نگاه کلی به 13 کاخ ریاست جمهوری؛ درون کاخ و نمای بیرونی آن

به گزارش کشتی کروز، کاخ های ریاست جمهوری جلوه ای از هر کشور هستند و در معماری آن ها طراحی هایی نمادین به چشم می خورد. به همین دلیل این کاخ ها از جاذبه های گردشگری کشورها محسوب می شوند. در مقاله زیر به چند مورد از کاخ های ریاست جمهوری معروف جهان اشاره می کنیم.

نگاه کلی به 13 کاخ ریاست جمهوری؛ درون کاخ و نمای بیرونی آن

رسیدن به مقام ریاست جمهوری، رویای نادری است که فقط برای افرادی شجاع و پرشور قابل دست یابی است. دلیل این رویا چه می تواند باشد؟ پول، قدرت، معروفیت، توانایی کمک به ایجاد ملتی افتخارآمیز، توانایی تغییر یک ملت و یا تنها به دلیل اقامت در خانه و اتاق کاری مجلل که در صورت به حقیقت پیوستن این رویا می توان به آن دست یافت!

با این که بی اهمیت به نظر می رسد اما هنگامی که شما این ساختمان ها، کاخ های مجلل ریاست جمهوری یا هر آن چه که نامیده می شود را می بینید، رسیدن به ریاست جمهوری بعدی کشور؛ نه تنها یک شغل رویایی است بلکه راهی است تا شانسی برای زندگی در خانه ای رویایی و کار کردن در دفتری رویایی داشت. در اینجا نگاهی به 13 مورد از کاخ های مجلل ریاست جمهوری جهان و طراحی ماهرانه آن ها می اندازیم.

1. ساختمان اداری ریاست جمهوری، تای پِی (Taipei)، تایوان

این ساختمان در جاده چونگ کینگ اس (Chongqing S. Road) روبه روی بلوار کَتَگالان (Ketagalan Boulevard) واقع شده است. ساختمان اداری ریاست جمهوری تایوان در زمان اشغال ژاپن در جنگ جهانی دوم ساخته و ویران شد. این بنا در 1946 به عنوان یک بنای اصلی 5 طبقه و برج بلند مرکزی 11 طبقه بازسازی شد و تمام آن به رنگ قرمز و سفید رنگ آمیزی شد.

2. راشتراپاتی باوان (Rashtrapati Bavan)، دهلی نو، هند

ادوین لاندر لوتینز (Edwin Landseer Lutyens) معمار بریتانیایی مسئولیت اولیه معماری راشتراپاتی باوان را برعهده داشت که در ابتدا، با نام مجلس نمایندگان (Viceroys House) شناخته می شد. طراحی و معماری این بنا نشان دهنده تاثیر بریتانیا از طریق نقوش کلاسیک سنگین است که به طور شاخص در دوران ادواردین باروک (Edwardian Baroque) استفاده می شد. طراحی های هندی هم از بین نرفته اند و در این ساختمان می توان مجسمه هایی از فیل ها، حوض های سنگی، حجاری ها و نقوش برجسته را مشاهده کرد.

3. کاخ بِلِم (Belém Palace)، لیسبون، پرتغال

کاخ بِلِم ساختمانی L شکل است و بخش اصلی آن در یک فضای مستطیلی در نمای جنوبی واقع شده است. نمای داخلی آن دارای سقف های کاذبی است که با نقاشی های دیواری و مدال های بزرگ تزئین شده اند. این کاخ در بالای تپه ای با شیب ملایم واقع شده است که مقابل میدان آفنوسو آلبوکرکی (the Praça Afonso de Albuquerque) واقع شده است.

4. کاخ پلانالتو (Palácio do Planalto)، برازیلیا، برزیل

کاخ پلانالتو ساختمانی به مساحت 36٬000 متر مربع با هدف به تصویر کشیدن طراحی ای ساده و در عین حال مدرن از طریق به کار بردن خطوط و امواج ظریف برای ساختن ستون ها و ساختار بیرونی است. همچنین در نمای این کاخ از دو عنصر قوی و مؤثر استفاده شده است: پلکانی که به یک سالن منتهی می شود و یک سکوی سخنرانی (The parlatorium).

5. کاخ کوئیرینال (Palazzo del Quirinale)، رُم، ایتالیا

ششمین کاخ بزرگ جهان، کاخ کوئیرینال است که مساحتی به اندازه 110٬500 متر مربع دارد و دارای 1٬200 اتاق است. این کاخ در تپه کوئیرینال در ایتالیا واقع شده که مرتفع ترین تپه در بین 7 تپه ی موجود در رم است.

6. چونگ وا دا (Cheong Wa Dae)، سئول، کره جنوبی

چونگ وا دا (کاخ آبی) در کره جنوبی، دارای ساختمان هایی با سبک های خاص و شکل های مختلف است، اما در آنجا چیزی وجود دارد که همواره توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند: کاشی های آبی سقف. نزدیک به 150٬000 کاشی در ساخت سقف این کاخ به کار رفته است که هر کدام از آن ها جداگانه در کوره پخته شده اند تا استحکام کافی برای ماندگاری طولانی مدت را به دست بیاورند.

7. شلاس بِلویو (Schloss Bellevue)، برلین، آلمان

شلاس بِلویو در سال 1786 در ساحل رودخانه اسپری (The Spree River) آلمان به عنوان اقامتگاه تابستانی برای شاهزاده آگوستوس فردیناند از پروس (Augustus Ferdinand of Prussia)، رئیس شوالیه های (Herrenmeister) انجمن سِینت جان (The Order of Saint) و برادر کوچک تر شاه فردریک دوم از پروس (King Frederick II of Prussia) بنا شده است. این کاخ، اولین بنای نئوکلاسیک در آلمان بوده است.

8. کاخ ریاست جمهوری، هانوی، ویتنام

در طول استعمار فرانسه در ویتنام، سبک های معماری فرانسه برای ساختمان های استعماری مورد استفاده قرار گرفته است و کاخ ریاست جمهوری آن هم از این قاعده مستثنا نماند. طراحی های موجود در آن حاکی از سبک معماری نئوکلاسیک و هنرهای مستظرفه است همراه با شکل کلاسیک ساختمان و جزئیات زینتی باروک (Baroque ornamental).

9. کاخ سفید (The White House)، واشینگتن دی سی، آمریکا

در کاخ سفید آمریکا 132 اتاق، 35 حمام و 6 طبقه در عمارت وجود دارد. همچنین 412 در، 147 پنجره، 28 شومینه، 8 راه پله و 3 آسانسور وجود دارد. در این عمارت بزرگ، مجموعه ای از آثار هنری ظریف و زینتی که شامل اشیای تاریخی مرتبط با کاخ سفید، ریاست جمهوری آن و آثار هنرمندان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

10. کاسا روسادا (Casa Rosada)، بوینس آیرس، آرژانتین

اگر کاخ آبی در کره جنوبی و کاخ سفید در آمریکا واقع شده است، آرژانتین هم صاحب کاخ صورتی است. گفته شده که کاسا روسادا یا همان کاخ صورتی با رنگ صورتی بچگانه و ترکیبی از 2 رنگ قرمز و سفید که رنگ های احزاب سیاسی مخالف در آن کشور است رنگ آمیزی شده تا تنش های سیاسی آن فضا را از بین ببرد. در توضیحی دیگر هم گفته شده است که رنگ اصلی این کاخ، شامل خون گاو است تا از اثرات مخرب ناشی از رطوبت جلوگیری کند.

11. کاخ کرملین (Kremlin)، موسکو، روسیه

دیوار تقریبا مثلثی شکل کرملین که از برج های کرملین روسیه محافظت می کند و منطقه ای به ابعاد 275٬000 متر مربع را محاصره می کند. کرملین، 19 برج را احاطه می کند ولی برج بیستمی هم وجود دارد که خارج از دیوارهای کاخ قرار گرفته است؛ این برج، برج کواتفیا (The Koutafia Tower) نام دارد. علاوه بر آن، شامل پنج کاخ، چهار کلیسای جامع و یک میدان کلیسای مرکزی به عنوان قلب منطقه است.

12. کاخ اِلیزه (Élysée Palace)، پاریس، فرانسه

این کاخ مجلل در خیابان فُوبورگ سِینت هونوره (Rue du Fauborg-St-Honoré) واقع شده است و تمام اتاق های آن مشرف به پارک الیزه (The Parc de lElysée) و جدا از تالار افتخارات (Vestibule dHonneur) است. کاخ الیزه در فرانسه دارای یک بخش مرکزی سه طبقه، 2 ساختمان یک طبقه در کناره های کاخ، حیاطی برای مراسم و تشریفات، باغ ها و یک ساختمان است که از وسط به دو بخش تقسیم شده و به یک باغ منتهی می شود.

13. کاخ ریاست جمهوری آک اُردا (Ak Orda Presidential Palace)، آستانه، قزاقستان

آک اُردا تصویری از اعلام استقلال قزاقستان است با معماری ای که طراحی ای از قزاقستان و طراحی شرقی را نشان می دهد. یکی از چیزهای مجذوب کننده در مورد آک اُردا، گنبد آبی و طلایی آن است که مناری مخروطی در بالای آن قرار گرفته است و خورشیدی با 32 پرتو نورانی در رأس خود دارد. یک عقاب صحرایی هم در زیر خورشید پرواز می کند.

منبع: کجارو / whenonearth.net
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2227

به "نگاه کلی به 13 کاخ ریاست جمهوری؛ درون کاخ و نمای بیرونی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه کلی به 13 کاخ ریاست جمهوری؛ درون کاخ و نمای بیرونی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید