بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره پیشرفت های برجامی

به گزارش کشتی کروز، وزارت خارجه روسیه در این ین بیانیه اظهار داشت: روز اول ماه می (دیروز شنبه) در وین نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار و در جریان آن نتایج دور سوم مذاکرات برای احیای کامل توافق هسته ای (برجام) آنالیز شد.

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره پیشرفت های برجامی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا؛ در این مذاکرات، گفتگو مشروح و سودمند درخصوص دورنمای لغو تحریم های ضدایرانی آمریکا و نیز گام های مورد انتظار از ایران برای تطابق فعالیت های هسته ای این کشور با مفاد برجام صورت گرفت.

در ادامه بیانیه به پیشرفت های به دست آمده در این مذاکرات برای تداوم کوشش های فشرده به منظور حل و فصل مسائل باقی مانده پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای اشاره شده است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان نموده است که کمیسیون برجام اواخر هفته آینده نشست برگزار می نماید. اما کار در سطح کارشناسان بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام در خاتمه نشست روز شنبه کمیسیون مشترک نیز اعلام نمود که می توان با احتیاط به موفقیت مذاکرات خوش بین بود.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در توئیتی اضافه نمود که مصاحبه ها در راستا پیشرفت واقع شده است، اما مسائل حل نشده بسیاری باقی مانده است.

وی با بیان اینکه هنوز برای شادی کردن زود است اضافه نمود؛ دلایلی وجود دارد که می توان با احتیاط و اطمینان فزاینده ای خوش بین بود. به گفته وی، یک هدف کلی وجود دارد که کوشش می گردد مذاکرات طی سه هفته آینده به نتیجه برسد

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز آدینه نیز در جلسه شورای امنیت روسیه گفته بود: امیدوارم که برجام در چارچوب اولیه احیا گردد و ما بتوانیم در منطقه دریای خزر با همه کشور های شرکت کننده در کلوب خزر روابط کامل برقرار و همه طرح های موجود را بطور کامل اجرا کنیم.

جلسه کمیسیون مشترک با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 در وین دیروز برگزار گردید.

حاضرین در این جلسه آخرین شرایط رایزنی های کارگروه های کارشناسی در حوزه های لغو تحریم، هسته ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

مقرر شد پس از این جلسه هیأت ها به پایتخت ها بازگردند و مصاحبه ها مجددا از آدینه آینده پی گرفته گردد.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در مورد تسریع فرایند رایزنی ها، مصاحبه های این هفته در قالب های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرف ها کوشش کردند تا اختلاف نظرات در مورد متون را به حداقل برسانند.

طرف ها توافق دارند که در دور آینده مصاحبه ها باید کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1831

به "بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره پیشرفت های برجامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره پیشرفت های برجامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید