واکنش اتحادیه اروپا به تحولات کشور چاد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت که اتحادیه اروپا پایبندی خود را به ثبات چاد و تمامیت ارضی آن اعلام کرده و تمامی طرف های ذی ربط را به خویشتنداری فرا می خواند.

واکنش اتحادیه اروپا به تحولات کشور چاد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تمامی طرف ها در چاد را به خویشتنداری، بازگشت به نظام قانون اساسی و اجازه به برگزاری انتخابات فراگیر جدید دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بر اهمیت بازگشت سریع به نظام قانون اساسی با احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی و اجازه به برگزاری انتخابات فراگیر جدید تاکید دارد.

روز گذشته ارتش چاد خاطرنشان کرد که ادریس دبی رئیس جمهور این کشور در پی زخمی شدن در میدان جنگ درگذشته است.

بر اساس این گزارش، دبی 68 ساله که اخیراً برای ششمین بار رئیس جمهور شده بود، روز یکشنبه طی جنگ با شورشیان در مرزهای شمالی کشورش دچار جراحت شد و روز سه شنبه در بیمارستان درگذشت.

ارتش چاد اعلام کرده که در پی مرگ ادریس دبی، ژنرال مهمت کالا به طور موقت عهده دار امور کشور شده است.

دبی در سال 1990 به ریاست جمهوری چاد رسید و به تازگی نیز برای ششمین بار در انتخابات پیروز شده بود. دبی در دسامبر 1990 با کودتای نظامی علیه دولت حسین حبری به قدرت رسید و در انتخابات ریاست جمهوری سال 1996 و 2001 قدرت را بدست آورد و پس از آن با تغییر در قانون اساسی توانست دوباره در انتخابات سال 2006 و 2011 نیز نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چاد شود و به پیروزی برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1805

به "واکنش اتحادیه اروپا به تحولات کشور چاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه اروپا به تحولات کشور چاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید