وزیر اقتصاد: برای تامین بودجه 99 ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم

به گزارش کشتی کروز، تهران (پانا) - وزیر امور مالی و دارایی مطرح نمود برای تامین بودجه سال گذشته حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نداشتیم.

وزیر اقتصاد: برای تامین بودجه 99 ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم

به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند در همایش طرح قانونی بانک مرکزی، نقدها و نظرها در محل وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: در سال 99 با سوء مدیریتی که در نرخ بهره بین بانکی وجود داشت، دو بازار اصلی که نقش موثری در رشد و کنترل تورم و رشد نقدینگی می توانست داشته باشد دچار اختلال شدند و این خطر وجود داشت که بودجه دولت به بانک مرکزی وابسته گردد اما اینطور نشد.

وی با بیان اینکه ما برای بودجه دولت در سال 99 یک ریال از بانک مرکزی استقراض نداشتیم، اضافه کرد: اگر اخلالی که نرخ بهره بین بانکی در سال گذشته ایجاد کرد و تعصبی که در مجمع نظارت بانک مرکزی به یکی از بانک های مشکل دار وجود داشت نبود ما امروز خیلی موثرتر از بازار سرمایه (بازار سهام و بازار بدهی) با قوت بخشیدن به آن می توانستیم در بهبود شرایط مالی استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: معتقدم تغییر احتیاج است اما تغییر باید با لحاظ نگاه صندلی ایران در سطح توسعه یافتگی و آینده پیش رو در بلاک چین ها و رمز ارزها و همچنین کارکرد ماموریت ها باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1863

به "وزیر اقتصاد: برای تامین بودجه 99 ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد: برای تامین بودجه 99 ریالی از بانک مرکزی استقراض نکردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید