وزیر اقتصاد: دولت بنای حذف ارز 4200 تومانی را ندارد

به گزارش کشتی کروز، تهران (پانا) - خاندوزی مطرح نمود که دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش فراوری به سمت حذف ارز 4200 تومانی نرود.

وزیر اقتصاد: دولت بنای حذف ارز 4200 تومانی را ندارد

به گزارش تجارت نیوز، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرذ: یکی از مهم ترین مسائل کشور مسئله خودتحریمی داخلی است که در زمینه های مختلف وجود دارد اما تقریباً مصادیق مشابه یکدیگر دارد که باید با راهکارهایی آن را کاهش دهیم.

وی اضافه نمود: 2 موضوع تسهیل عام و تشویق خاص همیشه مورد توجه دولت سیزدهم است و باید در فعالیت های فراوریی زمینه برای ورود همه به اقتصاد را فراهم کنیم و از سوی دیگر حمایت های لازم را برای فراوری کنندگان داشته باشیم.

وزیرامورمالی و دارایی اظهار کرد: کوشش داریم در نقطه تماس دستگاه های اجرایی و فراوریکنندگان هزینه ها را به حداقل برسانیم و سیاست های مانع فعالیت های فراوریی را از میان برداریم.

خاندوزی گفت: باید فعالیت های مالی برای کسانی که وارد عرصه فعالیت مالی می شود باید با کمترین هزینه زمانی و صرف وقت رقم بخورد.

وی اظهار کرد: بود و نبود ارز 4200 تومانی در نوع واردات و نوع محصولات فراوریی داخل مشخص کننده است.

وزیرامورمالی و دارایی گفت: دولت به این نتیجه رسید که با توجه به پیامدهای منفی در بخش فراوری به سمت حذف ارز 4200 تومانی حرکت کند و با توجه به اینکه این لایحه در مجلس به تصویب نرسید به تعویق خواهد افتاد.

خاندوزی اضافه نمود: مشکل پنجره واحد، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را می توانیم حل کنیم و وقتی این مسائل نادیده گرفته می شود چرخ اقتصاد سخت می شود و در هفت ماه 90 میلیون دلار مجموعه صادرات استان است که بسیار ناچیز است.

وی اظهار کرد: اگر تا 27 سال دیگر هیچ پروژه تعریف نشود باز نیز پروژه برای اجرا رسیدن این پروژه ها داریم و مسائل مختلفی باعث این وضع شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2108

به "وزیر اقتصاد: دولت بنای حذف ارز 4200 تومانی را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد: دولت بنای حذف ارز 4200 تومانی را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید