گرسنگی میلیون ها هندی در بحران کرونا

به گزارش کشتی کروز، حدود 230 میلیون هندی در اولین سال شیوع بیماری همه گیر کرونا با درآمد کمتر از 375 روپیه (5 دلار امریکا) در روز زندگی کردند.

گرسنگی میلیون ها هندی در بحران کرونا

موج جدید کرونا در هند به شکل ویران نماینده ای اوج گرفته و بسیاری از مردم این کشور به دلیل تعطیلات سراسری ناشی از شیوع کرونا کار خود را از دست داده اند و فقیرتر شده اند.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه به شرایط غذا و معاش مردم هند در دوران موج دوم شیوع همه گیری پرداخته و از شرایط مالی مردم در این کشور می گوید.

در این گزارش آمده است:

در شرایط کرونا، بسیاری از والدین هندی مانند رشیده جلیل نگران این هستند که نتوانند غذای 7 فرزند خود را تامین کند.

رشیده 40 ساله و همسرش عبدل جلیل 65 ساله می گویند بچه هایشان تنها یک وعده غذایی در روز دارند و با این میزان غذا زنده اند.

رشیده جلیل در حال درست کردن نان روتی (نوعی نان هندی) در آپارتمان کوچک خود در دهلی به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: زمانی که بسیار گرسنه و تشنه می مانیم درمانده و نگران می شوم. ما چه طور می توانیم زنده بمانیم؟ ما با هر آنچه شوهرم دربیاورد زندگی می کنیم. اگر کم باشد من گرسنه می مانم تا بچه ها سیر شوند.

موج ویران نماینده کرونا میلیون ها خانواده هندی را به سمت فقر و گرسنگی سوق داده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

ویروس کرونا در 8 هفته گذشته بیش از 160 هزار نفر از مردم هند را از بین برده است. بیمارستان ها به شدت تحت فشار قرار دارند و بسیاری از مشاغل در هند تعطیل شده اند.

اینک کارشناسان با توجه به افزایش سطح گرسنگی و فقر از وقوع بحرانی دیگر خبر می دهند. بسیاری از هندی ها هنوز از عوارض تعطیلات سراسری سال گذشته و اوج گیری موج اول کرونا تحت فشار هستند.

انجلی باردواج از کمپین خیریه حقوق و غذا به خبرگزاری فرانسه گفت: گرسنگی بحران مضاعفی است که فقرا در هند با آن روبرو می شوند. یک بحران بهداشتی و یک بحران درآمدی و مالی.

وی اضافه کرد: ما درگیر یک بحران بزرگ بهداشتی شده ایم. بسیاری مجبور شده اند پس انداز خود را صرف تهیه دارو، تجهیزات و یاری پزشکی در خانواده خود نمایند.

براساس مطالعه دانشگاه بزرگ پرمجی بنگلور هند حدود 230 میلیون هندی در اولین سال شیوع بیماری همه گیر کرونا فقیرتر شدند. این 230 میلیون نفر با درآمد کمتر از 375 روپیه (5 دلار امریکا) در روز زندگی می نمایند.

ما چاره ای نداریم

براساس داده های مرکز نظارت بر اقتصاد هند، تنها در ماه آوریل بیش از 7.3 میلیون شغل از بین رفته است. این موضوع در کشوری که 90 درصد از نیروی کار آن به صورت غیر رسمی فعال است، هیچ شبکه اجتماعی از آنها (بیکار شده ها) حمایت نمی نماید و میلیون ها نفر واجد شرایط استفاده از یاری یا جیره دولت نیستند. این دردناک است.

پروفسور آمیت بازول یکی از نویسندگان این تحقیق به خبرگزاری فرانسه گفت: در سال گذشته بسیاری از مردم فقیر شدند، مقروض ماندند و از فقر، غذای کمتری خوردند.

او اضافه کرد: موج دوم در حال اوج گیری است و شرایط هند بسیار پرفشار و نا مطمئن است.

اکثریت نیروی کار هند به صورت غیر رسمی و بدون شبکه حمایتی تامین جتماعی کار می نماید/عکس: خبرگزاری فرانسه

عبدل جلیل به عنوان کارگر ساختمانی، پس از تعطیلات جدید سراسری ناشی از شیوع کرونا و کاهش ساخت و ساز در دهلی یک ریکشا قدیمی (موتور سه چرخ) گرفته و برای تامین غذای خانواده اش دستفروشی می نماید.

او قبلا روزانه 500 روپیه در می آورد اما درآمد کنونی اش به کمتر از 100 روپیه رسیده است.

او گفت: برخی روزها هیچی در نمی آورم.

عبدل جلیل اضافه کرد: ما والدین باید به نوعی زندگی را بگذرانیم؛ یا گدایی کنیم، قرض بگیریم یا دزدی کنیم. ما چاره ای نداریم.

گرسنه و درمانده

دانشگاه بزرگ پرمجی بنگلور هند براساس مطالعه تحقیقاتی خود گفت: در تعطیلات کرونایی سراسری سال گذشته بیش از 100 میلیون نفر شغل خود را از دست دادند و 15 درصد از این افراد نتوانستند تا خاتمه سال 2020 شغل جدیدی پیدا نمایند. 47 درصد از این بیکاران زن هستند.

بسیاری از افرادی که به سر کار برگشتند با حقوقی کمتر از قبل آغاز به کار کردند و در نتیجه برابر موج دوم کرونا آسیب پذیرتر شدند.

انجلی باردواج از کمپین حقوق و غذا می گوید براساس تخمین ها 100 میلیون هندی مانند جلیل هیچ کارت جیره ای و سهمیه ای برای دسترسی به یاری های غذایی دولت ندارند.

کمپین حقوق و غذا برای تهیه مواد غذایی اساسی برای نیازمندان کوشش می نماید.

بسیاری از مردم هند در دوران شیوع شدید کرونا در فقر فرو رفتند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

آغاز همه گیری نتیجه سال ها فقرزدایی در هند را برعکس کرد و محتمل است بسیاری از مردم این کشور پس از اتمام تعطیلات سراسری ناشی از شیوع کرونا در چرخه معیوب سختی و مسائل باقی بمانند.

بوپیندر سیک (سینگ) یک سرمایه دار کوچک که در هر دو تعطیلات سراسری کرونایی در میان نیازمندان غذا توزیع کرد در این باره گفت که شاهد استیصال صدها مرد بیکار بوده که در کنار بزرگراه های شلوغ دهلی می خوابند.

سونیل تاکور 50 ساله که هنگام تعطیلات سراسری کرونایی، کار خود را به عنوان پیشخدمت رستوران از دست داد؛ گفت: مردم از ناتوانی اینجا گیر نموده اند. وی اضافه کرد: اگر مردم به ما غذا دهند ما سیر می شویم و اگر نه گرسنه می مانیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1870

به "گرسنگی میلیون ها هندی در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرسنگی میلیون ها هندی در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید