سایه خشکسالی بر زندگی عشایر استان یزد

به گزارش کشتی کروز، مدیرکل پشتیبانی امور دام عشایر استان یزد گفت: روز های سخت خشکسالی موجب شده دامداران به ویژه عشایر با مشکلاتی روبرو شوند.

سایه خشکسالی بر زندگی عشایر استان یزد

نادر سلیم گفت: صنعت دام سبک استان یزد به دلیل خشکسالی های پی در پی در شرایط بدی واقع شده است که در این میان عشایر به دلیل نابودی مراتع با سختی دست و پنجه نرم می نمایند.

او می گوید: یکی از مسائلی که باعث شده عشایر رنج ببرند احداث معادن، شهرک ها، جاده ها و راه ها است که مراتع را دستخوش شرایطی قرار داده است که عشایر نتوانند از آن استفاده نمایند.

به گفته او سال گذشته با همراهی سازمان جهاد کشاورزی برای دو ماه نهاده دولتی مقرون به صرفه قیمت به میزان زیاد برای عشایر استان تامین شد تا مجبور به فروش دام خود نشوند.

مدیرکل امور دام عشایر استان یزد گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور در سال گذشته تنها مجاز به خرید میش حذفی عشایر هستیم، اما در طرح خرید حذفی غیر مولد در استان در حال اجراست که تا به امروز 12 هزار رأس دام غیر مولد خریداری و کشتار شده است.

سلیم گفت: عشایر توان استفاده از کنسانتره در نهاده های خود ندارند فشار بیشتری را تحمل می نمایند که در حمایت از عشایر نهاده ها به صورت دام در اختیارشان قرار گیرد.

سلیم گفت: بیم آن می رود که از بین رفتن مراتع باعث از بین رفتن صنعت دامداری می گردد.

20 درصد گوشت مصرفی استان یزد به وسیله عشایر تامین می گردد.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2328

به "سایه خشکسالی بر زندگی عشایر استان یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه خشکسالی بر زندگی عشایر استان یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید