اعتقاد به فزونی آمریکا؛ اصلی ترین تهدید برای روسیه و سایر کشورهاست

به گزارش کشتی کروز، وزیر دفاع روسیه با اشاره به اینکه اعتقاد به رجحان در آمریکا، تهدیدی جدی برای همه کشورهای دنیا است، تاکید نمود که روسیه به رغم بودجه گزاف نظامی آمریکا و داشتن 170 پایگاه نظامی، باز هم بطور موثر قدرت رویارویی با این کشور را دارد.

اعتقاد به فزونی آمریکا؛ اصلی ترین تهدید برای روسیه و سایر کشورهاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه معتقد است که اعتماد به نفس آمریکایی ها درباره فزونی داشتن این کشور، می تواند به نظریات غیرمنطقی تبدیل گردد که ممکن است تهدید واقعی برای روسیه و سایر کشورهای دنیا بوجود آورد.

شایگو در مصاحبه با نشریه ماسکوفسکی کامسامولتس گفت: زمانی که کسی اعتقاد داشته باشد، همانطور که این مسئله در ایالات متحده وجود دارد که توازن نیروها به نفع شماست، این مسئله ممکن است نظریات مختلفی از جمله نظریاتی که اصلاً معقول نباشند را به ذهن متبادر کند که بسیار خطرناک باشند و دقیقاً این مسئله امروزه تهدید اصلی نه تنها برای روسیه، بلکه برای همه کشورهای دنیا است.

وی اضافه نمود، در حالیکه آگاهی از آسیب پذیری و علاقه مندی به حفظ امنیت و ایجاد توازن ذهن فرد را روشن خواهد نمود.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد که آمریکا 170 پایگاه نظامی در سراسر دنیا دارد، ولی به رغم این مسئله، روسیه می تواند به طور موثر به رویارویی با این کشور بپردازد.

وی گفت: روسیه به طور کامل قدرت مقابله با ایالات متحده آمریکا را دارد. این مسئله در سایه توسعه علمی، توسعه صنعتی و به کارگیری از تحولات جدید امکانپذیر شده است. البته ما کوشش نمی کنیم که در تمامی این عرصه ها با آنها (آمریکایی ها) به رقابت بپردازیم. اگر شما بودجه نظامی آمریکا را در نظر بگیرید، این مسئله را درک خواهید کرد. هزینه های گزافی برای پایگاه های مختلف آمریکا در سراسر دنیا هزینه می گردد که تعداد آن ها به 170 پایگاه می رسد .

سرگئی شایگو اضافه نمود: تنها هزینه آمریکا در عملیات نظامی در افغانستان تقریباً با کل بودجه دفاعی روسیه برابری می کند. آمریکا هزینه گزافی را برای شرکت های نظامی خصوصی و گروه های هوایی خود صرف می نماید. آیا روسیه هم ضروری است چندین گروه هوایی داشته باشد، اگر قصد نداشته باشد که به کشوری حمله کند؟ ما به بودجه ای احتیاج داریم که به طور بالقوه بتواند از کشور در برابر تجاوزات احتمالی دفاع کند و این مسئله امروزه با صرف بودجه کمتر و موثرتر تحقق پیدا نموده است.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد: امروزه تعداد تهدیدها برای روسیه کاهش پیدا ننموده است، ولی این امیدواری وجود دارد که مسئله بروز یک جنگ تمام عیار بسیار کم است. در وهله نخست مسائل مربوط به تامین امنیت اطلاعاتی در صندلی نخست واقع شده است، برای اینکه امکان اشتباه در سیستم راهنمایی نیروهای مسلح در سطح کنونی بسیار زیاد است.

وی همچنین گفت که احیای نیروهای مسلح روسیه به عنوان یک ساختار مدرن نظامی، پس از حوادث 20 سال قبل در جمهوری داغستان شکل گرفت و اکنون پس از یک سری اقدامات برنامه ریزی شده، گسترده و مستمر، روسیه اکنون ارتشی دارد که در آمادگی رزمی دائمی قرار داشته و قادر است از کشور در برابر هر تهدید احتمالی دفاع کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 576

به "اعتقاد به فزونی آمریکا؛ اصلی ترین تهدید برای روسیه و سایر کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتقاد به فزونی آمریکا؛ اصلی ترین تهدید برای روسیه و سایر کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید