شروع تزریق واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد به هندی ها

به گزارش کشتی کروز، آزمایش بالینی واکسن کووید-19 ساخت دانشگاه آکسفورد، موسوم به کووی شیلد(Covishield) با تزریق بر روی دو داوطلب شروع شده است.

شروع تزریق واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد به هندی ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، پنج داوطلب در هند برای شرکت در مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن کووید-19 ساخت دانشگاه آکسفورد انگلیس ثبت نام نموده اند تا واکسن Covishield را دریافت نمایند.

انستیتوی سروم هند برای فراوری واکسن آکسفورد در هند و کشورهای کم درآمد و متوسط همکاری می نماید.

اکنون گفته می گردد آزمایش مورد انتظار واکسن کووید-19 فراوری شده توسط دانشگاه آکسفورد در کشور هند از دیروز شروع شده است. پنج داوطلب ثبت نام نموده اند تا در مرحله دوم آزمایش واکسن کووید شیلد(Covishield) در دانشکده پزشکی بارتی ویدیاپیت و بیمارستان پون شرکت نمایند.

پزشکان آزمایش تشخیص کووید-19 و آنتی بادی را بر روی همه آنها انجام دادند و آزمایش سه داوطلب مثبت درآمد، بنابراین آنها برای این آزمایش واجد شرایط نبودند و تنها دو تن از آنها می توانستند واکسن را دریافت نمایند.

دکتر سانجای لالوانی مدیر دانشکده پزشکی، بیمارستان و مرکز تحقیقاتی بارتی ویدیایپت گفت: پزشکان اولین واکسن کووی شیلد را پس از آنکه آزمایش کووید-19 و آنتی بادی وی منفی درآمد، به یک مرد 32 ساله تزریق کردند. یک داوطلب مرد 48 ساله دیگر نیز این واکسن را دریافت نموده است.

لازم به ذکر است که انستیتو سروم هند بزرگترین فراوری نماینده واکسن در دنیا از نظر حجم است و 17 مکان را در هند برای انجام آزمایش مرحله دوم واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد انتخاب نموده است و در مجموع 1600 داوطلب در این مرحله شرکت خواهند داشت.

این واکسن که در دانشگاه آکسفورد ساخته شده است، در آزمایشات اولیه خود نتایج مثبتی را نشان داده است و براساس گزارشی که در مجله پزشکی The Lancet منتشر شده است، این واکسن واکنش ایمنی دوگانه را در افراد 18 تا 55 ساله ایجاد نموده است.

بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس پیش از این گفته بود که آنها برای حمایت از انستیتو سروم هندوستان، 150 میلیون دلار بودجه آن را برای فراوری دو واکسن امیدوار نماینده دانشگاه آکسفورد و شرکت نوواواکس تأمین می نماید.

کسانی که واکسن کووی شیلد را دریافت نموده اند، تا دو ماه آینده تحت مراقبت و نظارت پزشکی خواهند ماند. همچنین به گفته منابع مطلع، حداقل 25 داوطلب دیگر طی هفت روز آینده این واکسن را دریافت می نمایند.

بیشتر بخوانید: رایزنی سفیر ایران با مقامات روسیه درباره فراوری مشترک واکسن کووید 19

چه خبر از واکسن ایرانی کرونا؟

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: cruisero.ir شناسه مطلب: 1345

به "شروع تزریق واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد به هندی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تزریق واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد به هندی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید