انتقاد چین از رفتار تحکم آمیز استرالیا علیه کشورهای اقیانوسیه

به گزارش کشتی کروز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد مجدد وجود رقابت بین این کشور با استرالیا بر سر نفوذ در میان کشورهای حوزه اقیانوسیه، رفتار تحکم آمیز استرالیا در قبال این کشورها را محکوم کرد.

انتقاد چین از رفتار تحکم آمیز استرالیا علیه کشورهای اقیانوسیه

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین رفتار تحکم آمیز استرالیا در قبال کشورهای حوزه اقیانوسیه و توهین به این ملت ها را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، گنگ شائونگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه بیان کرد رهبران جزایر واقع در حوزه اقیانوسیه، برخلاف استرالیا، در هراس از افزایش تأثیرگذاری چین در منطقه به سر نمی برند.

گنگ با اشاره به اظهارات فرانک باینیماراما نخست وزیر فیجی علیه اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، گفت: این اولین باری نبود که رهبران کشور-جزیره های اقیانوسیه نسبت به رفتار استرالیا ابراز انزجار می نمایند. چین بدون آنکه شرط و شروط سیاسی بگذارد، به این کشورها کمک می نماید.

گنگ در این باره شرح داد: در این فرایند، ما به خواسته های دولت های محلی و مردم آن ها احترام کامل می گذاریم و آن ها نیز از کمک چین، خالصانه استقبال می نمایند، زیرا موجب تقویت اقتصاد و توسعه اجتماعی در میان آن ها شده است. همان طور که باینیماراما گفت، چین به این کشورها توهین نمی نماید یا نمی رود به دنیا بگوید ما اینقدر پول به جزایر اقیانوسیه داده ایم.

گنگ اضافه کرد: با در نظر دریافت صداقت، نتایجی واقعی، نزدیکی و خلوص نیت در یک سو و یک سرور تحکم نماینده در سوی دیگر، دیدن تضاد ساده است. مردم کشور جزیره ها که در بهترین صندلی برای قضاوت هستند، کاملاً نسبت به این تفاوت ها مطلع هستند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با تأکید بر سخنان باینیماراما گفت چین قصد رقابت با استرالیا در منطقه را ندارد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 398

به "انتقاد چین از رفتار تحکم آمیز استرالیا علیه کشورهای اقیانوسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین از رفتار تحکم آمیز استرالیا علیه کشورهای اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید