هزاران برزیلی خواهان آزادی لولا داسیلوا شدند

به گزارش کشتی کروز، تهران - خبرنگاران - هزاران نفر از مردم برزیل با برپایی تظاهرات، خواهان آزادی لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق و زندانی این کشور شدند.

هزاران برزیلی خواهان آزادی لولا داسیلوا شدند

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حامیان لولا داسیوا مقابل زندانی که وی در آن دوران محکومیت را به اتهام فساد اقتصادی سپری می نماید، تظاهرات نموده و شعار لولا را آزاد کنید را سر دادند.

در همین حال در بعضی شهرهای دیگر برزیل نیز تظاهرات های برای حمایت از مقابله با فساد اقتصادی سیاستمداران این کشور برگزار گردید.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا سال گذشته میلادی به اتهام فساد اقتصادی و پولشویی به 12 سال زندان محکوم شد.

رئیس جمهوری سابق برزیل ارشدترین مقام این کشور است که تاکنون در نتیجه تحقیقات در این پرونده فساد اقتصادی محکوم و زندانی شده است.

پیشتر گزارش شده بود که داسیلوا به دریافت 540 هزار پوند (755 هزار دلار) رشوه از یک شرکت ساختمانی به نام او ای اس محکوم شده است.

این شرکت ساختمانی حدود 20 میلیون پوند (28.42 میلیون دلار) رشوه برای عقد قراردادهایی با شرکت دولتی نفت پتروبراس پرداخت نموده که بخشی از این رشوه در اختیار حزب لولا داسیلوا قرار گرفته است.

فرناندو حداد نامزد چپ گرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیشین برزیل در این تظاهرات سخنرانی کرد و گفت: مقامات کنونی برزیل یکی از بهترین های این کشور را محکوم به زندان نموده اند.

ژائو پدرو استدیل یک رهبر چپ گرا نیز در این تظاهرات خاطر نشان کرد: لولا داسیلوا از سوی یک طبقه سوداگر ربوده شده است. می خواهند به ما برای توقف مبارزه در این جهت باج بدهند. آنها(دولت راست گرای برزیل) می خواهند مردم برزیل را به زانو درآورند.

همچنین بث دوری 65 ساله و یکی از معترضان در این تظاهرات عنوان نمود: مقامات کنونی برزیل غیرمنصفانه لولا داسیلوا را زندانی نموده اند.

در همین حال در تظاهرات های حامیان مقابله با فساد اقتصادی مقامات برزیل، معترضان خواهان تداوم سرکوب فساد اقتصادی گسترده در این کشور شدند.

اروپام ** 9234 ** 1071

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 308

به "هزاران برزیلی خواهان آزادی لولا داسیلوا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران برزیلی خواهان آزادی لولا داسیلوا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید