اگر قصد دارید شهرهای مختلف آن را ببینید.

برای سفر به آگرا چه نوع ارزی به همراه داشته باشیم؟

پول رایج هند روپیه است. برای سفر به آگرا یا باید روپیه همراه داشته باشید و یا دلار را در صرافی های هند به روپیه تبدیل کنید.

مهمترین جاذبه تماشای آگرا کجاست؟

آگرا تماشای های زیادی دارد، اما مهمترین جاذبه تماشای آن، که البته مهمترین جاذبه تماشای هند است، تاج محل نام دارد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2370

به "راهنمای سفر به آگرا هند ، شهر جادویی معماری و هنر! (تور هند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به آگرا هند ، شهر جادویی معماری و هنر! (تور هند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید