دولت کانادا امکان استرداد مدیر ارشد هواوی را به دادگاه داد

به گزارش کشتی کروز، دولت کانادا با اعطای مجوزی به دادگاه این امکان را فراهم نموده است که دادگاهی موضوع استرداد مدیر اقتصادی ارشد شرکت چینی هواوی به آمریکا را آنالیز کند.

دولت کانادا امکان استرداد مدیر ارشد هواوی را به دادگاه داد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، وزیر دادگستری کانادا روز آدینه رسما از شروع روند استرداد منگ وانژو، مدیر اقتصادی شرکت چینی خدمات مخابراتی هواوی اطلاع داد. خانم وانژو ابتدای دسامبر سال گذشته به درخواست آمریکا در ونکوور دستگیر و بازداشت شد.

دولت کانادا در بیانیه ای اعلام نموده است که یکماه پس از انتشار فهرست بلند اتهامات بر ضد این غول آسیایی خدمات مخابراتی و مدیر اقتصادی آن، کارکنان وزارت دادگستری دستور العمل قضایی را در باره این پرونده به اجرا گذاشته اند و این امر به منزله شروع رسمی روند استرداد خانم وانژو است.

وزارت دادگستری آمریکا هواوی و مدیر اقتصادی این شرکت را به کوشش برای دور زدن تحریم های آمریکا بر ضد ایران و نیز سرقت اطلاعات محرمانه صنعتی از گروه مخابراتی تی-موبایل آمریکا متهم نموده است.

این اتهام بارها از سوی مقامات کشور چین رد شده است. پکن ضمن رد اتهامات وارد شده از سوی واشنگتن، آمریکا را به سیاسی کاری در این ماجرا متهم نموده است.

وزارت دادگستری کانادا در بیانیه خود آورده است: تصمیم برای شروع روند استرداد پس از تحقیقات و آنالیز های دقیق و پیگیرانه در مورد این ماجرا اتخاذ شده است. در این بیانیه با اشاره به اینکه جلسه قضایی رسیدگی به روند استرداد به منزله یک محاکمه نیست، تاکید شده است: مدارک و مستندات لازم به اندازه کافی برای ارائه به قاضی استرداد و تصمیم گیری در این مورد وجود دارد.

خانم وانژو، مدیر اقتصادی و دختر موسس شرکت هواوی که دارای دو ملک شخصی در ونکوور است اوایل ماه دسامبر در ازای وثیقه ای سنگین و پس دادن گذرنامه خود به صورت مشروط از زندان آزاد شد.

واشنگتن پیشتر با افشای سیزده مورد اتهامی بر ضد این شرکت غول آسیایی مخابراتی و مدیر اقتصادی آن تصریح نموده بود که هواوی در مورد رابطه شرکت های زیر مجموعه اش با ایران پنهان کاری نموده و در این زمینه یک بانک بین المللی و چندین مقام آمریکایی را فریب داده است.

بر اساس اتهام های مطرح شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا بعضی شرکت های زیر مجموعه هواوی همچنین به سرقت اسرار تجاری و جعل تراکنش بانکی متهم شده اند.

دستگیری خانم منگ وانژو سبب بروز یک تنش دیپلماتیک بی سابقه میان اتاوا و پکن شده است. مقامات چین معتقدند که این ماجرا با هدف ضربه زدن به اعتبار شرکت غول آسای مخابراتی کشورشان کلید خورده است حال آنکه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا بارها تاکید نموده که هیچ مداخله سیاسی در این پرونده صورت نگرفته و کانادا کشوری قانونمند است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 386

به "دولت کانادا امکان استرداد مدیر ارشد هواوی را به دادگاه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کانادا امکان استرداد مدیر ارشد هواوی را به دادگاه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید