آمریکا اف-35های سفارشی ترکیه را خواهد خرید

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، در بودجه نظامی آمریکا برای سال 2020 بَندی به منظور تأمین اعتبار برای خرید جنگنده های اف-35 که پیش از این از سوی ترکیه سفارش داده شده اند، گنجانده شده است.

آمریکا اف-35های سفارشی ترکیه را خواهد خرید

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

لایحه بودجه نظامی آمریکا پس از اینکه هم اکنون در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شده است، برای تایید نهایی به دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ارسال خواهد شد.

بر اساس طرح نهایی بودجه آمریکا برای سال 2020 اعتباری معادل 440 میلیون دلار به منظور خرید جنگنده های اف-35 ترکیه از سوی نیروی هوایی ارتش آمریکا در نظر گرفته شده است.

در بند مربوط به این اعتبار با اشاره به اینکه اعضای کمیته های مربوط به مجلس نمایندگان و سنا از اخراج ترکیه از پروژه فراوری اف-35 حمایت می نمایند، آمده است: به همین دلیل نیز وزارت دفاع از بازپس دریافت تمامی اف-35های خریداری شده از سوی ترکیه حمایت می نماید.

طراحان بودجه نظامی آمریکا همچنین خواهان تحریم شرکت های نفتی و کشتی رانی فعال در پروژه انتقال گاز جریان تُرک شده اند؛ جریان ترک خط لوله ای است که قرار است گاز روسیه را به ترکیه و اروپا انتقال دهد.

لازم به ذکر است، آمریکا ترکیه را تهدید نموده است که در صورت خرید و اجرائی کردن سامانه دفاع هوائی اس- 400 از روسیه، آنکارا را تحریم و نیز جنگنده های اف- 35 خود را به ترکیه تحویل نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 769

به "آمریکا اف-35های سفارشی ترکیه را خواهد خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا اف-35های سفارشی ترکیه را خواهد خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید