ربات ها خرابه های شهر پمپئی را بازسازی می نمایند (بازسازی خانه)

به گزارش کشتی کروز، پروژه بلندپروازانه ای برای توسعه رباتی با هوش، قدرت و حساسیت کافی برای بازیابی بقایای باستانی شهر پمپئی در حال اجرا است.

ربات ها خرابه های شهر پمپئی را بازسازی می نمایند (بازسازی خانه)

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از ساینس امریکن، تصور کنید یک پازل با 10000 قطعه دارید، اما تصویری روی جعبه ندارید. در واقع، شما حتی جعبه را هم ندارید چرا که تقریباً 2000 سال پیش تخریب شده است.

این قطعات پازل تکه هایی از نقاشی های دیواری در شهر پمپئی روم باستان هستند که در اثر فوران کوه وزوویوس در سال 79 پس از میلاد تخریب یا دفن شده اند. بعضی از قطعات گم شده اند، بعضی دیگر شکسته شده اند؛ و به جای اینکه شکل های دقیقی برش داده شده باشند که به طور مرتب به هم متصل شوند، قطعات نامنظم و آسیب دیده دارند. چگونه این معما را حل می کنید؟

دانشمندان مؤسسه فناوری ایتالیا (IIT) طرحی دارند: ارسال ربات. پروژه آن ها - به نام Repair (بازسازی گذشته: هوش مصنوعی و رباتیک با میراث فرهنگی دیدار می نماید). درواقع سیستم های رباتیک، هوش مصنوعی و باستان شناسی را در تلاشی برای بازسازی ویژگی های معماری پمپئی که در غیر این صورت ناقص می ماندند، ادغام می نماید، زیرا یا بسیار پیچیده هستند یا احتیاج به تعامل هوش مصنوعی و انسان دارند.

طی چند ماه آینده، محققان IIT و همکارانشان در تعداد انگشت شماری از دانشگاه های بین المللی رباتی را خواهند ساخت، آموزش می دهند، آزمایش می نمایند و به کار می گیرند تا نقاشی های دیواری ویران شده را در دو ساختمان کنار هم بچینند. در ساختمان اول، آن ها می دانند که نقاشی های دیواری چگونه باید باشد، زیرا تا همین اواخر دست نخورده بودند. اما محققان نمی دانند که نقاشی های دیواری در ساختمان دوم چه چیزی را به تصویر می کشد.

آریانا تراویگلیا، مدیر مرکز میراث فرهنگی و فناوری IIT مستقر در ونیز و محقق اصلی این پروژه اذعان می نماید که RePAIR آزمایشی است و ممکن است شکست بخورد. بودجه این کار به وسیله یک یاری مالی 3.5 میلیون یورویی از یک صندوق کمیسیون اروپا تأمین می گردد که از پروژه های مخاطره آمیز با هدف فناوری های تازه آینده حمایت می نماید. مارچلو پلیلو، استاد علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی در دانشگاه ونیز، هماهنگ نماینده پروژه، می گوید: در صورت موفقیت پروژه، می توان از این فناوری برای بازسازی انواع مصنوعات فرهنگی تکه تکه شده استفاده کرد که بازسازی آن ها دور از دسترس انسان به جای مانده است.

ربات RePAIR که هنوز نامش فاش نشده است باید ترکیبی از مغز، قدرت و لمس حساس داشته باشد. مغز ها از ترکیبی از بینایی کامپیوتری با فناوری پیشرفته برای اسکن قطعات پازل نقاشی های دیواری، الگوریتم های یادگیری ماشینی برای حل پازل ها و تخصص انسانی برای راهنمایی هوش مصنوعی می آیند.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2368

به "ربات ها خرابه های شهر پمپئی را بازسازی می نمایند (بازسازی خانه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها خرابه های شهر پمپئی را بازسازی می نمایند (بازسازی خانه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید