خبر وزیر نفت از امضای قراردادها و تفاهم نامه های نو نفتی با شرکـت های چینی

به گزارش کشتی کروز، پروژه های مختلفی با چینی ها تعریف نموده ایم و در این زمینه قراردادها و توافق نامه های خوبی با شرکت های بزرگ چینی داشته ایم که در آینده، اطلاع رسانی خواهد شد.

خبر وزیر نفت از امضای قراردادها و تفاهم نامه های نو نفتی با شرکـت های چینی

وزیر نفت گفت: پروژه های مختلفی با چینی ها تعریف نموده ایم و در این زمینه قراردادها و توافق نامه های خوبی با شرکت های بزرگ چینی داشته ایم که در آینده، اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه مراسم شروع عملیات اجرایی پروژه خط انتقال 16 اینچ تربت جام در جمع خبرنگاران گفت: 2 خط لوله به سمت شمال شرق کشور احداث خواهد شد و با تکمیل فاز 2 ذخیره سازی شوریجه که از سال گذشته شروع شده و انجام اقدامات زیربنایی به صورت کوتاه مدت و میان مدت، چالشی برای سال های آینده در گازرسانی پایدار به شمال شرق کشور نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: زمستان سختی را پشت سر گذاشتیم، اما با اقدامات مجموعه صنعت نفت بدون قطعی برق و گاز و با کمترین چالش از زمستان عبور کردیم.

اوجی در مورد زمان بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی گفت: در فاز 11 در 20 سال گذشته هیچ اقدام عملی صورت نگرفته بود، اما در دولت سیزدهم با تمرکز بر توسعه این فاز مرزی میدان مشترک پارس جنوبی، اقدامات عملیاتی با جابه جایی سکوی فاز 12 و حفر چاه در موقعیت فاز 11، صورت گرفت و در طی یک تا 2 ماه آینده شاهد بهره برداری از این فاز خواهیم بود.

وزیر نفت از توافق های تازه با شرکت های چینی در زمینه نفت و گاز اطلاع داد و گفت: پروژه های مختلفی با چینی ها تعریف نموده ایم و در این زمینه قراردادها و توافق نامه های خوبی با شرکت های بزرگ چینی داشته ایم که در آینده، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: خبرهای بسیار خوبی برای مردم در زمینه انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های تازه در پیش داریم که یک به یک اعلام می گردد.

اوجی در پاسخ به سوالی در مورد احتمال افزایش نرخ بنزین و گازوئیل در سال آینده، اذعان داشت: در سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی در بنزین و گازوییل نخواهیم داشت و این موضوع نه در لایحه دولت و نه در مذاکرات مجلس مطرح نشده است.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تمامی جایگاه ها مجهز شده و 60 هزار نفر در ایام عید نوروز آماده باش خواهیم داشت تا بنزین نوروزی مردم بدون هیچ گونه چالش و وقفه ای تأمین گردد.

وزیر نفت با بیان اینکه در زمینه بنزین تجارت با کشورهای همسایه داریم، گفت: تمام احتیاج داخل با تدابیر پالایشگاه ها و مدیریت مصرف در داخل تامین می گردد.

اوجی در مورد اختصاص سهمیه نوروزی بنزین گفت: در این مورد تصمیمی در دولت گرفته نشده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2409

به "خبر وزیر نفت از امضای قراردادها و تفاهم نامه های نو نفتی با شرکـت های چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر وزیر نفت از امضای قراردادها و تفاهم نامه های نو نفتی با شرکـت های چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید