گیر کردن دلار در جنگ ارزی چین و آمریکا

به گزارش کشتی کروز، با وجود دلایل خوب برای پیشرفت، دلار نتوانست در برابر همتایانش صعود کند.

گیر کردن دلار در جنگ ارزی چین و آمریکا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: معاملات روز چهارشنبه 16 مردادماه بازارهای ارزی نیز به مانند روزهای قبل کاملا تحت تاثیر حواشی تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا نهاده شد و اسکناس سبز نتوانست در برابر سایر همتایانش نیرومند ظاهر گردد. پس از بازگشت بی نتیجه هیات تجاری آمریکایی از شانگهای، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید نموده است که از یکم سپتامبر سال جاری بر واردات محصولاتی به ارزش 300 میلیارد دلار از چین تعرفه 10 درصدی وضع خواهد نمود.

پس از شکسته شدن کانال تاریخی هفت یوان در برابر دلار، ارز چینی امروز نیز در همان محدوده باقی ماند و با وجود ورود چند بانک دولتی چینی برای حمایت از یوان به میدان، هر دلار به ازای 7.0701 یوان مبادله شد. به گفته بعضی منابع مطلع، چند بانک بزرگ دولتی چین به منظور حمایت از یوان، خرید اوراق آینده بر حسب یوان را افزایش داده اند.

هر چند که امروز با توجه به تضعیف موقعیت پول های نیوزلند و استرالیا به خاطر مساله نرخ بهره، پوند به خاطر مساله برگزیت و یورو به دلیل کاهش نرخ تورم انتظار می رفت دلار تقویت گردد اما فشار سنگین جنگ تجاری باعث شد تا شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد نسبتا بدون تغییر در مقایسه با سه شنبه و در سطح 97.474 واحد باقی بماند.

دلار در برابر ین ژاپن 0.3 درصد ریزش کرد و به ازای 106.13 ین مبادله شد. از سوی دیگر در نشانه ای هشدارآمیز نسبت به نگرانی معامله گران از تشدید جنگ تجاری، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری آمریکا باز هم کاهش یافت و به 1.6888 درصد رسید.

تاهورو سوزوکی، مدیر بخش تحقیقات بانک جی پی مورگان در ژاپن گفت: انتظار داریم تا انتها سال جاری هر دلار به 7.35 یوان برسد و از سوی دیگر رسیدن هر دلار به 104 یا 103 ین نیز دور از ذهن نخواهد بود. تنش های تجاری معامله گران را ترسانده است.

از سوی دیگر هر یورو به ازای 1.1202 دلار مبادله شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 376

به "گیر کردن دلار در جنگ ارزی چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیر کردن دلار در جنگ ارزی چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید