نخست وزیر پاکستان برای مصاحبه با همتای هندی خود ابراز آمادگی کرد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از عرب نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز آدینه بیان کرد که این کشور به مردم ساکن در بخش تحت حاکمیت پاکستان در منطقه کشمیر اجازه می دهد تا در همه پرسی آینده این منطقه برای پیوستن به پاکستان یا حفظ استقلال تصمیم گیری نمایند.

نخست وزیر پاکستان برای مصاحبه با همتای هندی خود ابراز آمادگی کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

عمران خان که در یک گردهمایی در شهر کتلی در بخش پاکستانی کشمیر و در سالروز همبستگی با کشمیر صحبت می کرد، اعلام کرد در صورتی که هندوستان اقدامات سال 2019 را با تغییر شرایط ویژه کشمیر لغو کند، آماده است تا با نارندرا مودی همتای هندی خود تبادل نظر کند.

لازم به ذکر است که در سال 2019 دهلی نو بخش دارای اکثریت مسلمان کشمیر را که تحت اداره هندوستان قرار داشت، به دو منطقه فدرال جداگانه- جامو و کشمیر، و لاداک- تقسیم کرد. در پی این اقدام روابط میان پاکستان و هندوستان رو به تیرگی گذاشت.

عمران خان با انتقاد شدید از این اقدام دولت ملی گرا و هندوی هندوستان، این کشور همسایه خود را به حمایت از نفرت و تعصب ورزی علیه اسلام متهم کرد. از آن موقع تا به امروز پاکستان از هرگونه تبادل نظر با هندوستان سرباز زده است و می گوید که نارندرا مودی باید ابتدا شرایط اولیه را در منطقه کشمیر هندوستان اعاده نماید.

در همین ارتباط، شیبلی فراز وزیر اطلاعات پاکستان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت در صورتی که دولت نارندرا مودی با برگزاری همه پرسی در کشمیر مطابق با قطعنامه های سازمان ملل موافقت کند، اسلام آباد آماده است تا تبادل نظرها با هندوستان را از سر گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1639

به "نخست وزیر پاکستان برای مصاحبه با همتای هندی خود ابراز آمادگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر پاکستان برای مصاحبه با همتای هندی خود ابراز آمادگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید