اروپا ایجاد سیستم مالی مستقل از سوئیفت را شروع کرد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت: اروپا کار بر روی ایجاد سیستمی برای انتقال پول که از سوئیفت مستقل باشد را آغاز نموده است. وی در کنفرانس سالانه سفرا در برلین گفت: این کار ساده ای نیست؛ اما در حال حاضر آن را آغاز نموده ایم. در حال مطالعه طرح های پیشنهادی برای کانال های پرداخت و سیستم ها که از سوئیفت مستقل تر باشند و یک صندوق پولی اروپایی را ایجاد نمایند، هستیم.

اروپا ایجاد سیستم مالی مستقل از سوئیفت را شروع کرد

وی توضیح داد که اکنون زمان مناسب برای بازسنجی شراکت فرااقیانوسی به لحاظ منطقی است. هفته پیش، وزیر خارجه آلمان خواهان استقلال اروپا با ایجاد کانال های پرداخت مستقل از آمریکا به منظور تقویت این بلوک گردیده بود که می تواند ایجاد یک صندوق پولی اروپایی باشد.

وزیر خارجه آلمان بیان داشت: طرح این پیشنهاد به دنبال خروج آمریکا از برجام و وضع تحریم های دوباره علیه تهران به میان آمد و اروپا به دنبال متعهد ماندن به توافق هسته ای با تهران است و از طرفی هم به دنبال اجرای قانون انسداد برای حفاظت از منافع شرکت های اروپایی برای مصون ماندن از تحریم های ثانویه آمریکا به دلیل داشتن همکاری با ایران است.

ماس اضافه کرد: پیش از این هم رییس بانک مرکزی روسیه در ماه می اعلام نموده بود که این کشور یک سیستم ملی برای انتقال پول ایجاد نموده که می تواند نظام بانکداری روسیه را از عدم دسترسی به سوئیفت حفظ کند. شبکه مخابراتی مالی بین بانکی جهانی سوئیفت در بلژیک واقع شده است و روزانه بیش از یکهزار و 100 موسسه مالی در بیش از 200 کشور جهان برای تراکنش بین المللی به آن متصل هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 96

به "اروپا ایجاد سیستم مالی مستقل از سوئیفت را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا ایجاد سیستم مالی مستقل از سوئیفت را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید