تکلیف مدیرمالی هواوی معین شد ، منگ وانژو به آمریکا تحویل داده می گردد

به گزارش کشتی کروز، پس از روزها کشمکش و درگیری بین مقامات هواوی و دولت کانادا، بالاخره تکلیف مدیرمالی هواوی تعیین شد و قرار است منگ وانژو به آمریکا تحویل داده گردد. وی در دسامبر گذشته به اتهام جاسوسی در ونکوور دستگیر شده بود.

تکلیف مدیرمالی هواوی معین شد ، منگ وانژو به آمریکا تحویل داده می گردد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، وزیر دادگستری کانادا خاطرنشان کرد به زودی روند استرداد منگ وانژو شروع می گردد و به کشور آمریکا فرستاده می گردد. در بخشی از بیانیه وزارت دادگستری کانادا تاکید شده: پس از آن که دولت کانادا اقدام به پژوهش و آنالیز های دقیق در خصوص ماجرا کرد، تصمیم بر آن شد که روند استرداد شروع گردد. بر اساس پژوهش های ما هم اکنون مدارک و شواهد کافی برای ارائه به قاضی استرداد و تصمیم گیری در این مورد وجود دارد.

یکی از نکات مهم در خصوص این پرونده دستگیری درخواست ایالات متحده برای این کار بود. درواقع فرزند منگ وانژو که از یک سو مدیر اقتصادی هواوی و از سوی دیگر فرزند مدیرعامل این شرکت است، به درخواست ایالات متحده در خاک کانادا دستگیر شد. در رزمان دستگیری وی، وزارت دادگستری آمریکا خاطرنشان کرد که هدف از این دستگیری توقف جاسوسی و دور زدن تحریم ها است، چرا که ایالات متحده معتقد بود هواوی و مدیر اقتصادی این شرکت اقدام به دور زدن تحریم های آمریکا ضد ایران و سرقت اطلاعات محرمانه صنعتی از گروه مخابراتی تی-موبایل آمریکا می نمایند.

اما این اتهامات هرگز از سوی مقامات هواوی تایید نشد و حتی مدیرعامل هواوی هفته گذشته در مصاحبه با بی بی سی تاکید نمود که نه تنها هواوی جاسوس نیست، بلکه ایالات متحده نمی تواند حتی یک بند از اتهامات مطرح شده علیه هواوی را ثابت کند، چرا که این ادعاها از پایه دروغ و افترا هستند.

اما ادعای مقامات ارشد هواوی در شرایطی مطرح می گردد که ایالات متحده پیش از این سیزده اتهام رسمی را علیه هواوی عنوان نموده بود. بعضی از این اتهام ها بسیار حساس بودند و حکایت از این داشتند که شرکت های زیر مجموعه هواوی اسرار تجاری را سرقت و اقدام به جعل تراکنشهای بانکی می کردند.

وکیل مدیراقتصادی هواوی در این خصوص می گوید: ما از تصمیم وزیر دادگستری کانادا به شدت نا امید شدیم، این تصمیم در شرایطی گرفته شده که رئیس جمهور ایالات متحده بارها اعلام نموده است که در پرونده خانم منگ دخالت خواهد نمود، موکل من معتقد است که از هر نوع خشونت یا رفتار مجرمانه مبرا است و پیگرد قانونی و استرداد وی نوعی سوء استفاده از پروتکل های قانونی است.

تا این لحظه واکنش مشخصی از سوی مقامات هواوی به این رویداد اعلام نشده است اما بعید به نظر می رسد این سکوت ادامه دار باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 732

به "تکلیف مدیرمالی هواوی معین شد ، منگ وانژو به آمریکا تحویل داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف مدیرمالی هواوی معین شد ، منگ وانژو به آمریکا تحویل داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید