راهنمای خرید خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک

به گزارش کشتی کروز، خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک چی بخریم؟ این سوالی است که ما در حین نوشتن این مطلب در فکر داشتیم و تمام کوشش خودمان را نموده ایم تا با گردآوری فهرستی از مقرون به صرفه ترین خودروهای دنده اتومات در بازار، پاسخ روشنی برای این سوال پیدا کنیم.

راهنمای خرید خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد را به خریدن خودروهای دنده اتوماتیک ترغیب می نماید خلاص شدن از تعویض دنده های مکرر و فشردن پیاپی پدال کلاچ است. خودروهای دنده اتوماتیک در مقایسه با خودروهای دنده دستی قیمت بیشتر، هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر، مصرف سوخت بیشتر و گاه شتاب کندتری دارند.

با نگاهی به ماشین های دنده اتومات موجود در بازار می توان دریافت که تنوع قیمت ها بسیار زیاد است، با این وجود در این مطلب کوشش کردیم تا تعدادی از مقرون به صرفه ترین خودروهای دنده اتومات موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم در پی ماشین اتومات مقرون به صرفه قیمت هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان بخوانید.

1 - ساینا؛ مقرون به صرفه ترین خودروی دنده اتوماتیک بازار

مقرون به صرفهترین خودروی دنده اتوماتیک در بازار ساینا است. این خودرو که به وسیله گروه خودرو سازی سایپا فراوری و روانه بازار شده است درواقع نسخه به روز شده تیبا به همراه یک گیربکس اتوماتیک است و به غیر از چند آپشن و تفاوت ظاهریِ اندک، تفاوت دیگری بین این دو وجود ندارد.

سایپا برای این خودرو از یک موتور یک و نیم لیتری با مصرف ترکیبی هفت لیتر در 100 کیلومتر استفاده نموده است. گیربکس این خودرو نیز از نوع CVT است. از معایب این خودرو همانطور که گفتیم شباهت آن به تیبا و کیفیت ساخت نه چندان بالای آن است. با این حال، ساینا برای افرادی که در پی خرید ماشین دنده اتومات مقرون به صرفه هستند، انتخاب مناسبی است.

آپشن ها و بعضی از مشخصات فنی ساینا اتوماتیک: ورود به خودرو بدون کلید، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی هفت اینچی، بلوتوث، مسیریاب، کروز کنترل.

2 - برلیانس H220؛ یک ماشین مقرون به صرفه دنده اتوماتیک

در رده ماشین های دنده اتومات مقرون به صرفه و مالی، بی شک خودروهای چینی نقش پررنگی دارند. یکی از همین خودرو ها برلیانس H220 است. این خودروی هاچ بک جزو مقرون به صرفه ترین خودروهای اتومات موجود در بازار است که از یک گیربکس 6 سرعته AMT بهره می برد، امکانات خوبی دارد و در کل خودروی معقولی به شمار می رود، اما در مقایسه با رقبا عملکرد ضعیف تری دارد. کیفیت ساخت برلیانس H220 چندان مرغوب نیست و بازار خرید و فروشش ضعیف تر از H320 است.

آپشن ها: سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه برقی.

شما می توانید با مراجعه به صفحه آنالیز مشخصات فنی برلیانس H220، از این خودرو اطلاعات بیشتری به دست آورید. بعلاوه، اگر قصد خرید این خودرو را دارید، با رفتن به صفحه خرید برلیانس H220 در سایت خبرنگاران از جدیدترین قیمت های این اتومات مقرون به صرفه و خوش قیمت آگاه شوید.

3 - دانگ فنگ H30 کراس؛ یک ماشین اتومات با 4 دنده

یکی دیگر از ماشین های دنده اتوماتیک مقرون به صرفه بازار، خودروی دانگ فنگ H30 کراس است. دانگ فنگ در واقع یک خودرو چینی بوده که به وسیله ایران خودرو روانه بازار می گردد.

هماهنگی پیشرانه و جعبع دنده این خودرو بسیار خوب است. فضای کابین H30 کراس جادار است و در آن احساس راحتی خواهید داشت. بعلاوه، این خودرو امکانات رفاهی بهتری از استپ وی دارد. با این حال، این خودرو بدون عیب هم نیست. مصرف سوخت شهری اش بالاست. بعلاوه، کابین آن از کیفیت ساخت بالایی برخوردار نیست.

جدیدترین آگهی های H30 کراس

این ماشین مجهز به یک گیربکس اتومات 4 دنده ساخت ژاپن است که عملکرد نسبتا مطلوبی را ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به صفحه آنالیز مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس مراجعه کنید.

آپشن ها: صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی، آینه برقی به همراه گرم کن، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سانروف برقی.

اگر علاقه مند به خرید این خودرو هستید، همین الان می توانید به صفحه خرید دانگ فنگ H30 کراس در خبرنگاران مراجعه کنید و آگهی های این خودرو را مشاهده کنید.

4 - برلیانس H230؛ همان H220 اما سدان!

این مدل از برلیانس نیز همچون H220 ازجمله ماشین های دنده اتوماتیک مقرون به صرفه است؛ با این تفاوت که H230 یک خودروی سدان است. این خودرو نیز مانند H220 از یک گیربکس 6 سرعته AMT بهره می برد که عملکرد مطلوبی را در هنگام تعویض دنده از خود نشان نمی دهد. هرچند باید گفت که کیفیت ساخت این خودرو هم مانند برادرش چندان بالا نیست و بازار خرید و فروشش هم به گرمی برلیانس H330 نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه مشخصات فنی برلیانس H230 مراجعه کنید.

آپشن ها: سانروف برقی، سنسور پارک دنده عقب، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه برقی.

5 - تندر 90؛ قدیمی اما سرپا!

تندر 90 اتوماتیک، یکی از ماشین های دنده اتومات مقرون به صرفه بازار است که با وجود اینکه از یک سیستم گیربکس قدیمی تر نسبت به رقبا استفاده می نماید، ولی کماکان از فروش بیشتری برخوردار است و گزینه مطلوبی در بین رقبای هم رده خود به شمار میرود هرچند که تندر 90 هزینه نگهداری پایین دارد، اما به نسبت رقبا تقریبا هیچ امکاناتی به شما نمی دهد. در صفحه آنالیز مشخصات فنی تندر 90 اتوماتیک می توانید بیشتر درباره این خودرو بخوانید.

آپشن ها: آینه برقی، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سیستم اخطار دهی خرابی موتور، کامپیوتر سفر.

6 - پژو پارس؛ خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک با گیربکسی قدرتمند

یک خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک داخلی دیگر که مجددا در خط فراوری قرار گرفته است، پژو پارس است. گیربکس پژو پارس اتوماتیک یک گیربکس AL4 است که عملکرد قابل قبولی دارد. پژو پارس جادار است و بازار دست دوم خوبی دارد، اما کیفیت ساختش معمولی است و مصرف سوخت بالایی دارد. در آنالیز مشخصات پژو پارس اتوماتیک به طور مفصل درباره این خودرو صحبت نموده ایم.

آپشن ها: آینه های جانبی برقی و تاشو، شیشه بالابر های عقب و جلو برقی، سنسور دنده عقب، تنظیم برقی پشتی جایگاه جلو.

7 - پژو 207؛ طراحی محبوب ایرانی ها این بار دنده اتومات

پزو 207 اتومات هم یک خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک دیگر در بازار است که همچون پژو پارس مجددا در خط فراوری قرار گرفته و از یک گیربکس AL4 بهره می برد. 207 هم مانند برادرش 206 کیفیت ساخت خوبی دارد و مصرف سوختش پایین است، با این حال کمی در پیچ های تند ناپایدار است و غربیلک فرمانش کیفیت خوبی ندارد. در صفحه مشخصات فنی پژو 207 اتوماتیک می توانید بیشتر درباره این خودرو بخوانید.

آپشن ها: صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، سیستم رهیاب، دوربین دنده عقب، سنسور پارک، آینه برقی، شیشه بالابر برقی، کروزکنترل.

8 - ام وی ام X22 اتوماتیک لاکچری؛ خوش ساخت با عملکردی قابل قبول

ام وی ام X22 یک خودروی چینی ساخت شرکت چری است که به وسیله مدیران خودرو روانه بازار شده است. این خودرو از فروش خوبی برخوردار است و خودروی نسبتا خوبی به شمار می رود. پشتیبان خوبی به نام مدیران خودرو دارد، بنابراین درگیر معضلات خدمات پس از فروش نخواهید بود. با این حال، نمی توان فنربندی خشک و فضای محدود کابینش را نادیده گرفت. دنده اتومات این ماشین نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

جدیدترین آگهی های ام وی ام X22 اتومات

در صفحه آنالیز مشخصات فنی ام وی ام X22 می توانید اطلاعات بیشتری از این خودرو به دست بیاورید. همانطور که خودتان می دانید، بخش آگهی های خبرنگاران هم برترین مکان برای گرفتن قیمت و خرید ام وی ام X22 است.

آپشن ها: شیشه بالابر و آینه های برقی، نمایشگر لمسی هشت اینچی به همراه بلوتوث، سانروف برقی، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، کروز کنترل.

9 - رنو ساندرو؛ خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک محبوب ایرانی ها!

رنو ساندرو اتوماتیک هم یکی دیگر از مقرون به صرفه ترین خودروهای اتوماتیک بازار است که در بین رقبای خود از کیفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است.

با وجود استفاده از گیربکس با تکنولوژی قدیمی و آپشن های کم ولی باز هم خودروی مناسب و مالی به شمار میرود و عملکرد مطلوبی را نیز ارائه می نماید. ساندرو کیفیت ساخت بالایی دارد و فضایی کابینش جادار است. با این حال، تقریبا هیچ امکانات رفاهی ندارد. در صفحه آنالیز مشخصات رنو ساندرو اتوماتیک می توانید بیشتر درباره این خودرو بخوانید.

آپشن ها: ترمز ای بی اس، کیسه هوای سرنشینان جلو، کنترلر سیستم صوتی زیر فرمان، تهویه مطبوع.

10 - برلیانس H320 و H330؛ دوقلوهای دنده اتومات

دو خودروی H320 و H330 برلیانس هم از خودروهای مقرون به صرفه دنده اتوماتیک موجود در بازار محسوب می شوند. این دو خودرو تقریبا شبیه هم هستند با این تفاوت که یکی هاچ بک و دیگری سدان است. هر دو این خودروها از یک گیربکس 4 سرعته استفاده می نمایند که عملکرد مطلوبی دارد.

آپشن ها: سانروف، سنسور دنده عقب، بسته شدن شیشه ها با ریموت، قابلیت تنظیم جایگاه راننده در 8 جهت، آینه های برقی، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای.

برای مشاهده آگهی ها و آخرین قیمت این خودروها در بازار به صفحه خرید برلیانس H320 و برلیانس H330 در خبرنگاران مراجعه کنید و از بخش فیلترها مدل اتوماتیک هر کدام را انتخاب کنید.

خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک چی بخریم؟

این بود لیست مقرون به صرفه ترین خودروهای دنده اتومات موجود در بازار کشور. هرچند با توجه به بالا رفتن یک باره قیمت های خودرو، این خودروها امروز چندان مقرون به صرفه محسوب نمی شوند،. با این حال، در قیاس با خودروهای رده بالا مقرون به صرفه ترین به شمار می آیند.

هر یک از این خودروها به نوبه خود و با توجه به قیمتی که دارند، تجربه رانندگی معقولی را در اختیار رانندگان قرار می دهند. بنابراین، در هنگام خرید هر یک از این خودروها توجه داشته باشید که نباید این مدل ها را با خودروهای گران قیمت غیر ایرانی و چینی مقایسه کنید.

اگر قصد خرید خودروی اتوماتیک دارید و بودجه آن هم برایتان مشکل نیست، پیشنهاد می کنیم مطلب برترین خودروهای اتوماتیک بازار و مطلب برترین خودروهای اتوماتیک ایرانی (داخلی) را هم مطالعه کنید. اگر برای شما هم سوال شده که در این اوضاع چه ماشینی بخرم؟ پیشنهاد می کنیم به بخش راهنمای خرید بلاگ خبرنگاران مراجعه کنید.

در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروهای مقرون به صرفه دنده اتوماتیک را دارید، نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2296

به "راهنمای خرید خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خودروی مقرون به صرفه دنده اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید