طرز تهیه فرنی بستنی سه رنگ؛ با طرح هندوانه برای شب یلدا

به گزارش کشتی کروز، فرنی یک دسر ساده و سنتی و پرطرفدار است که همه ما با آن آشنایی داریم و تقریبا مورد پسند اکثریت افراد است. فرنی بستنی یک نوع دسر ترکیبی است که میتوان آن را به صورت لیوانی یا قالبی آماده کرد. این دسر بسیار خوشمزه است و طرز تهیه ساده ای دارد. با اضافه کردن مواد مختلف به این دسر میتوان آن را برای مناسبت های خاص مثل شب یلدا یا ماه رمضان آماده کرد مخصوصا بچه ها از این دسر بسیار استقبال میکنند و رنگ های زیبا و طعم عالی آن برایشان مجذوب کننده است. در این آموزش ما آماده کردن این دسر خوشمزه برای شب یلدا و با طرح هندوانه را در خبرنگاران بلاگ به شما آموزش میدهیم و همچنین انواع مختلف آن را هم به شما آموزش میدهیم.

طرز تهیه فرنی بستنی سه رنگ؛ با طرح هندوانه برای شب یلدا
مواد لازم فرنی بستنی سه رنگ یلدایی:
شیر2 لیوان
شکر5 الی 6 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت یا گندم5 قاشق سوپ خوری
بستنی وانیلی لیوانی3 عدد
پودر ژلاتین2 قاشق غذاخوری
آب سردنصف لیوان
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
گلابیک هشتم لیوان
رنگ مجاز خوراکی (دلخواه)چند قطره

1- برای تهیه دسر اول پودر ژلاتین رو روی آب سرد میپاشیم و اجازه میدیم چند دقیقه بمونه تا حالت اسفنجی پیدا کنه و بعد روی حرارت غیر مستقیم بخار آب و به روش بن ماری ژلاتین رو کاملا حل میکنیم تا شفاف بشه و ظرف ژلاتین رو کنار میزاریم.

2- شیر رو داخل قابلمه ای میریزیم و شکر و نشاسته رو بهش اضافه میکنیم.

3- مواد رو با همزن دستی کاملا مخلوط میکنیم تا یکدست بشه و گلوله ای داخلش نباشه. قابلمه رو روی حرارت ملایم قرار میدیم و با همزن دستی مدام هم میزنیم، حرارت باید کم باشه تا خامی نشاسته گرفته بشه و طعم خامی داخل دسر حس ناخوشایندی ایجاد نکنه.

4- مواد رو به صورت مداوم هم بزنید تا ته نگیره و به صورت یکنواخت شروع به غلیظ شدن بکنه وقتی مواد تقریبا به غلظت فرنی رسید. (نیازی نیست مواد انقدر غلیظ بشه که رد پره همزن روی اون بمونه) از روی حرارت بردارین و وانیل را اضافه کنید و گلاب رو بهش اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید.

5- و بعد بستنی ها رو (بهتره بستنی ها رو از ابتدای شروع به کار از فریزر خارج کنید تا کمی یخشون باز بشه) به مواد اضافه کنید و با همزن دستی کاملا با مواد ترکیب کنید تا یکدست بشه.

6- و در آخر ژلاتین حل شده رو به مواد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

روش سه لایه کردن دسر فرنی بستنی با طرح هندوانه:

برای اینکه دسرمون رو برای یلدا آماده کنیم مواد رو به صورت مساوی داخل سه ظرف بریزید و یکی از ظرف ها رو ساده و سفید رنگ نگه دارید و به یکی از ظرف ها رنگ سبز خوراکی و به اون یکی رنگ قرمز خوراکی اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا مایه دسر رنگ بگیره رنگ رو کم کم و به میزان ای اضافه کنید که به رنگ دلخواهتون برسه اضافه کردن یکجای رنگ ممکنه باعث پر رنگ شدن بیش از حد دسر بشه

لیوان یا فنجان یا گیلاس مناسبی رو برای دسر انتخاب کنید و اول از دسر سبز رنگ داخل ظرف بریزید.

و ظرف ها رو به یخچال انتقال بدین تا دسر خودش رو بگیره و سفت بشه و بعد رنگ سفید رو روی لایه سبز بریزید و مجددا ظرف ها رو داخل یخچال قرار بدین تا دسر خودش رو بگیره و در آخر دسر قرمز رنگ رو روی لایه سفید بریزید.

و داخل یخچال بذارید تا خودش رو بگیره و بعد روی دسر رو با شکلات چیپسی اشکی تزئین کنید تا حالت تخمه های هندوانه رو ایجاد کنه.

علاوه بر این روش میتونید یک قاشق غذاخوری به میزان پودر ژلاتین گفته شده در مواد اولیه اضافه کنید و این دسر رو به صورت قالبی سرو کنید.

مواد رو به ترتیب داخل قالب بریزید و اجازه بدین هر لایه داخل قالب کمی خودش رو بگیره و بعد لایه بعدی رو به آرومی روی لایه قبلی بریزید و اجازه بدین یک شب داخل یخچال بمونه و بعد داخل ظرف مناسب برگردونید و سرو کنید اما توجه داشته باشین در حالت قالبی چون دسر از داخل قالب برمیگرده و وارونه میشه اول باید لایه قرمز رنگ رو بریزید و بعد به ترتیب لایه سفید رنگ و سبز رنگ رو اضافه کنید (برعکس حالت لیوانی). برای برگردوندن دسر از قالب هم کافیه کناره های فرنی بستنی رو با چاقو به آرومی از قالب جدا کنید و قالب رو به مدت چند ثانیه داخل آب گرم (داغ نباشه) قرار بدین و بعد داخل ظرف مورد نظر برگردونید.

فرنی بستنی برای ماه رمضان:

این دسر رو علاوه بر شب یلدا میتونید برای مناسبت های مختلف دیگه هم تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرین با اضافه کردن مواد مختلف میتونید به این دسر حالت سنتی بدین و از اونجایی که فرنی یکی از دسر های مخصوص ماه رمضانه این دسر رو برای سفره افطار آماده کنید. برای این کار دسر رو مثل همین دستور داخل سه ظرف به طور مساوی تقسیم کنید و به یک قسمت زعفران دم کرده غلیظ اضافه و مخلوط کنید و به یک قسمت پودر کاکائو اضافه کنید و ظرف بعدی رو ساده نگه دارین و به صورت سه رنگ به شکل لیوانی یا قالبی سرو کنید و برای تزئین از خلال پسته و گل محمدی و … استفاده کنید.

همچنین برای مواقع دیگه میتونید این دسر رو به صورت دو رنگ آماده کنید و برای لایه آخر از ژله با طعم دلخواه استفاده کنید.

نکات دسر فرنی بستنی:

  • از انواع مختلف رنگ خوراکی مثل ژله ای یا مایع میتونید داخل دسر استفاده کنید و مسئله ای ایجاد نمیشه.
  • اضافه کردن وانیل روی حرارت باعث تلخ شدن دسر میشه و همچنین اضافه کردن گلاب روی حرارت باعث میشه عطر گلاب داخل دسر کمتر بشه به همین علت این دو طعم دهنده رو بعد از برداشتن دسر از روی حرارت اضافه میکنیم.
  • علاوه بر رنگ میتونید از انواع اسانس هم داخل هر لایه دسر استفاده کنید مثلا میتونید به لایه قرمز رنگ اسانس توت فرنگی اضافه کنید و به لایه سبز رنگ اسانس طالبی و دسر با طعم و رنگ دلخواه خودتون رو درست کنید.
  • اگه دسر رو به صورت قالبی آماده میکنید باید دقت کنید که وقتی هر لایه دسر کمی خودش رو گرفت باید به آرومی لایه بعدی رو اضافه کنید اگه لایه قبلی کاملا سفت بشه و زمان زیادی داخل یخچال بمونه به لایه بعدی نمیچسبه و موقع برگردوندن لایه ها از هم جدا میشن و دسر خراب میشه.
  • برای تزئین دسر میتونید از خامه قنادی فرم گرفته و انواع ترافل های رنگی استفاده کنید.
منبع: اُکالا
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2105

به "طرز تهیه فرنی بستنی سه رنگ؛ با طرح هندوانه برای شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فرنی بستنی سه رنگ؛ با طرح هندوانه برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید