برلین به خروج نظامیان آمریکا از آلمان واکنش نشان داد

به گزارش کشتی کروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنه گرت کرامپ کارن باوئر وزیر دفاع آلمان امروز جمعه از واکنش برلین به خارج کردن بخش زیادی از نظامیان آمریکا از کشورش خبر داد.

برلین به خروج نظامیان آمریکا از آلمان واکنش نشان داد

وزیر دفاع آلمان در این خصوص خاطرنشان کرد: من در آغاز نشست مقدماتی بعد از تابستان، نخست وزیران ایالت های آسیب دیده (از تصمیم آمریکا) را دعوت می کنم تا درباره نحوه حمایت نیروهای مسلح ملی از این مناطق صحبت کنیم.

وی در این خصوص افزود: ما منافع آلمان و اروپا را در نظر داریم. حقیقت این است که زندگی خوب در آلمان و اروپا، به صورت فزاینده ای به چگونگی تامین امنیت خودمان بستگی دارد.

این درحالی است که وزارت دفاع آمریکا چندی پیش برنامه خود برای خروج نیروهای این کشور از آلمان را مشخص کرد.

بر اساس گزارشی که شبکه تلویزیونی جنوب غربی آلمان (SWR) چهارشنبه هفته جاری منتشر کرد، قرار است 6 هزار و 400 نفر از 35 هزار نظامی آمریکایی مستقر در آلمان به کشورشان بازگردند.

به گزارش خبرگزاری دویچه وله، علاوه بر این تعداد، حدود 5 هزار و 400 نفر از آنها هم به کشورهای دیگر اروپایی منتقل می شوند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن سال جاری میلادی دستور داده بود که شمار سربازان آمریکایی مستقر در آلمان به 25 هزار نفر کاهش یابد.

ترامپ دلیل این اقدام را بودجه نظامی ناکافی آلمان اعلام کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1329

به "برلین به خروج نظامیان آمریکا از آلمان واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین به خروج نظامیان آمریکا از آلمان واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید