چگونه هوش مصنوعی کسب و کارها را از تخلف اقتصادی محافظت می نماید؟

به گزارش کشتی کروز، فوربس نوشت: هوش مصنوعی تقریبا در همه صنایع و در سطوح مختلف زندگی شخصی و اجتماعی ما نفوذ نموده است. اما بیشتر اوقات انتظار داریم که هوش مصنوعی صرفا در حوزه فعالیت هایی فانتزی نقش داشته باشد. با این وجود جالب است بدانید که هوش مصنوعی در حوزه های تشخیص جرم و تخلفات مختلف نیز نقش دارد. در این مقاله به موضوع استفاده از هوش مصنوعی توسط شرکت خدمات حسابرسی کالیفرنیا می پردازیم.

چگونه هوش مصنوعی کسب و کارها را از تخلف اقتصادی محافظت می نماید؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شاید یکی از پرسش های مهم این باشد که اساس چرا مهم است که هوش مصنوعی بتواند در مسائل اقتصادی قوی عمل کند یا تخلفات را شناسایی کند؟ پاسخ این است که اقتصاد دنیا در مرحله تحول و گذاری بزرگ واقع شده است و ما به عنوان شهروندان جامعه هر یک بخش هایی از این تغییرات را تجربه نموده و بار آن را به دوش می کشیم.

بر اساس گزارش های بین المللی، هوش مصنوعی احتمال کاهش تخلفات دنیای ناشی از تقلب اقتصادی را در حدود 4 تیریلیون دلار کاهش داده است. بسیاری از سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم های یادگیری ماشینی برای مسائل بزرگ و کوچک تخلفات اقتصادی در دسترس است. به نظر می رسد هکرهای کلاه سفید (هکرهایی که با اهداف مثبت سیستم ها را هک می نمایند)با یاری هوش مصنوعی نقشی قوی تر در شناسایی و برطرف تخلف های اقتصادی ایفا می نمایند تا منابع انسانی که در این حوزه فعالیت می نمایند.

مدتی است که شرکت خدمات حسابرسی کالیفرنیا، Gursey Schneider LLP از ابزارهای حسابرسی تقویت شده توسط هوش مصنوعی برای پردازش و درک مقدار زیادی از داده های مشتریان و تفسیر این داده ها با یاری شواهد کافی برای حرکت به جلو استفاده می نماید و البته اخیرا پیروز شده یک مورد تقلب 8.2 میلیون دلاری را شناسایی کند.

اگرچه این نوع تجزیه و تحلیل برای بیش از 6 میلیون پرونده معامله با یاری ابزارهای سنتی مانند مایکروسافت اکسل، ابزار حسابداری یا با استفاده از کامپیوتر و سیستم اتوماسیون روباتیک نیز امکان پذیر است، اما پتانسیل های هوش مصنوعی یاری می نماید، داده ها در سطحی وسیع تر و با سرعتی بالاتر در کمترین زمان رصد گردد. این همان تحولی است که در سایه سیستم های سنتی امکان پذیر نیست.

با این حال، این به این معنا نیست که حسابداران، حسابرسان، متخصصان تخلف اقتصادی و دادرسان باید نگران از دست دادن شغلشان باشند، بلکه این به این معناست که این افراد می توانند به لطف هوش مصنوعی کارشان را سریعتر و با دقت بالاتری انجام دهند. درواقع اگرچه هوش مصنوعی می تواند 100٪ از داده های افراد را شناسایی و معاملات مشکوک را اعلام کند، اما هنوز احتیاج به چارچوب انسانی و شهود و درک برای معین دقیق مشکل دارد.

با توجه به چالش های امروزی در میزان و پیچیدگی داده ها، شرکت ها باید نقشه راه خود را برای هوش مصنوعی معین نمایند. با توجه به آنکه 42٪ کلاهبرداران اقدامات خود را با ایجاد معاملات جعلی در سیستم های حسابداری انجام می دهند، هوش مصنوعی روشی مناسب برای شناسایی این نوع ماجراها است.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 284

به "چگونه هوش مصنوعی کسب و کارها را از تخلف اقتصادی محافظت می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هوش مصنوعی کسب و کارها را از تخلف اقتصادی محافظت می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید