حمایت فرمانداران از صنعت گردشگری استان کرمان با تخصیص اعتبار محقق می گردد

به گزارش کشتی کروز، خبرنگاران/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: حمایت فرمانداران از صنعت گردشگری این استان با تخصیص اعتبار محقق می گردد.

حمایت فرمانداران از صنعت گردشگری استان کرمان با تخصیص اعتبار محقق می گردد

فریدون فعالی امروز 23 شهرورماه در نشست با رییس شورای شهر و شهردار زرند با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: برای ایجاد زیرساخت های گردشگری و رونق این صنعت باید همه دستگاه ها با اداره کل میراث فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: کمیسیون گردشگری شورای شهرها می تواند با مصوب کردن بسته های تشویقی پای مالکین، بخش خصوصی و بعلاوه مردم را به بحث بازسازی و احیای خانه های تاریخی باز نمایند.

فعالی اعلام کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در بحث بازسازی و بازسازی خانه های تاریخی تسهیلات حمایتی ارائه می نماید و 50 درصد از هزینه های مربوطه را برعهده می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه طی سال های گذشته فعالیت های خوبی در حوزه سرمایه گذاری گردشگری شهرستان زرند صورت گرفته، اعلام کرد: ساخت مراکز اقامتی و بعلاوه اقامت گاه های بوم گردی نشان از نقاط قوت این شهرستان در حوزه گردشگری است که امیدواریم به زودی شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پروژه هایی که به وسیله بخش خصوصی دنبال می گردد از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است ولی پروژه هایی که منابع آنها به وسیله دولت تامین می گردد با سرعت کمتری پیش می رود.

فعالی با بیان اینکه شهرستان زرند دارای بناهای تاریخی منحصربه فردی است، اضافه کرد: با توجه به اعتبارات بازسازیی که به این شهرستان اختصاص می یابد باید پروژه های بازسازیی مهم و شاخص را در اولویت کار قرار داد تا بتوانیم یک پروژه را به طور کامل بازسازی، احیاء و به چرخه گردشگری وارد کنیم.

وی با بیان اینکه باید از مشارکت مردم در بحث بازسازی و احیای بناهای تاریخی استفاده کرد اظهار داشت: بدون شک بازسازی و احیای بناهای تاریخی با تدبیر دولت و سرمایه گذاری مردم به برترین شکل انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1978

به "حمایت فرمانداران از صنعت گردشگری استان کرمان با تخصیص اعتبار محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت فرمانداران از صنعت گردشگری استان کرمان با تخصیص اعتبار محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید