اتحادیه اروپا می تواند سیاست های ترامپ را تعدیل کند

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در خصوص مواضع اروپا در قبال آمریکا و اینکه آیا فشار از جانب اتحادیه می تواند باعث تغییر رفتار ترامپ گردد یا خیر؟ گفت: اگر وضعیت بین المللی و شرایط جهانی را مرور کنیم، در جهان به هم پیوسته و در حال گذار امروز اقدام هیچ کشوری نمی تواند بی تاثیر و تاثر باشد و رفتار همه کشورها در رفتار دیگران تاثیرگذار است.

اتحادیه اروپا می تواند سیاست های ترامپ را تعدیل کند

وی اضافه کرد: به همین جهت آقای ترامپ به تنهایی نمی تواند هر آنچه را که باب طبع و سلیقه خود است را اعمال کند، زیرا وی با مجموعه ای از کشورهای جهان و با دیدگاه های متعدد روبرو است و همانگونه که شاهد هستیم پس از خروج آمریکا از برجام، سیاست های این کشور در انزوای بیشتری قرار گرفته است.

قاسمی با بیان اینکه دولت آمریکا یک تعهد بین المللی را بدون مشورت و حتی بدون توجه به قطعنامه سازمان ملل و نظر هم پیمانان خود نقض نموده است، ادامه داد: قطعا سیاست سایر دولت ها به خصوص کشورهای عضو اتحادیه اروپا با توجه به میزان ارتباطی که بین آن ها و آمریکا وجود دارد، تاثیرگذار خواهد بود و می تواند تا حدود زیادی سیاست های ترامپ را تعدیل و او را با واقعیات جهان امروز، خاورمیانه، غرب آسیا و ایران بیشتر آشنا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه توضیح داد: امیدواریم که این واقع بینی و شناخت واقعیات منطقه و ایران بیش از گذشته باشد و آن ها دچار اشتباهات فاحشی که در دهه های گذشته انجام داده اند نشوند؛ چرا که وضعیت منطقه بسیار پیچیده و حساس است و خود ترامپ نیز بارها در سخنان خود به این موضوع اشاره نموده که سیاست های آمریکا در منطقه دقیق، درست و کامل نبوده و علیرغم هزینه های زیاد انجام گردیده، نتایج مطلوبی به دست نیاورده اند.

وی با بیان اینکه باید یک بازنگری جدی میان نخبگان آمریکایی و دولت آمریکا صورت بگیرد، بیان کرد: دیگر کشورها خصوصا اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند روسیه، چین و دیگران نیز می توانند در رفتار آمریکا نسبت به ایران و در صحنه جهانی اثرگذار باشند.

قاسمی گفت: مهم این است که ترامپ قانع و متوجه گردد که بهترین شرایط برای آمریکا بازگشت به برجام و تعهدات آمریکا و همچنین دست برداشتن از عادت این کشور به تحریم و سیاست های تحریمی است که معمولا با شکست روبرو می گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در انتها تاکید نمود: این سیاست آمریکا ارمغانی جز ایجاد فشار و مشکل برای توده های مردم ندارند و نهایتا باعث افول صندلی آمریکا در افکار عمومی جهان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 90

به "اتحادیه اروپا می تواند سیاست های ترامپ را تعدیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا می تواند سیاست های ترامپ را تعدیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید