جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه هشتم بهمن 99

به گزارش کشتی کروز، بورس آخرین روز کاری هفته را نزولی شروع کرد. در ابتدا نقشه بازار سراسر قرمزرنگ بود و بعد از حدود 20 دقیقه با سبز شدن گروه پالایشی شرایط برای دیگر گروه ها هم کمی بهتر شد. بعد از گذشت 30 دقیقه از بازار امروز، شاخص کل 19 هزار واحد کاهش را پشت سر گذاشته و 1.51 درصد عقب نشینی نموده است. شاخص هم وزن هم امروز کاهش 64 درصدی را تجربه می نماید. امروز نماد های فارس، شستا، فملی، فولاد، خودرو، نوری و وپاسار بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل بورس گذاشته اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه هشتم بهمن 99

بورس نزولی است؛ به استثناء پالایش

به گزارش خبرنگاران از مجموع 327 نماد بورسی معامله شده، 255 نماد ارزش سهام خود را از دست داده اند و حدود 72 نماد در مدار صعودی حرکت می نمایند. همچنین در بین 215 نماد فرابورسی، 151 نماد به رنگ قرمز درآمده و شاهد افزایش قیمت سهام در 64 نماد هستیم. موردی که نشان می دهد انگار شرایط به ابتدای هفته گذشته برگشته و باید منتظر یک دوره دیگر از کاهش قیمت ها در بورس باشیم. موردی که می تواند برای سرمایه گذاران بورس گران تمام گردد.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

آنالیز نقشه بازار در ابتدای معاملات امروز نشان می دهد احتمالا روز پرنوسانی را در بازار ببینیم. معاملات صندوق های دولتی همچنان بالا است و اینطور که در ساعات ابتدایی بازار شاهد هستیم، صندوق پالایش خیال کوتاه آمدن ندارد. حتی در بازار سراسر قرمزرنگ امروز صندوق پالایش با رنگ سبز به تابلو بورس امده و انگار بازیگران بورس برای افزایش قیمت پالایش عزم جدی دارند و حباب قیمت آن برایشان اهمیتی ندارد. پالایش در ابتدای بازار بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده و هفت درصد رشد نموده است. دارا یکم هم سه درصد در جهت صعودی حرکت می نماید، اما دیگر صندوق های ETF سهامی هر کدام فرایند نزولی تندی در پیش گرفته اند. در گروه فرآورده های نفتی شبندر و شبتران کمی کاهش قیمت و شپنا و شبریز افزایش قیمت پیدا نموده اند. این گروه شرایط پرنوسانی را تجربه می نماید و هر لحظه شاهد تغییر قیمت ها هستیم. در گروه خودرو و ساخت قطعات اغلب نماد ها قرمزپوش شده اند و تنها خزر و خنصیر با رنگ سبز به تابلو بورس آمده اند. خساپا و خودرو هر کدام حدود سه تا چهار درصد ارزش سهام خود را دست داده اند. فلزات اساسی فرایند ثابتی ندارند، اما اکثریت در این گزروه با نماد های قرمزرنگ است. تا اینجای کار فملی چهار درصد و فولاد دو درصد ارزش سهام خود را از دست داده است. محصولات شیمیایی هم شرایط مشابهی را تجربه می نمایند. کللر، شاروم، شگل و بوعلی سبزرنگ هستند و نوری، شگویا، فارس و شلرد با کاهش قیمت سهام روبرو شده اند. هولدینگ ها و بانک ها امروز سراسر قرمزرنگ هستند و شاهد کاهش قیمت سهام لیدر های این دو گروه هستیم. سیمانی ها در کنار کاشی و سرامیک از معدود گروه های سبزرنگ بازار به حساب می آیند.

برابری در صف های خرید و فروش

از نیمه معاملات تا ساعات انتهای بورس ارزش صف های خرید و صف های فروش روی یک رقم یکسان متوقف شده و هر دو گروه حدود هزار و 600 میلیارد تومان ارزش دارند. با این تفات که تعداد صف های فروش کمی بیشتر است. تا ساعات انتهای معاملات امروز، 163 نماد معادل 25 درصد بازار صف فروش و 149 نماد معادل 23 درصد بازار صف خرید دارند. با اینکه از نیمه معاملات به بعد تعادل نسبی در بازار برقرار شده، اما همچنان 38 درصد بازار بیش از سه درصد کاهش و 25 درصد بازار بیش از سه درصد افزایش قیمت را تجربه می نمایند که نشان می دهد کفه نماد های قرمزرنگ سنگین ترین است.

شپنا؛ سنگین ترین صف خرید بازار

سهام پالایشگاه نفت اصفهان همچنان مشتری دارد. بعد از صف های خرید متوالی و رشد چشمگیر ارزش سهام شپنا، امروز هم شاهد تشکیل سنگین ترین صف خرید بازار برای این نماد هستیم. در ساعات انتهای معاملات امروز ارزش صف خرید شپنا به حدود 160 میلیارد تومان می رسد. سنیر با صف خرید 54 میلیارد تومانی در رتبه دوم و شبریز با صف خرید 38 میلیارد تومانی در رتبه سوم فهرست سنگین ترین صف های خرید واقع شده است. از جمله دیگر نماد های حاضر در این فهرست می توان به سدور، سفارس، کمند، سبهان، سپیدار، رافزا، غگیلا، چخزر، کمرجان و زماهان اشاره نمود.

کدما؛ سنگین ترین صف فروش بازار

نماد شرکت معدنی دماوند امروز در صدر فهرست سنگین ترین صف های فروش واقع شده است. برای بار دیگر حدود سه هزار و سهامدار کدما سه میلیون سهام خود را به ارزش 77 میلیارد تومان به فروش گذشته و خریداری برای آن وجود ندارد. وتوصا با صف فروش 40 میلیارد تومانی در رتبه دوم و ثفارس با صف فروش 37 میلیارد تومانی در رتبه سوم قرار دارند. خموتور، غگرجی، کسرام، گدنا، غصینو و کرمان از دیگر نماد های دارای صف فروش سنگین در بازار امروز هستند.

شاخص بورس به کاهش هفت هزار واحدی بسنده کرد

شاخص کل بورس تهران در انتها معاملات امروز چهارشنبه هشتم بهمن ماه با کاهش هفت هزار و 284 واحدی به رقم یک میلیون و 207 هزار و 749 واحد رسید. در ابتدای معاملات امروز شاخص کل حدود 20 هزار واحدی کاهش داشت و از مرز یک میلیون و 200 هزار واحدی عقب نشینی نموده بود، اما در ادامه شرایط کمی بهتر شد. تا انتها معاملات شاخص کل 60 صدم و شاخص هم وزن 50 صدم درصد رشد داشتند. امروز نماد های فارس، فملی، ستا، خودرو، حکشتی و رمپنا بیشترین تاثیر منفی و شپنا به تنهایی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

نقشه بازار در انتها معاملات روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

امروز هرچه از ابتدای بازار فاصله گرفتیم شرایط بورس بهتر شد. صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله صندلی خود را به عنوان برترین گروه صنعت حفظ کردند. پالایش حدود هفت درصد دیگر افزایش قیمت پیدا کرد و دارا یکم یک درصد عقب نشینی داشت. دیگر صندوق های ETF سهامی هم شرایط دوگانه داشتند. آنهایی که شاهد تشکیل حباب قیمت بودند نزولی و دیگران کمی صعودی بودند. فرآورده های نفتی از گروه های سراسر سبزرنگ بازار بود. تا انتها معاملات برای شپنا، شتران و شبریز صف خرید سنگین شکل گرفت و شبندر با رشد سه درصدی روبرو شد. خودرویی ها امروز قرمزپوش بودند. خساپا و خودرو کمی کاهش قیمت داشتند و خگستر چهار درصد ارزش سهام خود را از دست داد. فلزات اساسی امروز فرایند ثابتی نداشتند. فملی نزدیک به قیمت روز گذشته به کار خود انتها داد، فولاد یک درصد افزایش قیمت و ذوب دو درصد کاهش قیمت داشت. هولدینگ ها از جمله شستا امروز عموما صعودی بودند اما کمتر از سه درصد افزایش قیمت را تجربه کدند. در بین محصولات شیمیایی پترول و فارس در حد دو درصد رشد کردند، آریا و نوری نزدیک به قیمت روز گذشته باقی ماندند، بوعلی و کلر به صف خرید رسیدند و شاروم و شگویا حدود سه درصد ارزش سهام خود را از دست دادند. سیمانی ها امروز سراسر سبزرنگ بودند و شاهد تشکیل صف خرید برای اغلب نمادهای سیمانی بودیم. کاشی و سرامیک شرایط مشابهی را تجربه کردند. در بین بانک ها و موسسات اعتباری، نمادهای لیدر یعنی وبصادر، وبملت و وتجارت نزدیک به قیمت روز گذشته و کمی صعودی بودند، اما دیگر نمادها همگی لباس قرمز به تن کردند. دارویی ها، انبوه سازی ها، استخراج کانه های فلزی، نهادهای اقتصادی، عرضه برق و گاز، زراعت و لیزینگ ها از جمله گروه های سراسر قرمزرنگ بازار امروز بودند.

معاملات 15 هزار میلیارد تومانی سهام در بازار

معامله گران بورس امروز حدود 10 میلیارد سهام و اوراق اقتصادی را در قالب یک میلیون و 230 هزار معامله به ارزش 11 هزار و 409 میلیارد تومان دادوستد کردند. همچنین در بازار فرابورس شاهد معاملات 12 هزار و 200 میلیارد تومانی بودیم که از این رقم 9 هزار میلیارد تومان مربوط به اوراق مرابحه دولتی بود. چهارشنبه هر هفته معاملات اراد، افاد و اخزا به اوج خود می رسد. موردی که نشان می دهد امروز در مجموع حدود 14 هزار و 500 میلیارد تومان سهام در بازار سرمایه معامله شده که نسبت به روز گذشته کاهش نسبی پیدا نموده است. امروز پرتراکنش ترین نماد های بورس شستا، شتران، شپنا، خساپا، خودروف ولپارس و خگستر بودند. این فهرست در بازار فرابورس در اختیار سپیدار، چخزر، شاروم، ذوب، بپیوند، آریا و بگیلان بود.

این گزارش به روزرسانی می گردد...

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1682

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه هشتم بهمن 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه هشتم بهمن 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید