امیرعبداللهیان: ایران و آذربایجان می توانند مسائل موجود را به صورت دو جانبه حل کنند

به گزارش کشتی کروز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان و جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ، در خصوص مناسبات سیاسی، مالی و کنسولی مورد اهتمام طرفین به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند.

امیرعبداللهیان: ایران و آذربایجان می توانند مسائل موجود را به صورت دو جانبه حل کنند

به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگو با اشاره به تحولات مهم جاری منطقه ای و بین المللی، بر اهمیت رایزنی و مشورت مستمر و نزدیک طرفین تاکید کرد.

امیرعبداللهیان اضافه نمود: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به گونه ای است که می توانند مسائل و مسائل موجود در روابط را به صورت دو جانبه حل و فصل کرده و آن را به مسیر صحیح خود هدایت نمایند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت وگوی تلفنی با تقدیر از تلاشهای سازنده وزیر امور خارجه در حل و فصل تنشها، این گفت وگو را مثبت ارزیابی کرده و با تاکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل به جای مانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

در این تماس طرفین درخصوص سایر موضوعات مورد علاقه فیمابین، از جمله پروژه کریدور شمال - جنوب، برنامه آینده همکاری دو کشور در قالب سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان اکو و جنبش عدم تعهد گفت وگو و تبادل نظر کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 2452

به "امیرعبداللهیان: ایران و آذربایجان می توانند مسائل موجود را به صورت دو جانبه حل کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: ایران و آذربایجان می توانند مسائل موجود را به صورت دو جانبه حل کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید