انتقاد برلین از تحریم آمریکا، ایران به صندوقی اروپایی متصل می گردد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز سه شنبه کوشش های آمریکا برای تأثیرگذاری بر اقتصاد اروپا از طریق اِعمال تحریم ها را غیر قابل قبول توصیف کرد.

انتقاد برلین از تحریم آمریکا، ایران به صندوقی اروپایی متصل می گردد

وزیر خارجه آلمان در ادامه از تحریم های واشنگتن علیه ایران، روسیه و ترکیه انتقاد کرد و اقدامات جاری آمریکا در این راستا را تأثیرگذار بر شرکت های آلمانی دانست.

وی در این باره اضافه نمود: استفاده از تحریم در راستای تأثیرگذاری بر سیاست انرژی اروپا غیر قابل قبول است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در ادامه گفت: به شرکت هایی که خواهان ادامه فعالیت های خود در ایران باشند در حد ممکن کمک خواهیم کرد. وزیر خارجه آلمان با تأکید بر لزوم حفظ کانالهای پرداخت گفت که بیمه صادراتی دولتی آلمان همچون گذشته در اختیار شرکت های آلمانی قرار می گیرد. وی گفت که دولت آلمان بطور موازی درنظر دارد کانالهای پرداخت مستقل از آمریکا و یک صندوق پولی اروپایی را [بدین منظور برای ایران] ایجاد کند و در عین حال از سوئیفت (سامانه تبادل بین بانکی جهانی) جدا نگردد.

این درحالیست که آمریکا در کوشش است تا گاز مایع این کشور را به اروپا صادر نموده و از این طریق مانع از روابط میان بروکسل- مسکو در پروژه خط لوله نورد استریم 2 گردد.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی انتظار می رود که واشنگتن در هفته های آتی تحریم های جدیدی را برای پروژه نورد استریم 2 اعمال کند.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا در ماه جولای اعلام نموده بود که موضوع پرداخت هزینه های هنگفت میلیاردی از سوی آلمان برای خرید گاز از روسیه و همچنین کوشش و برنامه ریزی برای احداث یک خط لوله گازی جدید موسوم به نورد استریم 2 اقدامی غیر قابل توجیه و غیر قابل قبول است.

خط لوله گازی نورد استریم 2 قرار است از بستر دریای بالتیک راه اندازی گردیده و گاز روسیه را به آلمان انتقال دهد.

گزارش ها حاکی از این است که ظرفیت نورد استریم 2 سالیانه حدود 55 میلیارد متر مکعب است. پیشتر اعلام گردیده بود که این پروژه تا خاتمه سال 2019 به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 102

به "انتقاد برلین از تحریم آمریکا، ایران به صندوقی اروپایی متصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد برلین از تحریم آمریکا، ایران به صندوقی اروپایی متصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید