شی جین پینگ: روابط چین و اروپا با چالش های مختلفی روبرو است

به گزارش کشتی کروز، رئیس جمهور چین به صدر اعظم آلمان گفته است که روابط چین و اتحادیه اروپا با چالش های مختلفی روبرو است.

شی جین پینگ: روابط چین و اروپا با چالش های مختلفی روبرو است

با ما سفر کنید و با تورهای بهاری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهور چین چهارشنبه به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفته است که روابط چین و اتحادیه اروپا با چالش های مختلفی روبرو است و امیدوارم اتحادیه اروپا بتواند به طور مستقل قضاوت و ارزیابی کند.

بر اساس این گزارش رئیس جمهور چین در گفت و گوی تلفنی با صدر اعظم آلمان اضافه کرد: اتحادیه اروپا و چین باید به یکدیگر احترام بگذارند و اختلافات را از بین ببرند.

اتحادیه اروپا ماه گذشته نخستین تحریم های مهم علیه مقام های چینی را از سال 1989 تا به امروز اعمال کرد که این تحریم ها به بهانه نقض حقوق بشر بوده است.

پکن نیز که این اتهامات را رد نموده است در مقابل فورا بعضی از نمایندگان و شرکتهای اروپایی را تحریم کرد.

آمریکا، بریتانیا و کانادا نیز بعضی مقام های چینی را به بهانه نقض حقوق بشر در منطقه سین کیانگ تحریم نموده اند. این اختلافات پیمان سرمایه گذاری مشترک بین اروپا و چین را که اواخر 2020 میلادی پس از سالها مذاکره نهایی شده، در معرض خطر جدی قرار داده است.

رئیس جمهور چین از آلمان و اتحادیه اروپا خواسته است تا کوشش های مشترکی با پکن داشته باشند تا توسعه پایدار و همکاری دوجانبه را ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1759

به "شی جین پینگ: روابط چین و اروپا با چالش های مختلفی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جین پینگ: روابط چین و اروپا با چالش های مختلفی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید