امکان حذف آزمون جامع دکتری در دانشگاه خوارزمی فراهم شد

به گزارش کشتی کروز، معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: آن دسته از دانشجویان دکتری که در نیمسال جاری آزمون جامع را انتخاب نموده اند و به دلیل نگرانی هایی که دارند، تمایل به حذف آن را دارند، می توانند درخواست دهند.

امکان حذف آزمون جامع دکتری در دانشگاه خوارزمی فراهم شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدحسین عبداللهی، معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی درباره چگونگی برگزاری آزمون جامع دکتری در این دانشگاه گفت: همان گونه که از اسمش آزمون جامع دکتری برمی آید، اگر آزمون جامع تکرار همان دروسی باشد که دانشجویان گذرانده اند، به نظر نمیاد خیلی منطقی باشد، شاید بعضا به صورت موردی اساتید همانند دروس برخورد نموده و یا سوالات را در آن چارچوب طراحی نمایند.

وی ادامه داد: ولی آزمون جامع دکتری در واقع انتها دوره آموزشی است که باید یک نگاه جامعی نسبت مطالب، نه فقط در دوره آموزشی دکتری، بلکه به کل مطالب در کل مقاطع داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: با سوالاتی که استنباطی است سعی می گردد در این آزمون، شرایط دانشجو را با توجه به پایه های اطلاعاتی که می خواهد وارد دوره پژوهشی گردد سنجیده گردد، شاید عناوین شبیه عناوینی باشد که دانشجویان طی کرد ه اند، ولی الزاما به این معنی نیست همان سوالات باشد.

وی ادامه داد: لذا در آیین نامه نیز تصریح شده است که آزمون جامع دکتری یک آزمون مستقل است و در دو بخش شفاهی و کتبی ارائه شده و اطلاعات فرد در حد جامع سنجیده می گردد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی ادامه داد: آزمون جامع دکتری دانشگاه خوارزمی در اردیبهشت ماه و یا آبان ماه برگزار می گردد که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد، تا شرایط مناسب گردد و این آزمون به صورت حضوری برگزار می گردد.

عبداللهی توضیح داد: دستورالعملی دراین خصوص تدوین شده است حتی پیش بینی شده آزمون زبان قبل از این آزمون برگزار گردد، همچنین به فرم نظر سنجی و خود اظهاری دانشجویان نیز بسنده نمی گردد دانشجویان باید از مرکز درمانی دانشگاه گواهی اخذ نمایند.

عبداللهی اضافه کرد: حتی پیش بینی شده دانشجویانی که از استان های دیگر برای شرکت در این آزمون می آیند و نگران هایی دارند می توانند درخواست خود را به استاد راهنما ارائه نمایند با تایید استاد، گروه و دانشکده، می توانند در نوبت بعدی آزمون جامع شرکت نمایند که البته همه منوط به تایید استاد راهنما گروه و دانشکده است. برگزاری این آزمون برای 3 روز متمرکز برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1306

به "امکان حذف آزمون جامع دکتری در دانشگاه خوارزمی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان حذف آزمون جامع دکتری در دانشگاه خوارزمی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید