مهاباد به عنوان شهر خلاق کشور در زمینه کتاب انتخاب شد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران، قادر مرادی در این زمینه اضافه نمود: آیین اختتامیه انتخاب و معرفی پنجمین پایتخت کتاب ایران با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی کشور و اهالی قلم و فرهنگ در سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران برگزار گردید و این شهرستان توانست عنوان شهر خلاق کتاب را از آن خود کند.

مهاباد به عنوان شهر خلاق کشور در زمینه کتاب انتخاب شد

وی ادامه داد: مهاباد سال جاری هم در میان پنج نامزد نهایی برای کسب عنوان شهر خلاق کتاب و جزو 20 شهر راه یافته به مرحله نهایی کسب عنوان پایتخت کتاب قرار داشت.

مرادی افزود: به همین مناسبت لوح افتخار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو به همراه جوایز حمایتی اقتصادی و معنوی به منظور توسعه زیرساخت های کتابخوانی به شهرستان مهاباد تعلق گرفت.

وی افزود: در این مراسم شهر یزد از میان 20 شهر راه یافته به مرحله نهایی داوری به دلیل برنامه های نوآورانه، مشارکت جویانه و منسجم و استفاده از ظرفیتهای صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین برنامه های پایتخت کتاب به عنوان پایتخت کتاب ایران دست یافت.

هدف از انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران یاری به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع محور شهرها، انسجام بخشی به فعالیتهای فرهنگی در شهرها با موضوع کتاب و کتابخوانی و ساماندهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیتهای محلی و بومی برای ترویج کتابخوانی است.

در چهار دوره قبلی به ترتیب شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب و معرفی شده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 289

به "مهاباد به عنوان شهر خلاق کشور در زمینه کتاب انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاباد به عنوان شهر خلاق کشور در زمینه کتاب انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید