عراق، ملاقات بارزانی با سفیر انگلیس و نشست مهم در کاخ السلام، تاکید عبدالمهدی بر ادامه فعالیت تا تشکیل دولت جدید

به گزارش کشتی کروز، تاکید عبدالمهدی بر ادامه فعالیت دولت خود تا تشکیل دولت جدید، ملاقات سفیر انگلیس در عراق با بارزانی، آنالیز روابط نظامی میان عراق و ایتالیا و ملاقات روسای فراکسیون های پارلمانی با برهم صالح از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

عراق، ملاقات بارزانی با سفیر انگلیس و نشست مهم در کاخ السلام، تاکید عبدالمهدی بر ادامه فعالیت تا تشکیل دولت جدید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه الفرات، عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق بر ادامه فعالیت دولت خود تا زمانی که دولت جدید تشکیل گردد، تاکید نمود.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، نشست امروز کابینه عراق به ریاست عادل عبدالمهدی برگزار گردید. این بیانیه آورده است عبدالمهدی در ابتدای این جلسه تاکید نموده است که دولت به فعالیت خود تا تشکیل دولت آینده ادامه خواهد داد. وی اضافه کرد دولت، اقدامات زیادی در زمینه های مختلف از جمله در زمینه کشاورزی و اشتغال و تشویق فراوری ملی انجام داده است.

برهم صالح رئیس جمهوری هنوز مامور تشکیل دولت جدید را معرفی ننموده است و عادل عبدالمهدی که اخیرا استعفا نموده همچنان ریاست دولت پیشبرد امور را برعهده دارد.

ملاقات روسای فراکسیون های پارلمانی با برهم صالح

خبر دیگر اینکه شبکه الفرات به نقل از یک منبع مطلع از نشست روسای فراکسیون های پارلمانی با برهم صالح رئیس جمهوری عراق اطلاع داد که قرار است امشب برگزار گردد. این منبع گفت نشست روسای فراکسیون های پارلمانی و برهم صالح امشب برگزار خواهد شد. این منبع این نکته را که رئیس جمهوری، فهرست اسامی نامزدهای نخست وزیری را دریافت نموده باشد، تکذیب کرد.

این منبع اسامی هیئتی را که قرار است در کاخ السلام با برهم صالح ملاقات نمایند اعلام نموده است که شامل محمد الخالدی، هشام السهیل، امجد العقابی، الشیخ د عبود العیساوی،حسین عرب،هیثم الجبوری، زینب الخزرجی، عبد عون، عباس یابر، میسون الساعدی،یونادم کنا،هدى سجاد، زهرة البچاری، الشیخ ناصر ترکی، الشیخ عادل المحلاوی، الشیخ علی سعدون الامی،ندى جودت شاکر،حسین الفائز، نسرین الوائلی،جمال فاخر، محمد رضا، سعد مائع،،هوازن الشمری، مهى الجنابی، حسن جلال و عبد الباری المدرس است.

آنالیز روابط نظامی میان عراق و ایتالیا

الفرات از آنالیز روابط نظامی عراق و ایتالیا اطلاع داد. بر اساس این گزارش، نجاح الشمری وزیر دفاع عراق امروز سه شنبه، لورینزو گویرینی همتای ایتالیایی خود و هیئت همراه را به حضور پذیرفت. بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، در این ملاقات که شماری از فرماندهان ارتش ایتالیا و مقامات ارشد وزارت دفاع عراق هم حضور داشتند، روابط نظامی میان دو کشور و راه های تقویت آن در بالاترین سطوح آنالیز شد.

بر اساس این بیانیه، وزیر دفاع عراق از ایتالیا به خاطر حمایت مستمر و قرار دریافت در کنار عراق در زمینه آموزشی در چارچوب پیمان ناتو و تقویت فعالیت های علمی و آموزشی برای افزایش توانمندیهای نیروهای عراقی تشکر کرد.

وزیر دفاع ایتالیا هم بر پایبندی به مبارزه با تروریسم تاکید و از نیروهای عراقی به خاطر پیروزی که بر باندهای داعشی به دست آوردند، تشکر کرد. وزیر دفاع ایتالیا بر ادامه آموزش و همکاری با عراق در تمام زمینه ها تاکید نمود.

نتایج عملیات حشد شعبی در چارچوب اراده پیروزی

معاون فرمانده عملیات حشد شعبی در شرق الانبار نتایج عملیات حشد شعبی در قالب عملیات بزرگ اراده پیروزی را عالی توصیف کرد. عماد الزیدی امروز سه شنبه گفت عملیاتی که یگان های حشد شعبی در شرق الانبار در چارچوب عملیات اراده پیروزی در مرحله هفتم آن انجام می هند به نتایج خیلی خوبی منجر شده است. وی تاکید نمود همبستگی و انسجام بسیار قدرتمندی میان نیروهای حشد شعبی و ارتش برقرار است.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی هیئت حشد شعبی، الزیدی گفت صبح روز سه شنبه(امروز) مرحله دوم از عملیات اراده پیروزی7 برای بازرسی و پاکسازی مناطق شرق استان الانبار همزمان با ورود اطلاعاتی مبنی بر وجود عناصر مشکوک و همزمان با شروع عملیات در بخش های دیگر شروع شد. وی خاطر نشان کرد روحیه و عزم بالا در رزمندگان و انسجام و همبستگی بسیار قوی میان نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق وجود دارد و این عملیات به نتایج خیلی خوب منجر شده است.

یک یگان مشترک از فرماندهی عملیات حشد شعبی در استان دیالی و یگان پشتیبانی تابع فرماندهی و پزشکی حشد و مهندسی میدان و اطلاعات حشد هم عملیات امنیتی را برای پیگرد بقایای گروه تروریستی داعش در حوض الثلاث در شمال شرقی دیالی در چارچوب مرحله دوم عملیات اراده پیروزی 7 شروع کردند.

ملاقات سفیر انگلیس در عراق با بارزانی

خبر دیگر از عراق اینکه، سفیر انگلیس در بغداد امروز به تفرجگاه صلاح الدین در اربیل رفت و با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان ملاقات کرد.

بر اساس بیانیه دفتر بارزانی، رئیس حزب دموکرات، در تفرجگاه صلاح الدین اربیل، با استفان هیکی سفیر انگلیس در عراق و هیئت همراه ملاقات کرد. این بیانیه آورده است طی این ملاقات، اوضاع سیاسی و مسائل و چالش هایی که فرایند سیاسی عراق با آن روبرو است و نیز خواسته های تظاهرات نمایندگان و نگرانی درباره ورود کشور به حالت خلاء اداری و قانونی آنالیز شد. این بیانیه اضافه کرد همچنین در این ملاقات به روابط اقلیم کردستان و انگلیس پرداخته شد.

بر اساس این بیانیه، سفیر انگلیس در این ملاقات اظهار داشت که کشورش تمایل دارد که اقلیم کردستان، قدرتمند و یکپارچه باشد. این بیانیه آورده است در بخشی دیگر از این ملاقات، دو طرف به تبادل دیدگاه ها و نقطه نظرات خود درباره اوضاع سوریه و خطرات گروه داعش پرداختند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 765

به "عراق، ملاقات بارزانی با سفیر انگلیس و نشست مهم در کاخ السلام، تاکید عبدالمهدی بر ادامه فعالیت تا تشکیل دولت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ملاقات بارزانی با سفیر انگلیس و نشست مهم در کاخ السلام، تاکید عبدالمهدی بر ادامه فعالیت تا تشکیل دولت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید