شعبانی بهار:یک اعزام برون مرزی جایگزین کاپ آسیایی تیروکمان می گردد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران، قرار بود ملی پوشان تیروکمان ایران اواخر اسفندماه راهی تایلند شوند تا در کاپ آسیایی این رشته شرکت نمایند. حضور در این رویداد به عنوان یکی از مهمترین برنامه های آماده سازی پیش از شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا و انتخابی المپیک (خردادماه 99 - آلمان) در برنامه فدراسیون قرار داشت اما شیوع ویروس کرونا در تایلند منجر به لغو این اعزام از سوی فدراسیون شد.

شعبانی بهار:یک اعزام برون مرزی جایگزین کاپ آسیایی تیروکمان می گردد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

از طرفی مرحله دوم کاپ جهانی که قرار بود اردیبهشت ماه سال آینده در شانگهای چین برگزار گردد نیز به دلیل مشابه از طرف فدراسیون جهانی تیروکمان کنسل شده است و بدین ترتیب یکی دیگر از برنامه های آماده سازی که فدراسیون پیگیر اجرای آن برای ملی پوشان بود نیز عملا منتفی است.

به همین دلیل فدراسیون تیروکمان مصمم است حداقل یک اعزام برون مرزی را در برنامه تیم ملی قرار دهد تا به نوعی جبران اعزام های لغو شده و به خصوص کاپ آسیا گردد که می توانست تاثیر مثبت زیادی در آماده سازی ملی پوشان داشته باشد.

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان در تبادل نظر با خبرنگاران در این زمینه شرح داد و تاکید نمود که البته این جبران هم خود با مسائلی همراه است که بازهم مربوط به ویروس کرونا می گردد.

وی گفت: همزمان با تصمیمی که برای لغو اعزام ملی پوشان به کاپ آسیایی تایلند گرفتیم، اینگونه جمع بندی کردیم که حداقل یک اعزام را جایگزین این رقابت ها کنیم. به همین دلیل از دو روز پیش رایزنی های خود را با کشورهای مختلف و برگزارکنندگان رویدادهای آینده شروع کردیم اما با توجه به فرصت کمی که تا مسابقات جهانی آلمان داریم و در کل شرایطی که شیوع ویروس کرونا ایجاد نموده است، در این زمینه هم با مسائلی روبرو هستیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان به یکی از مسائل مورد نظر اشاره نمود و ادامه داد: ترکیه یکی از گزینه های موردنظر فدراسیون بود. این کشور طی ماه های آینده میزبان یک تورنمنت است. شرایط تورنمنت هم به گونه ای است که می تواند برای ملی پوشان ما خوب باشد اما موضوع اینجاست که به خاطر انسداد مرز هوایی ایران و ترکیه که عامل آن هم همین ویروس کرونا است، شرایط سفر به این کشور را نداریم.

شعبانی بهار توضیح داد: واقعا مصمم هستیم که حتما یک اعزام برون مرزی را جایگزین کاپ آسیایی تایلند کنیم که حضور در آن را با وجود آمادگی بالایی که ملی پوشان داشتند و به ناچار منتفی کردیم. اما فعلا همه شرایط و برنامه ها تحت تاثیر کرونا و شیوع جهانی آن قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: برای آماده سازی تیم ملی تیروکمان و به خصوص ملی پوشان ریکرو پیش از حضور در مسابقات جهانی آلمان، برنامه های خوبی تدارک دیده بودیم اما متاسفانه همه آنها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند. اعزام به تایلند را با تصمیم خود و به خاطر حفظ سلامت ورزشکاران مان منتفی کردیم در حالی که همه اقدامات برای این اعزام اجرا شده بود. بعد از اعلام آمادگی رسمی، بلیت هم رزرو نموده بودیم و حتی ارز لازم هم تامین شده بود. با این حال صلاح دیدیم در مسابقات شرکت نداشته باشیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان با بیان اینکه با لغو حضور در کاپ آسیا متحمل خسارت های اقتصادی شدیم، گفت: برای حضور در این رویداد، اردوهایی زیادی داشتیم. یک مرحله اردو در بوشهر داشتیم. خیلی از تمرینات در تهران پیگیری شد. دو مرحله اردو در کیش داشتیم و قرار بود مرحله آخر تمرینات هم در همین جزیره برگزار گردد. طی مدت زمانی که تمرینات در جریان بود، پول تو جیبی اردونشینان را تامین نموده بودیم. به این هزینه ها باید هزینه های جانبی دیگر را هم اضافه نمود. خلاصه اینکه بودجه زیادی صرف آماده سازی ملی پوشان کردیم اما در نهایت به خاطر لغو اجباری نتوانستیم از آن نتیجه بگیریم.

وی در عین حال توضیح داد: البته آنچه بیشتر باعث تاسف مان از لغو اجباری حضور در کاپ آسیا شد این بود که این حضور می توانست به لحاظ روحی و روانی تاثیر مثبت زیادی در شرایط اردونشینان داشته باشد.

شعبانی بهار همچنین در برنامه چگونگی پیگیری برنامه های آماده سازی ملی پوشان گفت: در این زمینه منتظر اعلام نظر کادر فنی هستیم اما آنچه مسلم است به خاطر ویروس کرونا و شیوع آن، برگزاری تمرینات هم مسائل خاص خود را دارد. به خصوص اینکه اردونشینان باید در خوابگاه باشند و این مسئله می تواند سلامت ورزشکاران را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس فدراسیون تیروکمان در انتها و در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا احتمال لغو مسابقات جهانی آلمان وجود دارد؟ گفت: فعلا که فدراسیون جهانی تصمیمی در این خصوص اتخاذ ننموده است اما این فدراسیون هفته گذشته برگزاری مرحله دوم کاپ جهانی در چین را منتفی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 897

به "شعبانی بهار:یک اعزام برون مرزی جایگزین کاپ آسیایی تیروکمان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعبانی بهار:یک اعزام برون مرزی جایگزین کاپ آسیایی تیروکمان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید