فیصل مقداد: بازگشایی سفارت لیبی در دمشق، مقدمه ای برای بازگشت سایر کشورهاست

به گزارش کشتی کروز، معاون وزیر خارجه سوریه در مراسم بازگشایی سفارت لیبی در دمشق، گفت که سوریه نیز بزودی پرچم خود را در لیبی به اهتزاز درخواهد آورد.

فیصل مقداد: بازگشایی سفارت لیبی در دمشق، مقدمه ای برای بازگشت سایر کشورهاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که بزودی پرچم این کشور در لیبی به اهتزاز درخواهد آمد.

مقداد در جریان مراسم بازگشایی سفارت لیبی در دمشق، گفت که اهتزاز مجدد پرچم لیبی در آسمان سوریه، مقدمه طبیعی بازگشت پرچم های دیگر [کشورها] است.

رادیو سوریانا به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت و سناریوی لیبی و سوریه، فقط در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارد.

وی بر این باور است که آنچه طی سال های گذشته در دو کشور رخ داد، ثابت می کند که مزدوران و آلت دست ها، هر اندازه که مورد حمایت برخی کشورها قرار داشته باشند، سرنگون خواهند شد.

معاون وزیر خارجه سوریه، لیبی را یک کشور مستقل خواند و گفت که سوریه از مبارزه ملت لیبی و نقش ارتش و دولت قانونی بنغازی حمایت می کند.

مقداد با بیانکه توطئه ها در لیبی، هر روز، شکست می خورد در خاتمه خاطر نشان کرد، ارتش سوریه نیز در حال رقم زدن معجزه است. به هر حال، مبارزه دو کشور، یکی بوده و برافراشته شدن پرچم لیبی در دمشق، مقدمه ای است که برخی را بیدار و هوشیار می کند.

صبح امروز پرچم لیبی (دولت موقت شرق لیبی) در دمشق برافراشته شد و سفارتخانه این کشور، فعالیت خود را مجددا از سر گرفت.

در حال حاضر عبد الرحمن الأحیرش معاون نخست وزیر مجلس شرق لیبی با هیئت همراه خود در سوریه حضور دارد و روز گذشته با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

دولت موقت لیبی در شرق که ژنرال خلیفه حفتر نیز وابسته به آن است از حمایت چند کشور از جمله روسیه، مصر و امارات برخوردار است و در مقابل دولت وفاق ملی در طرابلس (غرب لیبی) به ریاست فائز السراج از حمایت ترکیه برخوردار است.

نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر از یازده ماه پیش با هدف سیطره بر طرابلس به مناطق حومه آن حمله کرده اند اما با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی روبرو شده و هنوز نتوانسته اند پایتخت را تحت کنترل خود بگیرند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1014

به "فیصل مقداد: بازگشایی سفارت لیبی در دمشق، مقدمه ای برای بازگشت سایر کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیصل مقداد: بازگشایی سفارت لیبی در دمشق، مقدمه ای برای بازگشت سایر کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید